Gjest minnah Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Ja, det har veldig mye å si. Stygg venstrehendt skrift er meeeget vanlig, for å si det sånn. Og f. eks. o'ene skrives andre veien. Kan se nokså merkelig ut for den som ikke er klar over det. Mange legger også hånda over det de nettopp har skrevet, og må derfor ta mange pauser for å lese hva de har skrevet, før de fortsetter på setningen. Derfor går det oftest senere å skrive. Noen finner en løsning ved å snu arket litt mot venstre (høyrehendte snur gjerne mot høyre) og legger håndleddet i spiss vinkel over arket. Skriving i ringperm er bare å glemme. Arket må ut, uansett. ''Stygg venstrehendt skrift er meeeget vanlig, for å si det sånn. Og f. eks. o'ene skrives andre veien. Kan se nokså merkelig ut for den som ikke er klar over det.'' Rart at du sier det, da jeg gikk på skolen kjente jeg ingen venstrehendte jenter, men en del venstrehendte gutter, og disse skrev faktisk utrolig fint. Samme med en mannlig kollega og to mannlige slektning av meg. ) Det med o-ene har jeg lagt merke til, jeg har vært veldig interessert i håndskrift så lenge jeg kan huske, og kan som regel se når noe har vært skrevet av en venstrehendt. Veldig spennende, synes jeg. ''Mange legger også hånda over det de nettopp har skrevet, og må derfor ta mange pauser for å lese hva de har skrevet, før de fortsetter på setningen. Derfor går det oftest senere å skrive.'' Det har jeg ikke tenkt over! Har stort sett det med spiss vinkel i håndleddet :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.