Gjest Elextra Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Du syns det er smålig at jeg SPØR om hva jeg bør gjøre? Hva er smålig med det? joda, hun syns det er den beste boka hun har lest, men VET samtidig at jeg hverken liker forfatteren eller genren? Hva er smålig med det egentlig? Jeg synes det er smålig å være misfornøyd med gaver fra venner, og enda mer smålig å gjøre oppmerksom på det. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Jeg er ikke den som fremstår som en "gnien dust", det er det hun som klarer Hvorfor jeg vil gjøre det pinlig? Tja, kanskje fordi skuffelsen min over at hun enda ikke kjenner meg, er nokså stor, dessverre. Jeg syns det er så rart at hun ga meg dette som hun visste jeg ikke var begeistret for, og i tillegg brukt og shabby. Pinlig for henne? Tja, det syns jeg hun bør tåle. Ikke første gang hun skuffer, og dermed på tide å si fra. Kanskje. har ikke bestemt meg. Gjør som du vil, jeg synes det er smålig å si noe. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Jeg er ikke den som fremstår som en "gnien dust", det er det hun som klarer Hvorfor jeg vil gjøre det pinlig? Tja, kanskje fordi skuffelsen min over at hun enda ikke kjenner meg, er nokså stor, dessverre. Jeg syns det er så rart at hun ga meg dette som hun visste jeg ikke var begeistret for, og i tillegg brukt og shabby. Pinlig for henne? Tja, det syns jeg hun bør tåle. Ikke første gang hun skuffer, og dermed på tide å si fra. Kanskje. har ikke bestemt meg. "Tja, kanskje fordi skuffelsen min over at hun enda ikke kjenner meg, er nokså stor, dessverre." Denne biten kan jeg fullt ut leve meg inn i. Men nå sammenligner jeg med min egen bestevenninne siden barneskolen, og ut i fra det ville jeg reagert med stor skuffelse. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 En av de fineste gavene jeg har fått, var faktisk tre velleste bøker. Jeg fikk den av noen som selv hadde syntes bøkene var flotte, og ville dele dem med meg. Det ble jeg faktisk både glad og rørt over. Kanskje din venninne syntes boka var super, og ville dele leseopplevelsen med deg. Noe sånt tenkte jeg og. Men boka falt tydeligvis på steingrunn! 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Noe sånt tenkte jeg og. Men boka falt tydeligvis på steingrunn! ..gitt at _presentasjonen_ av gaven var på plass, noe den tydeligvis var i KaVas tilfelle. Jeg ville aldri gitt bort en brukt gave i gammelt papir uten å forklare bakgrunnen... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 ..gitt at _presentasjonen_ av gaven var på plass, noe den tydeligvis var i KaVas tilfelle. Jeg ville aldri gitt bort en brukt gave i gammelt papir uten å forklare bakgrunnen... ''Jeg ville aldri gitt bort en brukt gave i gammelt papir uten å forklare bakgrunnen...'' Nei, jeg tror vel jeg også ville lagt ved et kort og forklart bakgrunnen, om jeg ga en slik gave. 0 Siter
Gjest Julegave Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Dette minner litt om den gangen jeg på julaften åpnet en bokpakke. Boken viste seg å være lånt på biblioteket, med innleveringsfrist 20. januar:) Jeg leste boken før jeg leverte den. Husker den enda. En fin bok. 0 Siter
Gjest bare min mening Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Dette minner litt om den gangen jeg på julaften åpnet en bokpakke. Boken viste seg å være lånt på biblioteket, med innleveringsfrist 20. januar:) Jeg leste boken før jeg leverte den. Husker den enda. En fin bok. jaja,det var da en orginal løsning på gave;P 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Jeg er ikke enig i de som sier dette er en bagatelle. Jeg hadde faktisk blitt såret over at min venninne kjente meg så lite at hun faktisk finner på å gi bort en bok som hun burde vite jeg ikke liker. Det at den er brukt og ikke byttbar gjør naturligvis ikke tingen bedre. Hadde hun ikke råd til å kjøpe gave kunne hun jo heller sendt deg et koselig kort med noen fine ord.. det hadde ihvertfal jeg satt mye større pris på. Meb hva jeg ville gjort? Tja er jo ikke så mye å gjøre med dette.. hadde nok ikke sagt ifra nei.. 0 Siter
Liliaceae Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Jeg begynte nesten å lure på om dette var et tulleinnlegg, men du fikk det nok sjekket i butikken..... Jeg ville ikke gjort noe mer. Jeg har også fått en brukt bok, og den var kjøpt på bruktbokhandel. Jeg ble veldig glad for den boken! Jeg har selv kjøpt gaver til barnebursdager som ikke kan byttes, blant annet på salg eller i nettbutikker. Jeg kjøper også gaver på salg som trolig ikke kan byttes. Men det er litt annerledes siden mottageren av disse gavene ikke er nære venner av barna mine. Det er da også én gave blant minst 10 andre gaver som regel. Men som voksen og tatt i betraktning at dette er beste venninnne høres det ut for meg som om hun bare ville bli "kvitt" boken som hun selv fikk for en stund siden.. En nær venninne ville jo forstått at denne boken ikke falt i din smak. Hun ville vel gi deg noe siden hun hadde dårlig råd. Men hadde vært mye hyggeligere og forseggjort med et koselig kort. 0 Siter
damedamen Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Dette minner litt om den gangen jeg på julaften åpnet en bokpakke. Boken viste seg å være lånt på biblioteket, med innleveringsfrist 20. januar:) Jeg leste boken før jeg leverte den. Husker den enda. En fin bok. Hehe :-) 0 Siter
morsan Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Dette minner litt om den gangen jeg på julaften åpnet en bokpakke. Boken viste seg å være lånt på biblioteket, med innleveringsfrist 20. januar:) Jeg leste boken før jeg leverte den. Husker den enda. En fin bok. he he... Da Kjell Aukrust var barn kjøpte han en flott bok i julegave til sin far - faren ble skikkelig rørt! Han var ikke like rørt da han i romjula fikk regningen fra Alvdal Bokhandel....;-) 0 Siter
Gjest Uten nick jeg også. Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Dette er vel det man må kalle toppen av smålighet og jeg vet ikke hva du skal si. Jeg fikk ei konfekteske av ei venninne til jul og den var uspiselig og måtte kastes. Da jeg skjekket datoen var den utgått i mars i fjor. Dette er mor til ei som rundtstjal sønnen min på nyttårsaften. Vi har ikke hatt noen kontakt med dem siden og savner dem heller ikke. 0 Siter
morsan Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Dette er vel det man må kalle toppen av smålighet og jeg vet ikke hva du skal si. Jeg fikk ei konfekteske av ei venninne til jul og den var uspiselig og måtte kastes. Da jeg skjekket datoen var den utgått i mars i fjor. Dette er mor til ei som rundtstjal sønnen min på nyttårsaften. Vi har ikke hatt noen kontakt med dem siden og savner dem heller ikke. ''Jeg fikk ei konfekteske av ei venninne til jul og den var uspiselig og måtte kastes. Da jeg skjekket datoen var den utgått i mars i fjor.'' Dette KAN jo ha skjedd helt uforvarende også. Vi stoppet på en bensinstasjon på vei bort på beslk og kjøpte med en stor eske Sfinx. Vertskapet åpnet den opp og satte den fram til kaffen, og det var det altfor åpenbart at esken hadde stått for varm, for alle konfektbitene vhadde på et todspunkt smeltet litt slik at de fløt ut i formen og deretter stivnet fast... :-( Veldig flaut, men den var både nyinnkjøpt og til full pris. 0 Siter
Gjest Uten nick jeg også. Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Hva det er å gjøre? Si i fra selvsagt. Hun er min aller beste venninne, faktisk, og det er klart jeg undrer meg veldig her. Hun VET at jeg ikke engang liker genren, og at jeg jo ser at boken er nokså godt brukt... Vurderte si til henne at hun kanskje burde fortalt meg at boken ikke var ny, og at den ikke kunne byttes? Sånn til en annen gang Jeg er enig med deg jeg. Jeg ville nok ikke følt at det verste var at den var brukt, selv om jeg synes det er smålig å gi brukte ting i gave. Likevel ville jeg nok blitt glad om det var en bok jeg hadde sagt til min veninne at jeg ønsket meg. Da hadde det i grunnen ikke spilt noen rolle for meg om den var brukt. Men når du attpåtil har sagt at du ikke liker den type bøker, ville jeg blitt irritert. Jeg synes venner skal respektere hverandres smak og interesser og jeg ville ikke blitt glad for en bibel f.eks bare fordi min venninne mener det er den beste boken hun har lest. 0 Siter
Gjest Uten nick jeg også. Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 ''Jeg fikk ei konfekteske av ei venninne til jul og den var uspiselig og måtte kastes. Da jeg skjekket datoen var den utgått i mars i fjor.'' Dette KAN jo ha skjedd helt uforvarende også. Vi stoppet på en bensinstasjon på vei bort på beslk og kjøpte med en stor eske Sfinx. Vertskapet åpnet den opp og satte den fram til kaffen, og det var det altfor åpenbart at esken hadde stått for varm, for alle konfektbitene vhadde på et todspunkt smeltet litt slik at de fløt ut i formen og deretter stivnet fast... :-( Veldig flaut, men den var både nyinnkjøpt og til full pris. Ja, men slikt kan jo skje:-) Nå skal det sies at jeg ikke sa noeting til dem ang. den konfektesken og det var ikke noe stort problem heller. Grunnen til at vi brøt kontaken er det som skjedde på nyttårsaften. Vennskapet kunne vært reddet om foredrene til jenta hadde håndtert dette på en mer moden måte. Men når de vet at hun har vært en notorisk tjuvradd og likevel reagerer så uproft, så føler jeg at det ikke er liv laga. Det blir å støtte datteren i at slike gjerninger er ok og det blir helt feil for meg. Jeg skal ikke gå i detalj, men gikk i meldinger som kunne vært skrevet av en 13-åring og det gikk på østkant (de bor på østkanten) og vestkant. Vi er jo så rike og de så fattige stakkars (noe de forøvrig ikke er). Minner meg foresten om en annen viss person som også er veldig opphengt i øst og vest :-) og er det noe jeg har lite tålmodighet med, så er det slik umodenhet. Vel, nok om det. Jeg er egentlig ferdig med den saken:-) 0 Siter
morsan Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Ja, men slikt kan jo skje:-) Nå skal det sies at jeg ikke sa noeting til dem ang. den konfektesken og det var ikke noe stort problem heller. Grunnen til at vi brøt kontaken er det som skjedde på nyttårsaften. Vennskapet kunne vært reddet om foredrene til jenta hadde håndtert dette på en mer moden måte. Men når de vet at hun har vært en notorisk tjuvradd og likevel reagerer så uproft, så føler jeg at det ikke er liv laga. Det blir å støtte datteren i at slike gjerninger er ok og det blir helt feil for meg. Jeg skal ikke gå i detalj, men gikk i meldinger som kunne vært skrevet av en 13-åring og det gikk på østkant (de bor på østkanten) og vestkant. Vi er jo så rike og de så fattige stakkars (noe de forøvrig ikke er). Minner meg foresten om en annen viss person som også er veldig opphengt i øst og vest :-) og er det noe jeg har lite tålmodighet med, så er det slik umodenhet. Vel, nok om det. Jeg er egentlig ferdig med den saken:-) Ja, jeg husker hele historien rundt dette, og har ikke noen problemer med å skjønne at det vennskapet røk! Men _isolert_ sett så kan man altså ende opp med en konfekteske som er smeltet eventuelt utgått på dato;-) 0 Siter
Gjest Uten nick jeg også. Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Ja, jeg husker hele historien rundt dette, og har ikke noen problemer med å skjønne at det vennskapet røk! Men _isolert_ sett så kan man altså ende opp med en konfekteske som er smeltet eventuelt utgått på dato;-) Joda, men iom at de pleier å ha et lager med masse godsaker liggende, tror jeg nok at de har hatt denne konfekteska liggende i skapet lenge. Det er en del måneder fra mars til desember ;-) Men dette er i helt ubetydelig i forhold til det andre. Jeg nevnte aldri noe om det til henne. 0 Siter
morsan Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Joda, men iom at de pleier å ha et lager med masse godsaker liggende, tror jeg nok at de har hatt denne konfekteska liggende i skapet lenge. Det er en del måneder fra mars til desember ;-) Men dette er i helt ubetydelig i forhold til det andre. Jeg nevnte aldri noe om det til henne. Ja, det kan godt hende at det dreide seg om resirkulert konfekteske;-) Og uansett synes jeg det riktige er å gjøre som du gjorde. Ikke si noe! Det samme synes jeg gjelder det trådstarter skriver om - uansett hvor smålig man synes giveren er, senker man seg selv ned på samme lavmål om man sier fra eller tar hevn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.