Gjest maiaja Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hvor gamle syns dere barna bør være før de kan få det? Datteren min er kun 1 år nå, men er 2 år for tidlig? Og når slutter de å leke med slike hus? De blir vel brukt som vedskjul når barna er ferdige 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Vi ordnet med lekestue da ungene var små, rundt 2-3 år, men den ble omtrent aldri brukt til det den var ment til. Første årene hadde jeg strev med å få ungene til å forstå at sand og søle ikke skulle inn i dukkestua. Senere hadde vi kaniner i dukkestua og nå oppbevares sykler og annet skrot der.. Til tross for at jeg har tre jenter har jeg aldri sett en dukke derinne. Vi møblerte fint med dukkemøbler og gardiner i vinduene, men det ble aldri lekt der inne som hensikten var. Annet en når de bar inn bøttevis med sand og vann... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Vi ordnet med lekestue da ungene var små, rundt 2-3 år, men den ble omtrent aldri brukt til det den var ment til. Første årene hadde jeg strev med å få ungene til å forstå at sand og søle ikke skulle inn i dukkestua. Senere hadde vi kaniner i dukkestua og nå oppbevares sykler og annet skrot der.. Til tross for at jeg har tre jenter har jeg aldri sett en dukke derinne. Vi møblerte fint med dukkemøbler og gardiner i vinduene, men det ble aldri lekt der inne som hensikten var. Annet en når de bar inn bøttevis med sand og vann... Jeg kjenner flere som har dukkehus stående nærmest på stas. Med blondegardiner i vinduene og duk på bordet:-) Vår nærmeste nabo har en slik fin dukkestue. Den er _aldri_ i bruk. Vår dukkestue (eller klubbhus heter det visst når man har gutter:-)) er _mye_ i bruk, nesten daglig. Det bæres inn bøtter med sand, det fylles i kjeler og kar der inne. Guttene (med små venner og venninner) kokker, leker butikk og har det i det hele tatt stortarta. Vi har en hjemmesnekra benk der inne, et plastkjøkken og ikke minst et vindu som kan åpnes. Dette er visst veldig viktig for der har de kiosk o.l. Men den fine hos naboen , den står helt i fred. Moralen er: la barna leke slik de ønsker i lekehusene sine, da blir de nemlig brukt. Stresset meg opp over alt sølet der inne jeg også den første tiden. Men har funnet ut at barna skal få styre dette akkurat som de vil. Og resultatet er et dukkehus som er mye i bruk og som barna koser seg masse i:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det har vi Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Vi har satt opp ei stor hytte 3 X 3 meter. noen møbler,kommode,snekkerbenk og hyller og skap. Jentene søler fælt med sand og søle...huff,det ser ikke ut avogtil, men de liker å rote med gress og diverse...jeg legger meg bare pittelitt oppi det,men mest får de styre selv... Når jentene er ferdige med den skal jeg lage meg hobbyrom, og/eller bruke den til sommergjester (evt døtrene mine med venner). Men tipset er at de må få leke på egne premisser,ja. Jeg synes ikke det er tidlig å planlegge hytte for 1 åringen. Plutselig er de for store til hyttelek... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jentene våre er 4 og 6 år. Lekestua har de hatt i 2 år, vi arvet en. Den røyk dessverre i en vinterstorm, så nå holder vi på å sette opp ny. Det er jo en relativt kostbar ting, så vi hadde ikke kjøpt ny hvis vi ikke hadde sett at den blir lekt i hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Dukkestua hjemme er ganske stor, så der oppbevares alle uteleker og sykler. De leker ikke inni der, men det er ikke så rart, når det er fullt av sykler der. Noen ganger stenger de hverandre inne i dukkestua, og noen ganger gjemmer de seg der for å spille DS. Dukkestua og området rundt er likevel samlingsstedet i hagen. Vi skal vel bygge sykkelskur etterhvert, slik at syklene skal stå ute. Da hadde det nok vært fint med noen robuste møbler der inne. Når vi også får fikset strømkabelen, som ble overkjørt av gressklipperen, kan det bli et fint sted å være, når de ikke får være inne. Dukkestua på hytta er veldig liten. Jeg kan ikke stå oppreist der. Den blir også brukt til oppbevaring av uteleker, men der er det et brio-kjøkken, som brukes en sjelden gang. Vi har to gutter og en jente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jenta mi er 7, og vi har akkurat overtatt en etter naboen. Hadde stor happening med kranbil og fikk plassert den i forrige uke, og nå skal den pusses opp. (kjekt å ha kurs i husmaling for 7 og 10-åringen, så kan de hjelpe til med beising av huset seinere i sommer, hehe) Jeg regner med at hun kommer til å bruke den en stund, til lek og "klubbhus". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Vil tor at du ikke får en 2-åring til å leke så mye der alene i hvert fall. Vi satte opp lekestue i fjor, og da var våre to 4,5 og 6,5 år. Håper og tror den blir i bruk i flere år framover. Vi har innredet den slik at de kan overnatte der - og har i utgangspunktet ikke tenkt at den skal måkes full av sand og vann .... men hvem vet hva de finner på?? ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Vi kjøpte en "redskapsbod" på et byggvarehus (byggesett med dør og vindu). Fordelen er at det er ståhøyde også til voksne og litt mer plass til møbler. Det kostet i sin tid mindre enn et vanlig lekehus. Nevenyttige mannen min bygget en platting som vi satte hele greie på, da ble det en liten veranda også! Lykke til Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Husker ikke akkurat hvor gammel jeg var da jeg fikk leke hytte, men jeg husker jeg var med å bygde den selv. Brukte den i mange år. Nå har mine unger tatt over. Kjempe koslig. Snuppa på 2,5 storkoser seg, og Snuppen på 5,5 leker også der. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Om jeg skulle bygge selv ville jeg lagd den så stor at det går en normalstor seng inn der, så kan man bruke den til gjestehus om man har gjester sommerstid. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Vi har ei lekestue. Her har de brukt den fra de var rundt 3 år gamle. Fremdeles brukes den av jentene - som er 8 og 9 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.