Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min far på 60 år har hatt hjerteflimmer nå i mange år. Han har derfor gått på hjertemedisin og blodfortynnende. Det har gått greit iforhold til omstendighetene. Men nå i det siste har han fått dirring i venstre arm. Når han er i bevegelse kjenner han det nesten ikke, men så snart han står i ro eller sitter kommer det en dirring i hele armen. Vi er veldig bekymra for han, siden det er på hjertesida. Han har itillegg vondt nedover venstre bein - det har han nå hatt i over en og en halv måneds tid. Hva kan dette være symptomer på? Hvordan kan det leges?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32878-dirring-i-venstre-arm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Dette er det vanskelig å vurdere pr. brev, men tendens til parkinsonisme er kjennetegnet ved skjelving - ofte i den ene hånden eller armen - og gjerne mest når de er i ro. Etterhvert kan skjelvingen omfatte benet på samme side av kroppen.

Hvorfor han har smerter i benet vet jeg ikke. Det kan kanskje skyldes slitasje i hoften eller kneet eller endringer i nervefunksjon som følge av sykdom eller alder.

Jeg beklager at jeg ikke kan være mer presis. Mitt råd er at han oppsøker legen sin for en samtale om symptomene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32878-dirring-i-venstre-arm/#findComment-128956
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...