Gå til innhold

Konfirmasjonsgave... konfirmantens sjokk ;-)

Anbefalte innlegg

Gjest ser for meg himlende øyne
Skrevet

Salmebok?

Hva tror du om den gaven?

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

11

• Helmi

5

• damedamen

5

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

At den kommer til å samle støv på loftet i fryktelig mange år fremover.

Skrevet

De får vel både bibel og salmebok av menighetsrådet?

hidi, the scorpion
Skrevet

At den kommer til å samle støv på loftet i fryktelig mange år fremover.

Mest sannsynlig blir den borte under flytting.....;)

Gjest konfirmert men utmeldt av kirka
Skrevet

fikk bibel selv i min konfirmasjon.jeg leste gjennom den,og meldte meg ut av kirka... kanskje ikke helt som planlagt;P

deretter ga den jeg bort til en anna som ikke hadde lest selv hva som EGENTLIG står i bibelen(bruker liten b med vilje...ikke det beste jeg har lest!for mange selvmotsigelser)

Gjest salmer
Skrevet

Jeg syns det er en fin gave. Jeg fikk selv en salmbok i dåpen min (Jeg er ikke konfirmert, jeg var litt seint ute :-p )

Skrevet

Jeg ville heller gitt noe som faktisk blir brukt jeg da...

Husker min mor insisterte på at jeg måtte ha salmebok (med navn i gullskrift...) da jeg var konfirmant. Den har vel ikke vært bladd i senere engang.

Skrevet

Jeg ville heller gitt noe som faktisk blir brukt jeg da...

Husker min mor insisterte på at jeg måtte ha salmebok (med navn i gullskrift...) da jeg var konfirmant. Den har vel ikke vært bladd i senere engang.

Salmebok med navn på fikk jeg også - var visst helt standatrd konf.gave da...;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

fikk bibel selv i min konfirmasjon.jeg leste gjennom den,og meldte meg ut av kirka... kanskje ikke helt som planlagt;P

deretter ga den jeg bort til en anna som ikke hadde lest selv hva som EGENTLIG står i bibelen(bruker liten b med vilje...ikke det beste jeg har lest!for mange selvmotsigelser)

Bibelen er vel ikke akkurat en bok man bare leser gjennom....

Skrevet

hehehehe, hvordan var stemningen og reaksjonen i salen da gaven ble åpnet?

Gjest konfirmert...
Skrevet

jo,hvorfor ikke? jeg synes ihvertfall flere ting strider imot mine meninger og min filosofi.(ikke bare GT,nei,men selv i NT er det nok av selvmotsigelser!!)

Skrevet

Salmebok med navn på fikk jeg også - var visst helt standatrd konf.gave da...;-)

Jeg fikk ikke min i gave, men fra min mor som "standard tilbehør" til konfirmasjonen. :o) Jeg tror den ligger i en skuff i en liten kommode bak meg, men jeg er ikke sikker.

Gjest salmer
Skrevet

Hvorfor ikke? Bibelen lese jo på mange andre måter også, men det kan være veldig greit å ha lest igjennom hele Boka sånn fra a til å en gang også.

Skrevet

Jeg fikk ikke min i gave, men fra min mor som "standard tilbehør" til konfirmasjonen. :o) Jeg tror den ligger i en skuff i en liten kommode bak meg, men jeg er ikke sikker.

Ja, jeg mener å huske at dette var fra foreldrene mine, og ikke fra noen gjester.

Skrevet

Altså, nå må jeg beklage at jeg lo av dette. Konfirmasjon og alt som hører til kristendommen hørerer jo sammen, så det er respektløst å le av noe slikt... Det var nok bare en spontan reaksjon på mine tanker omkring salmebøker og kristendom og ungdom...

Skrevet

Hvorfor ikke? Bibelen lese jo på mange andre måter også, men det kan være veldig greit å ha lest igjennom hele Boka sånn fra a til å en gang også.

Personlig tror jeg det er greiere å lese religionsvitenskap enn Bibelen. I alle fall på forhånd eller i ettertid.

hidi, the scorpion
Skrevet

jo,hvorfor ikke? jeg synes ihvertfall flere ting strider imot mine meninger og min filosofi.(ikke bare GT,nei,men selv i NT er det nok av selvmotsigelser!!)

Nei, det får jo bli opp til deg å avgjøre;)

Jeg finner også selvmotsigelser i Bibelen, og det hadde vært unaturlig å ikke finne det, siden mennesker ofte har forskjellig syn på samme opplevelse.... Og det er vitenskapelig bevist!

Gjest kjerringa med to barn.
Skrevet

Jeg fikk en salmebok til min konfirmasjon og den ble brukt av min søster også. Vi jentene hadde hvite, og guttene svarte. Jeg tror noen av brødrene mine fikk svarte med gullskrift, men kanskje ikke alle sammen. Noen delte vel på den første.

Jeg kjøpte salmebøker med gullskrift til mine barn og tenkte ikke et øyeblikk over at de skulle ligge fremme og brukes senere i livet. De er her som et minne om den dagen slik som bilder, gjestebok, gaver, kort ofl.

De tar dem frem og snakker om at dette blir koselig arv til mine etterkommere. Det gjør meg varm om hjertet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jo, det er klart;)

Men man trenger også endel innsyn i historie, får å kunne lese Bibelen ut fra sin samtid...

Gjest konfirmanten..
Skrevet

Nei, det får jo bli opp til deg å avgjøre;)

Jeg finner også selvmotsigelser i Bibelen, og det hadde vært unaturlig å ikke finne det, siden mennesker ofte har forskjellig syn på samme opplevelse.... Og det er vitenskapelig bevist!

selv synes jeg iallefall det var nyttig å ha lest "fasiten" før debatter med ekstreme kristne,så jeg visste hva jeg snakker om. faktisk mange kristne som har lest mindre om troen sin,enn jeg leste gjennom bibelen.

ikke så verst bakgrunn for debatter,å ha kjennskap til de ulike religionene:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...