Gå til innhold

Dyrt å tilføye navn på gravstein 3500!!

Anbefalte innlegg

Gjest spurt
Skrevet

Fikk regning i posten i dag på tilføyinga av et navn på 29 bokstaver/tegn i gull på en gravstein.

3500 kroner. Er ikke det litt dyrt?

Skrevet

Har absolutt null erfaring på området, men synes ikke rent umiddelbart at det er veldig dyrt. Trekker man fra momsen, blir det en snau hundrelapp per bokstav, og det er jo stein man skal gravere i,

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det når man tenker litt over det slik morsan gjør. De tar vel ned steinen, frakter den til verkstedet, hugger inn navnet, legger på gull, frakter den tilbake og setter den opp igjen? Det er ikke noe som er gjort på 15 min akkurat.

Gjest høstløv
Skrevet

Innebærer det også frakt fra gravstedet til steinhuggeriet og frakt tilbake til gravstedet? I tilfelle så har det jo medgått en del tid for to mann og bruk av bil til frakting frem og tilbake.

Hvis dette er tilfellet er det vel ikke noe å si på prisen samlet sett.

Men hvis dere selv har levert og hentet steinen igjen på steinhuggeriet, er det dyrt.

Gjest bikku
Skrevet

Det er ikke billig akkurat, men jobben koster. De færreste reagerer på at det koster flesk å få lakkert opp en flate på en bil, men jeg har flere ganger hørt folk reagere på prisen på gravering av gravstein.

Gjest spurt
Skrevet

Det er ikke billig akkurat, men jobben koster. De færreste reagerer på at det koster flesk å få lakkert opp en flate på en bil, men jeg har flere ganger hørt folk reagere på prisen på gravering av gravstein.

Du sier noe der:)

Gjest spurt
Skrevet

Innebærer det også frakt fra gravstedet til steinhuggeriet og frakt tilbake til gravstedet? I tilfelle så har det jo medgått en del tid for to mann og bruk av bil til frakting frem og tilbake.

Hvis dette er tilfellet er det vel ikke noe å si på prisen samlet sett.

Men hvis dere selv har levert og hentet steinen igjen på steinhuggeriet, er det dyrt.

Det er bestilt gjennom et gravferdsbyrå, regningen kommer langveisfra over 40 mil! Skjønner ikke hvorfor for vi har jo flere i nærheten.

Det at vi skal finansiere deres tur opp hit blir feil..

Gjest spurt
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det når man tenker litt over det slik morsan gjør. De tar vel ned steinen, frakter den til verkstedet, hugger inn navnet, legger på gull, frakter den tilbake og setter den opp igjen? Det er ikke noe som er gjort på 15 min akkurat.

Nei det er langt til molde fra trøndelag.. skjønner ikke hvorfor begravelsesbyrået bruker dem?

Gjest spurt
Skrevet

Har absolutt null erfaring på området, men synes ikke rent umiddelbart at det er veldig dyrt. Trekker man fra momsen, blir det en snau hundrelapp per bokstav, og det er jo stein man skal gravere i,

Syntes 100 pr bokstav var mye jeg.

Skrevet

;-)

Det blir litt som at man kjører en omvei for å kunne fylle bensin der man kan spare 20 øre per liter, for deretter å gå inn på bensinstasjonen og svi av hele fortjenesten på pølse og flaskevann! ;-)

Gjest høstløv
Skrevet

Det er bestilt gjennom et gravferdsbyrå, regningen kommer langveisfra over 40 mil! Skjønner ikke hvorfor for vi har jo flere i nærheten.

Det at vi skal finansiere deres tur opp hit blir feil..

Det blir alltid mye dyrere å bestille slike ting gjennom begravelsesbyrået.

Spør etter en spesifisert regning.

Gjest bikku
Skrevet

Nei det er langt til molde fra trøndelag.. skjønner ikke hvorfor begravelsesbyrået bruker dem?

Du skal se det er slekta mi som er på bokstaveringsferd nordover;) Det er en bransje som ikke påvirkes særlig mye av finanskrise og konjunkturer forøvrig. Det er omtrent like lite trivelig å betale for sånt som det er å betale for ny dreneringsmasse rundt huset. Men begge deler må til.

Gjest spurt
Skrevet

Det blir alltid mye dyrere å bestille slike ting gjennom begravelsesbyrået.

Spør etter en spesifisert regning.

Regningen kom fra steinhuggeren.

Gjest spurt
Skrevet

Du skal se det er slekta mi som er på bokstaveringsferd nordover;) Det er en bransje som ikke påvirkes særlig mye av finanskrise og konjunkturer forøvrig. Det er omtrent like lite trivelig å betale for sånt som det er å betale for ny dreneringsmasse rundt huset. Men begge deler må til.

hehe kanskje det er slektninger av deg ja;)

Jeg ringer å sier det til dem at jeg må få avslag fordi jeg kjenner deg fra dol;) Er det ikke sånn man bruker å gjøre det da..

Vi er veldig glade for at det endelig er gjort for de hadde det ikke spesielt travelt, første gang det ble bestilt var før jul så har vi purret på noen ganger.

Gjest høstløv
Skrevet

Regningen kom fra steinhuggeren.

Kanskje steinhuggeren har flere filialer?

Gjest spurt
Skrevet

Kanskje steinhuggeren har flere filialer?

Jeg tror ikke de har noen her i nærheten.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg tror ikke de har noen her i nærheten.

Ring til en steinhugger i nærheten og hør hva de skal ha for en slik jobb, så har du et sammenligningsgrunnlag, og kan se om du har betalt i overkant for mye for så lang transport.

Skrevet

Det er mye penger, men jeg er ikke sjokkert. Gravsteiner og arbeidet med dem koster utrolig mye...

Skrevet

Jeg betalte kr. 5500 for tilføyning av min mors navn på min fars gravstein, for 2 år siden. Disse bokstavene er laget i bronse,og det er 12 bokstaver.

Så jeg synes ikke at kr. 3500 er dyrt.

Skrevet

Syntes 100 pr bokstav var mye jeg.

Jeg leste på en nettside at gravering på krystallvaser etc koster 40 kroner per bokstav, og da har man ikke fraktkostnader.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...