Gå til innhold

FU: Hvilken bunad/festdrakt er Norges styggeste?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• org

2

• trollemor;o)

2

• candyqueen_83

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest unødvendih med nick
Skrevet

den du viste var stygg ja.ellers er vel ikke bunad det peneste plagget jeg vet om heller.

Skrevet

He he,ikke den lekreste jeg har sett, nei;-)

Det er en annen en jeg virkelig kan styre meg for, men husker ikke hva den heter. Den har grønn og blank bunadsskjorte - ser ut som den er laget av det mest glorete made-in-china-polyesteren du kan tenke deg *huff*

Jeg kan også styre meg for mange (de fleste?) _strikkede_ barnebunader...

Annonse

Gjest minnah
Skrevet

Ser ut som den er designet i Photoshop eller no.. *grøsse* ;o)

Gjest Kayia
Skrevet

Fargene er nok gjengitt feil, Oslobunaden er egentlig ganske fin.

http://www.sov.no/

Jeg har erfart at man skal tråkke meeget varsomt når det kommer til bunad og smak, derfor nøyer jeg meg med å si at jeg ikke har den fineste bunaden selv, men likevel er glad jeg ikke har Oslobunaden.. ;-)

Annonse

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har erfart at man skal tråkke meeget varsomt når det kommer til bunad og smak, derfor nøyer jeg meg med å si at jeg ikke har den fineste bunaden selv, men likevel er glad jeg ikke har Oslobunaden.. ;-)

Jeg har ikke Oslobunad, jeg heller, jeg har ikke lov til å gå mede norsk bunad, men datteren min kan bruke hardangerbunad.

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg har ikke Oslobunad, jeg heller, jeg har ikke lov til å gå mede norsk bunad, men datteren min kan bruke hardangerbunad.

Det så mye meningsløs fundamentalisme knyttet til bunader. Her i trøndelag var det ramaskrik for noen år tilbake fordi det viste seg at en dame forhandlet trønderbunad til en lavere pris, og hvorfor kunne hun det? Jo, fordi hun fikk dem sydd i Kina. Med fullt alvor mente mange at disse bunadene da ikke var ekte, fordi en ekte bunad må være sydd i Norge (og sikkert fortrinnsvis av norske hender) må vite.. :)

Gjest høstløv
Skrevet

Det så mye meningsløs fundamentalisme knyttet til bunader. Her i trøndelag var det ramaskrik for noen år tilbake fordi det viste seg at en dame forhandlet trønderbunad til en lavere pris, og hvorfor kunne hun det? Jo, fordi hun fikk dem sydd i Kina. Med fullt alvor mente mange at disse bunadene da ikke var ekte, fordi en ekte bunad må være sydd i Norge (og sikkert fortrinnsvis av norske hender) må vite.. :)

Ja, det er norsk mentalitet på sitt verste.

Skrevet

Fargene er nok gjengitt feil, Oslobunaden er egentlig ganske fin.

http://www.sov.no/

Jeg har sett bunaden "live" og er ikke spesielt imponert over fargen - på en selskapskjole ja, men ikke på bunad.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har sett bunaden "live" og er ikke spesielt imponert over fargen - på en selskapskjole ja, men ikke på bunad.

Jeg må innrømme at jeg synes at mange av de norske bunadene er glorete og satt sammen av altfor mange forskjellige farger, derfor synes jeg at Oslobunaden er enkel, stilig, vakker og neutral og skiller seg ut fra andre bunader på en smakfull måte.

Gjest designet i fylla?
Skrevet

Problemet var at stoffet ikke var riktig, og at rød trønder var helt feil i fargen, sammenlignet med husflidens stoffer, som er originale.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes at mange av de norske bunadene er glorete og satt sammen av altfor mange forskjellige farger, derfor synes jeg at Oslobunaden er enkel, stilig, vakker og neutral og skiller seg ut fra andre bunader på en smakfull måte.

Jeg synes den ser alt for oppkonstruert ut - fargen er for moderne, og det at broderiene delvis går utenfor det "feltet" på stakken synes jeg ser rart ut i bunadssammenheng.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...