Gå til innhold

Hva gjør dere 17. mai?

Anbefalte innlegg

Gjest planen er ikke spikret
Skrevet

Det beste med 17. mai i år, er at det er meldt godt vær.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

3

• Glimtipper

3

• morsan

2

• ....AV

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke alle som har fri
Skrevet

sove lenge,etter nattevakt....

Skrevet

Holde meg inne tror jeg, det er altfor vanskelig å komme seg fram på en slik dag.

Skrevet

sove lenge,etter nattevakt....

...men da har du jo fri da, ettersom du kan sove;-)

(Hvilket jeg jo skjønner god at du skal når du har vært på nattevakt, men du har jo strengt tatt fri lell*S*)

Skrevet

Opp i tide til å komme seg til skolen litt over kl 1000, se på barnetoget, deretter lunsj, og så arrangement på skola. Deretter er det alltid like deilig å komme hjem og få av seg finstasen og slenge beina på bordet.

Gjest Rolig i år
Skrevet

Se 17.mai-programmet på TV. På ettermiddagen drar vi ut og spiser middag på restaurant. Ingen andre planer. Deilig!

Gjest ikke alle som har fri
Skrevet

...men da har du jo fri da, ettersom du kan sove;-)

(Hvilket jeg jo skjønner god at du skal når du har vært på nattevakt, men du har jo strengt tatt fri lell*S*)

er jo 17 mai etter midnatt,så sånn sett jobber jeg jo 17.,men sover når festlighetene står på.

jobber man netter,har man jo oftest fri på dagen...tror vel "ingen" jobber døgnet rundt

Skrevet

Være ferdig med fokost senest 07.45 slik at vi rekker skolen til kl.8.00. Kanskje en tur hjemmom før vi reiser til sentrum for å delta i barnetoget og se på russetoget. Må få i oss noe mat før det braker løs på skolen på ettermidagen, er med med i arrangementskomiteen.

Gjest togli
Skrevet

Svigerfar med samboer kommer på besøk i helga :)

17.mai-frokost hos foreldrene mine er fast tradisjon, så da blir vi 10 voksne og 8 (eller 9 dersom nevøen min kommer ut i løpet av det neste døgnet?;-)) barn til frokost klokka 09.30.

Klokka 10.40 stiller vi opp i barnetoget og deretter blir det underholdning (9-åringen min skal bl.a. synge sammen med ei venninne :)), god mat osv. på skolen vår.

På ettermiddagen blir det vel enten ut for å spise og/eller til grendahuset for å spise mer kaker og skravle med naboene ;)

Skrevet

Står opp i tide til å rekke flaggheising på skolen kl. 8. Barnetoget går 9.15, så skal ungene spille på diverse skoler og delta på arrangementet på sin egen skole til slutt ca. kl. 14.30. Da er vi alle slitne og går hjem.

Har invitert noen naboer på enkel middag om kvelden.

candyqueen_83
Skrevet

Svigerfar med samboer kommer på besøk i helga :)

17.mai-frokost hos foreldrene mine er fast tradisjon, så da blir vi 10 voksne og 8 (eller 9 dersom nevøen min kommer ut i løpet av det neste døgnet?;-)) barn til frokost klokka 09.30.

Klokka 10.40 stiller vi opp i barnetoget og deretter blir det underholdning (9-åringen min skal bl.a. synge sammen med ei venninne :)), god mat osv. på skolen vår.

På ettermiddagen blir det vel enten ut for å spise og/eller til grendahuset for å spise mer kaker og skravle med naboene ;)

''og 8 (eller 9 dersom nevøen min kommer ut i løpet av det neste døgnet?;-)) barn til frokost klokka 09.30. ''

Så koselig :o) Gratulerer med (snart) ny nevø :o)

Gjest prust
Skrevet

Omtrent slik ser planen ut:

Opp klokka 7.00, spise frokost uten fintøy

Kle 5 personer i bunad

08.15_ Avreise til byen (vi var for seine til å melde oss på fellesbussen fra skolen...)

Skoletog klokka 9.00 - og vi blir vel i byen til ca 11-12.

Hjem og slappe av litt

13.30-15.30_ lokalt arrangemente på skolen hvor vi har en halvtimes kafévakt

16.00: Inn til byen igjen og se borgertoget (Ungene skal være med i hhv iderettslag og kor)

Blir vel i byen til ca 18.00

Hjem og slappe av, hvis ingen inviterer oss til 17.mai kveldsfeiring.... ;-)

candyqueen_83
Skrevet

Omtrent slik ser planen ut:

Opp klokka 7.00, spise frokost uten fintøy

Kle 5 personer i bunad

08.15_ Avreise til byen (vi var for seine til å melde oss på fellesbussen fra skolen...)

Skoletog klokka 9.00 - og vi blir vel i byen til ca 11-12.

Hjem og slappe av litt

13.30-15.30_ lokalt arrangemente på skolen hvor vi har en halvtimes kafévakt

16.00: Inn til byen igjen og se borgertoget (Ungene skal være med i hhv iderettslag og kor)

Blir vel i byen til ca 18.00

Hjem og slappe av, hvis ingen inviterer oss til 17.mai kveldsfeiring.... ;-)

Må si jeg er glad jeg ikke har barn akkurat når det gjelder 17.mai. Høres stress ut :o)

I fjor dro vi til Sverige på 17.mai, i år skal vi i selskap hos tanta mi på ettermiddagen. På formiddagen skal vi bare slappe av. Kanskje se barnetoget på tv.

Gjest prust
Skrevet

Må si jeg er glad jeg ikke har barn akkurat når det gjelder 17.mai. Høres stress ut :o)

I fjor dro vi til Sverige på 17.mai, i år skal vi i selskap hos tanta mi på ettermiddagen. På formiddagen skal vi bare slappe av. Kanskje se barnetoget på tv.

Ja, jeg savner også de rolige morgenene vi hadde før ungene begynte på skolen - da var vi flere naber som var sammen til en rolig 17. mai frokost frem til 10-11 - og så gikk vi til byen etterpå :-)

Det er et himla pes når skoletoget begynner så tidlig :-(

candyqueen_83
Skrevet

Ja, jeg savner også de rolige morgenene vi hadde før ungene begynte på skolen - da var vi flere naber som var sammen til en rolig 17. mai frokost frem til 10-11 - og så gikk vi til byen etterpå :-)

Det er et himla pes når skoletoget begynner så tidlig :-(

Jeg gikk i korps da jeg var yngre. Skjønner ikke at pappa gadd å kjøre oss rundt kl 06 for å spille på 17.mai. Hele dagen blir jo bare strev.

Skrevet

Skrammeltoget går kl seks, og det er det eneste ungene tenker på om dagen. Da kjører vi traktor med gresskarmer, og ungene står i hengeren og banker på oljefat + alt mulig annet som kan bråke. (traktorene kjører sakte)

Etter toger blir det en real froskost på hele hurven.

Oppmøte til toget halv tolv, og vi blir nok ved grendehuset til i tre-fire tida. Eldste mann er med i 4 H nå og dermed har vi foreldre en halvtime vakt hver.

Etter det regner jeg med vi er helt utslitt, og sitter hjemme resten av kvelden.

Gjest zilja
Skrevet

Skal ikke ut i det hele tatt. 17 mai er den verste dagen jeg vet om. Skal være hjemme hos meg selv hele dagen å kose meg :)

Gjest togli
Skrevet

''og 8 (eller 9 dersom nevøen min kommer ut i løpet av det neste døgnet?;-)) barn til frokost klokka 09.30. ''

Så koselig :o) Gratulerer med (snart) ny nevø :o)

Ja, vi venter i spenning :)

Gjest Forbaskat treige mannfolk
Skrevet

Jeg prøvde å få familien til å stille i 17 mai i år og ta med svigemor (vi har vært bortreist et par år)

Men jeg har desverre så treg en gubbe at jeg ikke får noen respons eller hjelp fra den kanten og jeg orker ikke hele tiden organisere alle ting alene.

Så jeg melder pass også i år og tar med unga til hytta over helgen. Drar hjem søndag og hvis det passer med tid og ork så ber jeg svigemor bli med oss ut på middag på efta.

Flott med bra vær, da blir det årets første grillmat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...