Gå til innhold

Gøye bøker til gutt 5 år!

Gjest GL-70

Anbefalte innlegg

Gjest GL-70

Jeg,og min sønn,synes at Ole Alekander Filibom-bom-bom er kjedelig.Eller er det bare vi som synes det? Litt sånn teit skrevet??

Har nettopp kjøpt Mamma Mø husker(Finnes flere i den serien)

Han har humor,og liker gjerne de som er morsomt skrevet.

Tips anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøkene om Reven og Grisungen (bl.a. Kumatpakkene og Nisseforeningen) av Bjørn Rørvik - helt fantastiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Albert Åberg er vel fortsatt populært, samt Karsten og Petra?

Og Ruffen, Gubben og Katten, Rampete Robin og masse annet :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Bøkene om Reven og Grisungen (bl.a. Kumatpakkene og Nisseforeningen) av Bjørn Rørvik - helt fantastiske!

Ja, de er herlige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det finnes flere bøker om Mamma Mø - de er morsomme, og er veldig artig illustrert!

Poden vår (som snart er seks) liker ennå Egners bøker - spesielt kardemommeby.

Av lengre bøker har vi med hell lest: Ole Brumm (originalen), Danny og den store fasanjakten (Roald Dahl), Egner-bøkene + + +

Poden er veldig glad i filmene "biler" og "Toy story", og vi har bøker som følger handlingen i filmene - veldig populære bøker!

Pulverheksa er super!

Dessuten elsker han Donald blader (har en bror på nesten ti, og er "smittet" av han...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"SVK" og Heksene av Roald Dahl, var favoritter for min sønn da han var liten, men det er mulig at han var litt eldre enn 5. Ellers leste vi mye fra "Den store Ole Brum boken", og "Karsten og Petra"...Det begynner å bli noen år siden, sikkert mange nye gode bøker nå...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg synes ikke den er teit skrevet, men jeg er enig i at den har gått ut litt på dato. ;)

Guttungen her likte i den alderen Gubben og Katten og Albert Åbert, som flere andre også har nevnt.

I tillegg likte han Den kjempestore krokodillen og Den fantastiske Mikkel Rev av Roald Dahl og Frode og de andre skøyerne av Ole Lund Kirkegaard (den flirer han av ennå, i en alder av 10, når han har hørt den på søstras lydbok!)

I tillegg var han veldig glad i dikt for barn, rim og regler. Anbefaler Ramperim og ville vers av Roald Dahl, Morovers av André Bjerke og sist, men ikke minst, Mustafas Kiosk av Jacob Martin Strid (oversatt til norsk av Erlend Loe). Den siste leste vi omtrent i filler, og han husker de fleste av diktene utenat fortsatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"SVK" og Heksene av Roald Dahl, var favoritter for min sønn da han var liten, men det er mulig at han var litt eldre enn 5. Ellers leste vi mye fra "Den store Ole Brum boken", og "Karsten og Petra"...Det begynner å bli noen år siden, sikkert mange nye gode bøker nå...:-)

Min 11-åring elsker Roald Dahls bøker:-) Og det gjør egentlig mamma også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 11-åring elsker Roald Dahls bøker:-) Og det gjør egentlig mamma også..

Jeg også syns de var morsomme å lese. Har gitt bort de fleste barnebøkene nå, men Roald Dahl bøkene har jeg liksom ikke helt hjerte til å gi bort...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rampete Robin er kjempepopulært her i huset. Og Kurt blir grusom og de andre Kurt-bøkene av Erlend Loe, og Gummi Tarzan av Ole Lund Kierkegaard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...