Gå til innhold

Utvidet barnetrygd + separasjonsregler

Snikkersen

Anbefalte innlegg

Et par spørsmål til dere som har erfaring med samlivsbrudd. Prøvde å spørre på trygdesiden, men fikk ikke svar der.

Utvidet barnetrygd: Jeg har søkt om dette, men ikke hørt noe eller sett pengene. er separert. Tar det lang tid å få dette? Og dersom det tar lang tid: vil pengene bli betalet ut etterskuddsvis fra datoen jeg fikk speparasjonsbebvilling? Eller gjelder det fra dato for faktisk samlivsbrudd? Eller gjelder det fra den datoen da nav klarer å gjøre vedtak om at jeg har krav på det?

er det slik at separsjonen ikke gjelder dersom han ikke tar ut adresseforandring? Han vil nemlig ikke gjøre det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke dere kan ha felles adresse. Ellers mener jeg å huske at det gjelder fra papirene ble sendt inn (etter at separasjonen var klar) Så det tar litt tid dette her.

Syne du skal ringe Nav og forhøre deg, og forklare situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Han må nok skifte adresse ja. Jeg fikk automatisk dobbel barnetrygd da vi endelig greide å ordne i papirene. Jeg har ikke sendt noe spesiell søknad på det.

Men, vi bodde et år, hver for oss men med felles adresse, og det fikk jeg ikke tilbakebetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...