pastell Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 I barnehagen har de drevet med akrylmaling, og kjolen og genseren til jenta mi er full i malingsflekker. En stor flekk midt på magen. Veldig irriterende da kjolen var nesten ny. De har skylt klærne i barnehagen, men det hjalp ikke. Er redd klærne er ødelagt. Så er det noen som har tips til hvordan man fjerner akrylmaling fra klær? Alle tips mottas med takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 har ingen tips annet enn å prøve med vanish. Men utover det så må man vel bare regne med slikt når man har barnehagebarn. Ergelig kan det være ja, men man får heller spare et sett klær eller to til penere bruk og bare godta det som kommer. Masse klær som blir ødelagt av lek i sand og jord også, eller av frukt og ketshup. Vi må nok lære oss å ikle ungene klær vi ikke er redde for... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pastell Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 har ingen tips annet enn å prøve med vanish. Men utover det så må man vel bare regne med slikt når man har barnehagebarn. Ergelig kan det være ja, men man får heller spare et sett klær eller to til penere bruk og bare godta det som kommer. Masse klær som blir ødelagt av lek i sand og jord også, eller av frukt og ketshup. Vi må nok lære oss å ikle ungene klær vi ikke er redde for... :-) Det er ikke det at jeg er så redd for klærne, men jeg synes det er litt dumt at de ikke tar på de malefrakk når de bruker slik maling. Ungene synes jo det er greit å gå med nye klær i barnehagen også. Kan jo ikke bare kle dem i "maleklær" for sikkerhets skyld heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Prøv å sende spørsmålet til Lilleborgs Forbrukerservice. http://www.lilleborg.no/eway/default.aspx?pid=232&trg=MainPage_6464&MainPage_6464=6844:0:4,3185:1:0:0:::0:0 Kanskje de kan gi deg konkrete råd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pastell Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Prøv å sende spørsmålet til Lilleborgs Forbrukerservice. http://www.lilleborg.no/eway/default.aspx?pid=232&trg=MainPage_6464&MainPage_6464=6844:0:4,3185:1:0:0:::0:0 Kanskje de kan gi deg konkrete råd. Takk for tips. Har sendt mail til dem nå. Er spent på svar:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pastell Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Prøv å sende spørsmålet til Lilleborgs Forbrukerservice. http://www.lilleborg.no/eway/default.aspx?pid=232&trg=MainPage_6464&MainPage_6464=6844:0:4,3185:1:0:0:::0:0 Kanskje de kan gi deg konkrete råd. Fikk svar fra Lilleborg Forbrukerservice i dag, så nå vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Fikk svar fra Lilleborg Forbrukerservice i dag, så nå vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang ;-) Sånne svar må du legge ut til oss vet du! )))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Fikk svar fra Lilleborg Forbrukerservice i dag, så nå vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang ;-) Det var jo hyggelig. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Fikk svar fra Lilleborg Forbrukerservice i dag, så nå vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang ;-) Men du vil ikke dele det med oss andre som i blant får maling på klærne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pastell Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Men du vil ikke dele det med oss andre som i blant får maling på klærne? Jo, selvfølgelig. Her er det jeg fikk som svar: Malingsflekker må fjernes før de tørker inn. Flekken bør behandles med den type "tynner" som er oppgitt på malingsemballasjen. F.eks. vann eller white sprite. Hell deretter litt flytende vaskemiddel direkte på flekken og la det virke opptil 1/2 time. Vask så etter anvisning på tekstilen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pastell Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Sånne svar må du legge ut til oss vet du! )))) Okei, her er det :-) Malingsflekker må fjernes før de tørker inn. Flekken bør behandles med den type "tynner" som er oppgitt på malingsemballasjen. F.eks. vann eller white sprite. Hell deretter litt flytende vaskemiddel direkte på flekken og la det virke opptil 1/2 time. Vask så etter anvisning på tekstilen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.