Gå til innhold

Hvordan fjerne akrylmaling fra klær?

pastell

Anbefalte innlegg

I barnehagen har de drevet med akrylmaling, og kjolen og genseren til jenta mi er full i malingsflekker. En stor flekk midt på magen. Veldig irriterende da kjolen var nesten ny. De har skylt klærne i barnehagen, men det hjalp ikke. Er redd klærne er ødelagt.

Så er det noen som har tips til hvordan man fjerner akrylmaling fra klær? Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

har ingen tips annet enn å prøve med vanish. Men utover det så må man vel bare regne med slikt når man har barnehagebarn. Ergelig kan det være ja, men man får heller spare et sett klær eller to til penere bruk og bare godta det som kommer. Masse klær som blir ødelagt av lek i sand og jord også, eller av frukt og ketshup. Vi må nok lære oss å ikle ungene klær vi ikke er redde for... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen tips annet enn å prøve med vanish. Men utover det så må man vel bare regne med slikt når man har barnehagebarn. Ergelig kan det være ja, men man får heller spare et sett klær eller to til penere bruk og bare godta det som kommer. Masse klær som blir ødelagt av lek i sand og jord også, eller av frukt og ketshup. Vi må nok lære oss å ikle ungene klær vi ikke er redde for... :-)

Det er ikke det at jeg er så redd for klærne, men jeg synes det er litt dumt at de ikke tar på de malefrakk når de bruker slik maling. Ungene synes jo det er greit å gå med nye klær i barnehagen også. Kan jo ikke bare kle dem i "maleklær" for sikkerhets skyld heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk svar fra Lilleborg Forbrukerservice i dag, så nå vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang ;-)

Sånne svar må du legge ut til oss vet du! :o))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Fikk svar fra Lilleborg Forbrukerservice i dag, så nå vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang ;-)

Det var jo hyggelig.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du vil ikke dele det med oss andre som i blant får maling på klærne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du vil ikke dele det med oss andre som i blant får maling på klærne?

Jo, selvfølgelig. Her er det jeg fikk som svar:

Malingsflekker må fjernes før de tørker inn. Flekken bør behandles med den type "tynner" som er oppgitt på malingsemballasjen. F.eks. vann eller white sprite. Hell deretter litt flytende vaskemiddel direkte på flekken og la det virke opptil 1/2 time. Vask så etter anvisning på tekstilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne svar må du legge ut til oss vet du! :o))))

Okei, her er det :-)

Malingsflekker må fjernes før de tørker inn. Flekken bør behandles med den type "tynner" som er oppgitt på malingsemballasjen. F.eks. vann eller white sprite. Hell deretter litt flytende vaskemiddel direkte på flekken og la det virke opptil 1/2 time. Vask så etter anvisning på tekstilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...