Gjest Samboer nå Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har vært aleneforsørger en tid og har fått en ekstra barnetrygd. Skal nå inn i et samboerskap. Hvordan er reglene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Såvidt jeg vet beholder du den utvidede barnetrygda i 12 mnd etter at du har fått samboer, men da bortfaller den. Om den ikke bortfaller automatisk må du melde fra ellers risikerer du å få et erstatningskrav på nakken. Dette står det sikker om på NAV sine sider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Sitat: "Den utvidede barnetrygden faller bort dersom du gifter deg, selv om du gifter seg med en person som ikke er far eller mor til barnet. Den utvidede barnetrygden faller også bort hvis du er samboer med en du ikke har fellesbarn med, når dere har vært samboere i minst 12 av de siste 18 månedene." http://www.nav.no/page?id=264 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Den ekstra barnetrygden forsvant måneden etter jeg meldte fra om at jeg var blitt samboer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Du beholder dobbelt barnetrygd i 12 mnd. mener jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille my31 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Hei. Sitter i akkurat samme situasjon som deg og hopper inn med et spørsmål til, hvis det er greit?. Hva med stønaden til barnetilsyn? Er det samme regel som med barnetrygden.? At vi har den også fram til jeg har vært samboer i ett år? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Den ekstra barnetrygden forsvant måneden etter jeg meldte fra om at jeg var blitt samboer. Da har du mista en del penger... For det skal ikke være sånn. Du beholder stønadene som enslig forsørger i 12 mnd. etter at du ble samboer.. jeg er nå samboer, men får fortsatt to barnetrygder og stønad til barnetilsyn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 meld fra skriftlig (husk å ta kopi til deg selv!) om at du blir samboer, og fra hvilken dato. Du får beholde stønadene dine i 12 mnd. etter du ble samboer.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Da har du mista en del penger... For det skal ikke være sånn. Du beholder stønadene som enslig forsørger i 12 mnd. etter at du ble samboer.. jeg er nå samboer, men får fortsatt to barnetrygder og stønad til barnetilsyn. Jeg var egentlig klar over det da den ekstra barnetrygden sluttet å komme, men jeg lot det være sånn. Jeg hadde nemlig vært delvis samboer i leilighet ca 1 år før vi fikk bolig. Jeg syntes det gikk opp i opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.