Gå til innhold

Dobbel barnetrygd vs samboer

Gjest Samboer nå

Anbefalte innlegg

Gjest Samboer nå

Har vært aleneforsørger en tid og har fått en ekstra barnetrygd.

Skal nå inn i et samboerskap.

Hvordan er reglene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såvidt jeg vet beholder du den utvidede barnetrygda i 12 mnd etter at du har fått samboer, men da bortfaller den. Om den ikke bortfaller automatisk må du melde fra ellers risikerer du å få et erstatningskrav på nakken.

Dette står det sikker om på NAV sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Sitat: "Den utvidede barnetrygden faller bort dersom du gifter deg, selv om du gifter seg med en person som ikke er far eller mor til barnet.

Den utvidede barnetrygden faller også bort hvis du er samboer med en du ikke har fellesbarn med, når dere har vært samboere i minst 12 av de siste 18 månedene."

http://www.nav.no/page?id=264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Sitter i akkurat samme situasjon som deg og hopper inn med et spørsmål til, hvis det er greit?. :)

Hva med stønaden til barnetilsyn? Er det samme regel som med barnetrygden.? At vi har den også fram til jeg har vært samboer i ett år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ekstra barnetrygden forsvant måneden etter jeg meldte fra om at jeg var blitt samboer.

Da har du mista en del penger... For det skal ikke være sånn. Du beholder stønadene som enslig forsørger i 12 mnd. etter at du ble samboer.. jeg er nå samboer, men får fortsatt to barnetrygder og stønad til barnetilsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meld fra skriftlig (husk å ta kopi til deg selv!) om at du blir samboer, og fra hvilken dato. Du får beholde stønadene dine i 12 mnd. etter du ble samboer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Da har du mista en del penger... For det skal ikke være sånn. Du beholder stønadene som enslig forsørger i 12 mnd. etter at du ble samboer.. jeg er nå samboer, men får fortsatt to barnetrygder og stønad til barnetilsyn.

Jeg var egentlig klar over det da den ekstra barnetrygden sluttet å komme, men jeg lot det være sånn. Jeg hadde nemlig vært delvis samboer i leilighet ca 1 år før vi fikk bolig. Jeg syntes det gikk opp i opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...