Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Sangen heter "Insieme 1992", men han deltok i 1990.

Mail!

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

35

• Colette

28

• AneM1365380603

24

• Babette

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det slipper visst jeg også, det sies at Jostein også har bikket over. Synd.

...men han er i det minste bi. Eller har vært.

Sundnes kan neppe ha kysset andre damer enn morra si;-)

Gjest minnah
Skrevet

Unite unite Europe

handler om noe EU-greier som ble inført i 1992.

har aldri likt verken sangen eller mannen

Ah.. :-)

Måtte ta en kikk på denne, og jaggu husker jeg en god del av sangene! Er jo utrolig moro det her ;-)

Forøvrig, UKs Emma var utrolig lik Merete Trøan!

Gjest minnah
Skrevet

Unite unite Europe

handler om noe EU-greier som ble inført i 1992.

har aldri likt verken sangen eller mannen

link....

Skrevet

Ah.. :-)

Måtte ta en kikk på denne, og jaggu husker jeg en god del av sangene! Er jo utrolig moro det her ;-)

Forøvrig, UKs Emma var utrolig lik Merete Trøan!

http://www.youtube.com/watch?v=y6H2BG80U-k

Fra 1984: Belgias beste låt noensinne?

Skrevet

Jo, du beholder fatningen, lar være å skjelle ut artikkelforfatteren, er balansert i synet på Rybak og har klart å fiske fram en fantastisk link. Og så ønsker du alle lykke til og er dermed inkluderende.

Ikke noe nobelprisinnlegg, men mange slike kommentarer under avisartikler bruker å være ganske tendensiøse.

OK:-) Takk :-) Det var egentlig noe jeg skrev i sinne og irritasjon, men det var godt at det ikke kom fram i innlegget. Jeg kan ikke fordra smålighet og misunnelse, og foretrekker saklighet, for å si det sånn. Når jeg logger meg inn i en fremmed avis, så har jeg noe alvorlig ment på hjertet :-) Jeg har aldri gjort det før:-)

Skrevet

http://www.youtube.com/watch?v=y6H2BG80U-k

Fra 1984: Belgias beste låt noensinne?

Jeg synes egentlig ikke det er noe mor med MGP lenger, jeg. For mye juggel og sirkus både på og utenfor scenen. Desuten har det utspilt sin rolle. Finnes jo knapt noe nasjonalt særpreg lenger. Alt går i euro.

AneM1365380603
Skrevet

Du som har peiling.. Husker du et hvilket land som hadde fire sangere/dansere(tror det var fire, to damer og to menn) med forskjellige farger på skjørtene, dressene. Turkis, rosa osv. Må ha vært tidlig på 90 tallet. Antakelig 90-93.

Nå ble jeg kasta ut av nettet og alt går tregt, så vet ikke om du har fått svar fra noen andre.

Kan det være denne:

Skrevet

Du kan ikke alltid få på øverste hylle. Vær nå ikke så kravstor, morsan. Per Sundnes er en intelligent og kunnskapsrik mann. At han snakker litt affektert får så være.

Helt enig med deg. Jeg synes Per Sundnes er sofistikert, intelligent og en fin type. Men jeg er egentlig veldig glad i homser, har jeg funnet ut:-) Jeg liker dem - som mennesker - veldig ofte.

AneM1365380603
Skrevet

Men hva synger han? Insieme forstår jeg, men "junait junait juråo"? Dette er vel ikke italiensk? ;-)

Hakke peiling ;)

Skrevet

link....

Tænk ju!

Spania var jo bare grusom! Takk og pris at jeg hadde glemt den! Og dette var tydeligvis før Hellas sine velmaktsdager i MGP-sammenheng... I det hele tatt var det utrolig mye dårlig da, inkl Norge.

Neimen ikke mange sanger jeg husker her altså. Dette var nok den mørke MGP-middelalderen der jeg ikke fulgte så nøye med.

Har et vagt, vagt minne om UK og Island, bare.

Foruten Norge + vinneren...

Husker ikke hvilket land jeg hadde som favoritt heller. Kanskje Irland? (som jeg også har glemt) Når jeg ser dette, skjønner jeg jo godt at Italia vant og Irland kom nr 2;-)

Scenen fremstår som rene steinalderen i forhold til Moskva nå;-)

AneM1365380603
Skrevet

Mail!

OJ!!!! Det må jeg si :) Flotte greier og tusen takk :)

candyqueen_83
Skrevet

Nå ble jeg kasta ut av nettet og alt går tregt, så vet ikke om du har fått svar fra noen andre.

Kan det være denne:

Nei, dessverre. Det var mye mer fart i den, og jeg tror de dansa swing eller noe.. Hmm.. Jeg husker vi hadde tatt det opp, og vi ungene så den sangen om og om igjen :o)

Minns de hadde ganske sterke farger på klærne.

Skrevet

Jeg synes egentlig ikke det er noe mor med MGP lenger, jeg. For mye juggel og sirkus både på og utenfor scenen. Desuten har det utspilt sin rolle. Finnes jo knapt noe nasjonalt særpreg lenger. Alt går i euro.

Når man hører på låtene i den linken som minnah la ut fra MGP 1990 og sammenligner med låtene i år, synes jeg det er ekstremt mye mer nasjonalt særpreg nå. Det er mye, mye mer aksept for etno-låter enn den gangen man smilte og ristet på hodet til alle de rare låtene Tyrkia sendte til MGP. At de ikke skjønte at slikt aldri kunne vinne, liksom.

Gjest prust
Skrevet

OJ!!!! Det må jeg si :) Flotte greier og tusen takk :)

Bare hyggelig!!!!

Har lest diverse MGP-tråder, og skjønner at du virkelig er EKSPERTEN med diger E her :-) Jeg var interessert på barenskolen og ungdomsskolen, men etter det, har interessen vært laber....

Men da jeg var i Frankrike som 19-20 åring, traff jeg ei fra Kypros som kunne mye om MGP, og vi mimret sammen om ulike sanger og sangere fra ca 1978-1990 :-) Artig at vi hadde sett det samme i så mange år på rad!

Skrevet

Du som har peiling.. Husker du et hvilket land som hadde fire sangere/dansere(tror det var fire, to damer og to menn) med forskjellige farger på skjørtene, dressene. Turkis, rosa osv. Må ha vært tidlig på 90 tallet. Antakelig 90-93.

denne passer på alt unntatt årstallet - du var ikke født engang da:-)

Gjest minnah
Skrevet

http://www.youtube.com/watch?v=WSGjip9rk7s

Skrevet

Og da sier jeg..Er det virkelig så lenge siden? .....:-)

candyqueen_83
Skrevet

Nei det var ikke den heller :o) Var nok litt senere. Jeg ser gjennom noen klipp, men ikke funnet den enda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...