Gjest Julians Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Tykt eller tynt? Regnbukse med eller uten seler? Fra 3.trinn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Tynt og uten seler til våre som går i 2. og 4. klasse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Uten seler, selvsagt. HH etc. som er myk gummi. Liksom-regntøy duger ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1242570075' post='4150958] Uten seler, selvsagt. HH etc. som er myk gummi. Liksom-regntøy duger ikke. Hei! Jeg spør av nysgjerrighet: Hvorfor ikke seler? Jeg er lærer på barnetrinnet, så jeg har mine meninger om det, men jeg lurer altså på hva som er grunnen fra deres side?! Ikke for å være ekkel, altså! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hvorfor seler er upraktisk Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Hei! Jeg spør av nysgjerrighet: Hvorfor ikke seler? Jeg er lærer på barnetrinnet, så jeg har mine meninger om det, men jeg lurer altså på hva som er grunnen fra deres side?! Ikke for å være ekkel, altså! På skolen er det greiest med regnbukser som fungerer som overtrekksbukser, slik at man kan trekke på seg disse også når man allerede er ute og har (regn)jakken på seg. Har buksen seler, må de fleste ta av seg jakken for å få på selene. Til mindre barn, er fordelene med høy (sele)bukse så store fordi de setter seg mer ned der det virkelig er vått, så det veier opp ulempene med selene. Dessuten er det vel ofte sett på som litt mer barnslig med seleukser, selv om jeg tror det snur litt nå, siden mange går i tøffe skibukser osv med seler, og voksne også oftere har regnbukser med seler i dag enn for en del år tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Hei! Jeg spør av nysgjerrighet: Hvorfor ikke seler? Jeg er lærer på barnetrinnet, så jeg har mine meninger om det, men jeg lurer altså på hva som er grunnen fra deres side?! Ikke for å være ekkel, altså! Ungene vil ikke ha seler etter 2. trinn. Min har aldri blitt våt mellom midjebukse og jakke, hvis det er det du tenker på. Dette kommer nok også an på ungen. 1.trinnsungen bruker fortsatt med seler pga han setter seg ned i dammer etc. Selebukser er for småunger ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 3.klassingen bruker gjerne bare en god allværsjakke (f.eks skogstad) og en regnbukse uten seler. For tida har han hatt en regnbukse fra Mikk-Line som er helt OK. Seler vil han ikke ha. Mulig det ansees som barnslig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest julians Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 På skolen er det greiest med regnbukser som fungerer som overtrekksbukser, slik at man kan trekke på seg disse også når man allerede er ute og har (regn)jakken på seg. Har buksen seler, må de fleste ta av seg jakken for å få på selene. Til mindre barn, er fordelene med høy (sele)bukse så store fordi de setter seg mer ned der det virkelig er vått, så det veier opp ulempene med selene. Dessuten er det vel ofte sett på som litt mer barnslig med seleukser, selv om jeg tror det snur litt nå, siden mange går i tøffe skibukser osv med seler, og voksne også oftere har regnbukser med seler i dag enn for en del år tilbake. man kan dra sellebuksen over jakken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 man kan dra sellebuksen over jakken. Det nytter jo ikke å ha selebuksa over jakka når det regner, da renner jo vannet ned i buksa... Det er like dumt som å ha regnbuksa nedi støvlene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hvorfor seler ikke.. Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Det nytter jo ikke å ha selebuksa over jakka når det regner, da renner jo vannet ned i buksa... Det er like dumt som å ha regnbuksa nedi støvlene. Enig! I tillegg ser det ganske dumt ut.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1242580309' post='4150980] Ungene vil ikke ha seler etter 2. trinn. Min har aldri blitt våt mellom midjebukse og jakke, hvis det er det du tenker på. Dette kommer nok også an på ungen. 1.trinnsungen bruker fortsatt med seler pga han setter seg ned i dammer etc. Selebukser er for småunger ;-) Nettopp!:-) Grunnen til at jeg spør, er at min kollega som er kontaktlærer for 1.trinn, mener at ungene MÅ ha selebukser, og kan ikke forstå at noen av jentene synes det er barnslig med seler... De jentene som synes det er barsnlig med seler, synes også (ofte!) at det er barnslig å sette seg i søledammer osv, og de blir like bløte å¨føttene, om de har seler eller ei. Så jeg er helt enig i vurderingen din, men jeg synes kanskje det har mer med _ungen_ å gjøre, enn med alderen, kanskje!?!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 På skolen er det greiest med regnbukser som fungerer som overtrekksbukser, slik at man kan trekke på seg disse også når man allerede er ute og har (regn)jakken på seg. Har buksen seler, må de fleste ta av seg jakken for å få på selene. Til mindre barn, er fordelene med høy (sele)bukse så store fordi de setter seg mer ned der det virkelig er vått, så det veier opp ulempene med selene. Dessuten er det vel ofte sett på som litt mer barnslig med seleukser, selv om jeg tror det snur litt nå, siden mange går i tøffe skibukser osv med seler, og voksne også oftere har regnbukser med seler i dag enn for en del år tilbake. Jeg er enig med deg!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.