Snikkersen Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Mine barn får mye penger ved bursdager, jul etc fra min fraseparerte manns gamle grandtante. Jeg har ingen kontakt med henne, og hver gang vi får penger får jeg dårlig samvittighet og lurer på hva jeg skal gjøre. Min exsvigermor sier hele tiden at barna må ringe henne og takke for pengene. Men barna husker henne nok ikke, lenge siden de har sett henne, og jeg tviler på at jeg klarer å få dem til å ringe selv. Egentlig mener jeg dette er min ex sitt ansvar, siden det er hans familie. Men han gjør nok ikke noe med det. Det er dumt hvis hun gir oss mye penger, og vi ikke takker for gaven. Jeg synes også at gaven er for stor i forhold til hvor lite vi har med vedkommede å gjøre....hun har sikkert ikke så mye penger å rutte med (minstepensjonist).....Hva ville dere gjort? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Hva med å få ungene til å tegne en fin tegning, eller skrive noen hyggelige ord på et kort, og sende til henne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg ville sendt henne kort/brev. Forklar barna hvem hun er, la dem tegne (kommer an på alderen) eller noe i den duren, skriv noen ord som takk. Det gleder henne nok, hun gir vel penger siden hun vil glede barna? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Hva med å få ungene til å tegne en fin tegning, eller skrive noen hyggelige ord på et kort, og sende til henne? God ide! Og så kan jeg legge ved det nye skolebildet vi fikk i posten nå, så ser hun hvor stor hun har blitt. Kjempelurt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosaria Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Det er ikke viktig at det er din eks som skal takke henne. Hvis han ikke gjør det så tar du tak i det og lar barna takke. Jeg synes du burde ringe henne en eller annen gang, sende kort til jul og kanskje en liten gave. Du nevner ikke om hun har egne barn og barnebarn. Jeg antar at hun ikke har det, og da er det ekstra viktig at dere har kontakt med henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest viktig å lære barna å takke Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Hvis du har et ok samarbeidsforhold til barnas far, ville jeg snakket med ham om det. Hva om du ba barna om å tegne / skrive noen ord, og han printet ut noen fine bilder av dem, og sendte alt til henne som takk? Jeg er enig i at det er hans ansvar å pleie forholdet til sin familie, men det er deres begges ansvar å lære barna å takke, og å vise at de bryr seg om andre osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GL-70 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 God ide! Og så kan jeg legge ved det nye skolebildet vi fikk i posten nå, så ser hun hvor stor hun har blitt. Kjempelurt. Hadde vært utenkelig for meg å ikke takke for pengegaven.Du har like mye ansvar for å lære barna dine å vise takknemlighet,som din eks.Men støtter deg i at dette burde din eks ta seg av.Men jeg hadde helt klart tatt saken i egne hender om det ikke skjedde noe.. Jeg ville latt barna tegne en tegning og sendt med bilder som er blitt foreslått her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det er klart at barna skal takke for gaven. Men siden dere er skilt, er det selvfølgelig ikke din oppgave å ordne dette. Når det gjelder størrelsen på pengesummen og det å være pensjonist: mange pensjonister lever svært sparsommelig og har derfor en del sparepenger. Synes det er positivt at hun gleder folk med pengene sine mens hun lever 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 La barna laget et kort eller skrive et brev der de takker. Kanskje de kan sende med et bilde av seg selv også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.