corazon Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jenta mi trenger et vikingkostyme til onsdag og jeg er helt blank på hva jeg skal finne på. Så jeg håper på at noen på dol kanskje har tips? Det eneste jeg kommer på er å klippe opp en striesekk. Men hvor får man tak i striesekker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felleskjøpet Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Striesekk er da helt supert, det, og den får du kjøpt på Felleskjøpet f.eks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det trenger ikke være striesekk, men kan være tøy i fine farger også. Dyp rød/blå/lilla. Jeg ville ha tatt ei ensfarga t-skjorte i en fin farge, klippa den av ved brystet, evt klipt slik at det ble "seler" over skuldrene, to brosjer ved selefestene - kan lages av papp med aliminiumsfolie og sikkerhetsnåler, belte og nøkkel i beltet. Nøkkelen kan også lages i papp med folie omkring. Og så langermet t-skjorte under. Og kanskje et perlekjede av glassperler som hun har laga selv? Har sansen for gjenbruk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Du kan lage en enkel vikingekjortel av hvilket som helst restestoff du måtte ha (unntak for blomstermønster og paljetter! *S*) Klipp en avlang remse som er bred nok for overkroppen og lang nok til å gå fra cirka baken - opp ryggen - over hodet og ned til skrittet foran. Brett dobbelt, sy sammen i sidene, slik at det bare blir en åpning øverst til armene og nederst som en splitt. Bretten skal altså være over skuldrene. Klipp et hull til hodet - ikke for stort, klipp heller et lite hakk ned foran som åpning. Tre det over hodet på barnet og snurp sammen i livet med et belte, og tre et lekesverd ned innenfor beltekanten og volia - en viking er født! Du kan eventuelt komplettere det med å ta et annet stoff og surre rundt leggen på barnet, fra kneet og ned til anklene, og ta et snøre og kryss-snurre rundt. Brukes med en "passende" bukse, og eventuelt en ensfarget langermet genser uten kjortelen (kommer an på hvor kaldt det er.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corazon Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Tusen takk for hjelpa alle tre! Tror nok jeg skal ha en t-skjorte liggende som kan brukes og papp og sølvpapir har jeg, så jeg tror jeg satser på bikku sitt forslag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hei! Jeg fikk en brosjyre fra CChobby, (tror jeg...) og der var det mønster på et flott vikingkostyme, mener jeg å huske! Søk på : http://www.cchobby.no og sjekk om det ligger mønster for nedlastning der. De har iallefall mange ideer, og gratis mønster på andre ting... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hei! Jeg fikk en brosjyre fra CChobby, (tror jeg...) og der var det mønster på et flott vikingkostyme, mener jeg å huske! Søk på : http://www.cchobby.no og sjekk om det ligger mønster for nedlastning der. De har iallefall mange ideer, og gratis mønster på andre ting... Her er direktelinken: http://www.cchobby.no/pages/inspiration.asp?ideaGuid=10594 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.