Gjest bedagelig anlagt? Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Bare lurer på om dere som har fireåringer bruker vogn ennå? Spør siden vi var sammen med et vennepar i går, som har en datter som blir fire i august. Sønnen vår er like gammel. Vi skulle gå i tog, bare bort til skolen, det er 500 m å gå. de hadde med vogna til jentungen fordi hun er så bedagelig anlagt som de kalte det. jenta spurte ikke om å sitte i vogna, men faren nærmest maste på henne om hun ikke ville sitte i den, om hun var sliten, hadde vondt i beina, var trøtt osv FØR vi hade kommet til idrettsplassen der vi skulle stille oss opp før toget gikk. Så satt hun seg i vogna da, og mens toget gikk så satt hun på skuldrene til faren. Når vi var ferdig i toget, så satt vi oss ned for å ta en kaffe, og da spurte begge foreldrene henne med babystemme om hun var sliten. Ble lettere sjokkert jeg! Ønsker de at hun fortsatt er baby eller hva? Gutten min gikk hele veien selv han, og klagde ikke over noe. herregud, han klarer da å gå et stykke og vi gikk ikke lenge. Moren til jenta spurte gutten min, som gikk og leide meg, om han ville sitte i vogna siden jenta satt på skuldra. Men da sa han bare at han var stor gutt, og ikke satt i vogn lenger. Haha. Jeg kan skjønne at man har med vogn hvia man skal gå kjempelangt, eller er i syden f.eks hvis ungen trenger en blund om kvelden kanskje. De bruker visst vogn ennå, og jeg synes det var rart. Ikke rart jenta blir bedagelig anlagt, dessuten var det jo far som maste om at hun skulle sette seg i vogna. Er sikker på at hun ikke hadde hatt noen problemer med å gå selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Mine unger sluttet med vogn før de fylte tre år. Jeg syns man gjør barn en bjørnetjeneste ved å la dem sitte i vogn så lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det er noen som rett og slett ikke innser at barnet ikke er baby lenger. Veldig synd for barnet som faktisk hemmes i utviklingen sin om det vedvarer en stund. For jeg regner med du er sikker på at barnet ikke har en lidelse som gjør at det raskt blir sliten? Hjertefeil f.eks.? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bedagelig anlagt? Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det er noen som rett og slett ikke innser at barnet ikke er baby lenger. Veldig synd for barnet som faktisk hemmes i utviklingen sin om det vedvarer en stund. For jeg regner med du er sikker på at barnet ikke har en lidelse som gjør at det raskt blir sliten? Hjertefeil f.eks.? Ingen feil med ungen! Fulgt henne fra hun ble født, var mye sammen i permisjonstiden osv. de har også klippekort på legevakta, så fort hun nyser så er hun skikkelig skikkelig forkjøla, og det er ikke tull, de sier faktisk skikkelig to ganger for å fortelle meg hvor ille det er. Alt må overdrives. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jenta vår som snart blir 4 år sluttet å sitte i vogn før hun fyllte 3 år. Hun ble litt sliten i beina i går. Det er uvant å gå så langt i pensko. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ingen feil med ungen! Fulgt henne fra hun ble født, var mye sammen i permisjonstiden osv. de har også klippekort på legevakta, så fort hun nyser så er hun skikkelig skikkelig forkjøla, og det er ikke tull, de sier faktisk skikkelig to ganger for å fortelle meg hvor ille det er. Alt må overdrives. Den ungen blir ødelagt og ei skikkelig hypokondrisk pingle om foreldrene fortsetter sånn... (nei, jeg sier ikke at hypokondere generelt er pingler) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ingen av mine har brukt vogn i den alderen. Når det er sagt, er 17. mai en dag jeg nok hadde tatt med vogna, HVIS jeg hadde hatt en stor unge som fort ble sliten og lei, og som fremdeles likte å sitte i den. Jeg ser ingen grunn til å lage noen prinsippsak utav "aldersgrenser" for vognbruk på en dag med pentøy, mye folk og diverse "bagasje" (flagg, trompeter, paraplyer osv.). Så kan man evt. øve på å være stor og gå selv på en vanlig søndagstur. Men jeg er enig med deg i at det virker litt merkelig å mase på barnet om at det skal sette seg i vogna, så lenge det går greit uten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bedagelig anlagt? Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Den ungen blir ødelagt og ei skikkelig hypokondrisk pingle om foreldrene fortsetter sånn... (nei, jeg sier ikke at hypokondere generelt er pingler) jeg vet det, og det er så synd, for jenta er en søt jente med bein i nesa, så lenge hun får lov til å være det! jeg mener de hindrer utviklinga hennes med å drive på sånn. hun bruker smokk og sutteklut om natta ennå. Og tåteflaske hvis hun er syk. I andre sammenhenger skal hun være så stor da liksom. F.eks i sommer da vi var på ferie sammen, så hadde vi med reisesenga til gutten vår siden det ikke var egen seng der til han. Og da sa faren hennes at hun hadde sluttet å bruke reiseseng for leeeeeeeeeeeeenge siden, det var jo for babyer. Da hun var tre mnd. sa moren til meg at hun ikke likte den lilla strømpebuksa. Da holdt jeg på å dø av latter, og spurte mora om hun hadde sagt det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Husker ikke så langt tilbake ;-) Men jeg husker at akkurat 17.mai var det kjekt å ha med vogn uansett om man ikke brukte det til vanlig. Noe å binde ballongen i, legge poser og premier og brus i... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Første gang minstemann hos oss skulle være med i 17.mai-toget så tok jeg med meg vogna, han var da 3,5 år. Da skulle vi først gå hjemmefra og til oppmøtestedet, ca 1,5 km. Også var det selve toget, som er omtrent samme lengde. Jeg gikk nå og trillet tom vogn hele den dagen jeg, så jeg hadde absolutt ikke trengtå ta den med. Husker sambo lurte på hvorfor jeg absolutt skulle ha med vogna, for gutten pleide jo ikke sitte i vogna lenger. Til sammenligning var kusinen til vår gutt veldig bedagelig, og satt i vogn til hun var ganske så stor, tror hun var nærmere 5 før de sluttet med vogn. Men nå er hun svært så aktiv da, så hun har allikvel ikke blitt 'ødelagt' av å få lov å sitte i vogn så lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 jeg vet det, og det er så synd, for jenta er en søt jente med bein i nesa, så lenge hun får lov til å være det! jeg mener de hindrer utviklinga hennes med å drive på sånn. hun bruker smokk og sutteklut om natta ennå. Og tåteflaske hvis hun er syk. I andre sammenhenger skal hun være så stor da liksom. F.eks i sommer da vi var på ferie sammen, så hadde vi med reisesenga til gutten vår siden det ikke var egen seng der til han. Og da sa faren hennes at hun hadde sluttet å bruke reiseseng for leeeeeeeeeeeeenge siden, det var jo for babyer. Da hun var tre mnd. sa moren til meg at hun ikke likte den lilla strømpebuksa. Da holdt jeg på å dø av latter, og spurte mora om hun hadde sagt det. Vet du, jeg får litt lyst til å høre versjonen til den andre parten. Det oser så negativt av det du skriver at jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du kaller dem "vennepar". Det kan godt hende disse foreldrene er litt sprø, men det er vel grenser for hvor lenge man bør irritere seg over noe som skjedde for tre og et halvt år siden? Har du sett de sketsjene der Hege Schøyen og Kjersti Holmen overgår hverandre i å være perfekte mødre? Av en eller annen grunn kom jeg til å tenke på dem nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bedagelig anlagt? Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Vet du, jeg får litt lyst til å høre versjonen til den andre parten. Det oser så negativt av det du skriver at jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du kaller dem "vennepar". Det kan godt hende disse foreldrene er litt sprø, men det er vel grenser for hvor lenge man bør irritere seg over noe som skjedde for tre og et halvt år siden? Har du sett de sketsjene der Hege Schøyen og Kjersti Holmen overgår hverandre i å være perfekte mødre? Av en eller annen grunn kom jeg til å tenke på dem nå. De er hyggelige mennesker, og jenta er kjempesøt og leker godt med sønnen min, men jeg synes de dikkedarer for mye. Det har jeg også sagt til dem. Jeg er langt i fra noen perfekt mor, det er iikke det som er poenget. Selvfølgelig har de mange positive sider også, ellers hadde vi ikke vært venner. Jeg irriterer meg ikke over det med strømpebuksa, det nevnte jeg bare for å forklare andre episoder. Jeg var forundret over at de hadde med vogna for den korte turen, og lurte på om det er vanlig at så store barn bruker vogn eller om de henger etter her og. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 De er hyggelige mennesker, og jenta er kjempesøt og leker godt med sønnen min, men jeg synes de dikkedarer for mye. Det har jeg også sagt til dem. Jeg er langt i fra noen perfekt mor, det er iikke det som er poenget. Selvfølgelig har de mange positive sider også, ellers hadde vi ikke vært venner. Jeg irriterer meg ikke over det med strømpebuksa, det nevnte jeg bare for å forklare andre episoder. Jeg var forundret over at de hadde med vogna for den korte turen, og lurte på om det er vanlig at så store barn bruker vogn eller om de henger etter her og. De fleste DOL-barna går over Besseggen og løper halvmaraton i fireårsalderen, så du får nok full støtte her :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 De fleste DOL-barna går over Besseggen og løper halvmaraton i fireårsalderen, så du får nok full støtte her :-)) ''De fleste DOL-barna går over Besseggen'' Iført Reimatecdress. Det glemte du å nevne, laban. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Min snart 4-åring sluttet med vogn før hun var tre. Men hun er veldlig glad i å bevege seg og var aldri særlig glad i å sitte stille i vogna uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 ''De fleste DOL-barna går over Besseggen'' Iført Reimatecdress. Det glemte du å nevne, laban. Ja, på denne tiden er det dårlig med utedress-tråder. Vi får vel vente til august med vintertøy og adventskalender i år også. Svaret ditt fikk meg til å søke fram denne tråden her, som også nærmer seg fire år: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=2852277 Mobilalderen har nok krøpet ganske kraftig nedover, forøvrig holder prinsippene seg godt i det jeg skrev den gangen. Jeg hadde nesten glemt potetmelet, men det er da også lenge siden jeg hadde bleiebarn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Sønnen min bruker vogn fremdeles, han er 3,5 år. Vi har ikke bil, da, og går hvor enn vi skal. På en vanlig dag (hvor han skal i barnehagen) går vi totalt nesten en mil. Jeg synes foreldre får gjøre som de selv vil. Kanskje de har erfart at jenta blir fort sliten? 17.mai er en lang dag og det er mulig de ville hjelpe henne spare kreftene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Begge jentene mine sluttet med vogn rundt treårsalderen. Akkurat 17.mai må det jo være deilig å ha vogn med, selv om ungen egentlig har slutta. Syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Begge jentene mine sluttet med vogn rundt treårsalderen. Akkurat 17.mai må det jo være deilig å ha vogn med, selv om ungen egentlig har slutta. Syns jeg. Joda, en ting er å ha med vogn, noe annet er å insistere på at en 4-åring sitter i den, snakke til henne på babyvis og la henne ha både smokk og tåteflaske fremdeles. Synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 jeg vet det, og det er så synd, for jenta er en søt jente med bein i nesa, så lenge hun får lov til å være det! jeg mener de hindrer utviklinga hennes med å drive på sånn. hun bruker smokk og sutteklut om natta ennå. Og tåteflaske hvis hun er syk. I andre sammenhenger skal hun være så stor da liksom. F.eks i sommer da vi var på ferie sammen, så hadde vi med reisesenga til gutten vår siden det ikke var egen seng der til han. Og da sa faren hennes at hun hadde sluttet å bruke reiseseng for leeeeeeeeeeeeenge siden, det var jo for babyer. Da hun var tre mnd. sa moren til meg at hun ikke likte den lilla strømpebuksa. Da holdt jeg på å dø av latter, og spurte mora om hun hadde sagt det. Det var nå voldsomt! Alt trenger da ikke være galt fordi det er annerledes enn måten du gjør ting på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.