Gå til innhold

17.mai og unger!

Gjest Anonyme Aggathe!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonyme Aggathe!

Jeg trodde alle barn elsket 17.mai jeg, uten unntak, masse tutegreier i toget, flagg og Hurra-hurra!

Men nå har det begynt å gått opp for meg at dette ikke er tilfellet, eller har jeg unntaket som bekrefter regelen?

Min 8-åring ble tvunget med i toget i fjor, det var med nød og neppe han ble med, og i år sto vi å så på.

Går det over så kjapt, er 17.mai med barn over for min del nå?

Vi kjøpte ikke en is, og dette er tredje året på rad vi ikke er ute å kjøper is etter is! Han vil bare ikke, han synes det er kjempekjipt å gå i tog, barnslig med sånne leker som bråker, og flagg er for babyer.

Må nevne at han ellers er den mest aktive, oppfinnsomme, sosiale gutten som finnes, men på 17.mai sitter han mer enn gjerne hjemme eller går på en fjelltur.

Dette føler jeg er så sært, er det bare min som er sånn?

Og tvinger dere ungene til å gå i tog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nei takk,for min del

jeg likte ikke 17 mai som barn. tvang å gå i tog hjalp iallefall ikke! husker jeg irriterte meg over å stå tidlig opp på en fri-dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sort som natta

Alle barn må gå i tog på 17 mai.

Tradisjon!

synes det bør være frivillig jeg da... ingen som liker å se sure barn i tog vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Der jeg bor, begynner barna tidlig å nekte.

Når de endelig har kommet i skolealder så begynner de å ikke ville gå i tog mer. De fleste har jo vært med i toget siden de var babyer!

14 år er min sønn og i år var det første gang han fikk se barnetoget..

Hos oss må barna stå i ro 2 steder å høre på kjedelig snakk ca 15 minutter på hver plass pluss et par sanger på hver plass, ikke rart de hater å gå i tog.

Trodde 17.mai var barnas dag jeg, da er det nok is,brus leker osv som gjelder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kimmie

Det der har jeg aldri skjønt, hvorfor tvinge barna i tog? Er det for foreldrenes skyld man gjør det?

Det er for lærerenes skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hos oss virker det heldigvis ikke som om ungene misliker å gå i tog. De storkoser seg:)

Skolen vår har bare ca 100 elever (barnetrinnet) og barnehagen har vel rundt 30 barn(?). Uka før 17.mai lager alle klassene sitt eget hurrarop til toget. Det beste ropet og de mest entusiastiske elevene vinner vandrepokalen, så her gjelder det å stille opp - alle som en ;)

Barnehagen har også sitt eget rop og ungene storkoser seg, vifter med flagget og hurraropene runger :)

Togturen tar vel maks 20-30 minutter og jeg så ikke et eneste barn som klaga på veien igår (gikk sammen med barnehagen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bor, begynner barna tidlig å nekte.

Når de endelig har kommet i skolealder så begynner de å ikke ville gå i tog mer. De fleste har jo vært med i toget siden de var babyer!

14 år er min sønn og i år var det første gang han fikk se barnetoget..

Hos oss må barna stå i ro 2 steder å høre på kjedelig snakk ca 15 minutter på hver plass pluss et par sanger på hver plass, ikke rart de hater å gå i tog.

Trodde 17.mai var barnas dag jeg, da er det nok is,brus leker osv som gjelder..

''Når de endelig har kommet i skolealder så begynner de å ikke ville gå i tog mer. De fleste har jo vært med i toget siden de var babyer!''

Hos oss begynner de ikke å gå i "ekte" tog før enn de begynner på skola.

Barnehagene har mini-tog i nabolaget siste hverdag før 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette føler jeg er så sært, er det bare min som er sånn?''

Jeg syns kanskje det er litt sært og ganske trist, men det er nok ikke bare din som er sånn. Heldigvis er barnetoget populært her hos oss. Leker, is, brus, underholdning osv. etterpå. Så vidt jeg kunne se, var alle klassetrinnene på barneskolen godt representert i toget, og det var smekkfullt på skolen i flere timer etterpå. Selv syns jeg 17. mai er veldig stas, og får klump i halsen når alle står pyntet og synger mens bjørka er mai-grønn og flaggene vaier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

''Når de endelig har kommet i skolealder så begynner de å ikke ville gå i tog mer. De fleste har jo vært med i toget siden de var babyer!''

Hos oss begynner de ikke å gå i "ekte" tog før enn de begynner på skola.

Barnehagene har mini-tog i nabolaget siste hverdag før 17. mai.

Så bra!!! Her er det kilometer på kilometer med kjeeeeedelig barnehagetog.... Det eneste vi ser er barnevogner og foreldre:o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Ene søstera mi er slik. Vi andre har gått i tog, spist is og alt som hører med. Hun har ikke vært begeistret for dette siden hun gikk i barnehagen. Synes toget er kjedelig, og har vel ikke gått siden barnehagen, hun kan til nød se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest line31

Jeg husker selv da jeg var liten hvor mye jeg grudde meg til 17 mai og det å gå i tog. Vet ikke hvorfor, men jeg likte ikke denne dagen. Alle barn er forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min valgte faren og gjeddefiske i år så du er ikke alene. Men han er 12 og har gått 6 ganger før og synes det er slitsomt og skjønner ikke hvorfor han skal se kongen og dronninga enda en gang, han har jo sett dem før ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kimmie

Hæ?!

:-)))

Ja :)

Det er jo lærerene som tvinger barna til å gå i tog,jaja for skolens skyld da. Men barna får inntrykk av at det er for lærerens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...