Gå til innhold

17.mai og unger!

Gjest Anonyme Aggathe!

Anbefalte innlegg

Gjest Kimmie

Lærerne???

Ungene får jo det inntrykket siden det er læreren som tvinger dem til å gå i tog,egentluig er det vel for skolens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trollemor;o)

Ungene får jo det inntrykket siden det er læreren som tvinger dem til å gå i tog,egentluig er det vel for skolens skyld.

Trodde vi gikk i tog for å feire Norge jeg... Om ikke foreldrene prøver å lære ungene å være takknemlig for å bo i et fritt land, så får lærerne gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

Hos oss blir barna "tvunget" til å gå i tog fra skolens side. (barneskolen) På ungdomsskolen kan de velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Ja :)

Det er jo lærerene som tvinger barna til å gå i tog,jaja for skolens skyld da. Men barna får inntrykk av at det er for lærerens skyld.

jeg skjønner ikke dette jeg. Lærerne er jo ikke med i toget engang. Tror både du og ungene dine har missforstått lærerne.

De har nok bare oppmuntra alle til å bli med i toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Hos oss blir barna "tvunget" til å gå i tog fra skolens side. (barneskolen) På ungdomsskolen kan de velge.

oppfordret tenker jeg de blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være såpass negativ er nok ikke så vanlig, men det er vel ikke alle unger som elsker å gå i tog. Hos oss går de aller fleste i tog og koser seg med is og leker på skolen etterpå.

17. mai er ikke egentlig en fridag, det er en obligatorisk dag som avspaseres fredag etter Kristi Himmelfartsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo strengt tatt 17.mai hele året for dagens unger. Mange spiser både pølser og is regelmessig så akkurat denne dagen blir ikke så spesiell som før. Sikkert mer fristende å sove lenge og spille play station.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kimmie

Trodde vi gikk i tog for å feire Norge jeg... Om ikke foreldrene prøver å lære ungene å være takknemlig for å bo i et fritt land, så får lærerne gjøre det.

Hehe ja du mener vel det. Jeg mener at hvis ungene ikke vil gå i tog må de få slippe,de kan feire 17 mai selv om de ikke går i tog da vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kimmie

jeg skjønner ikke dette jeg. Lærerne er jo ikke med i toget engang. Tror både du og ungene dine har missforstått lærerne.

De har nok bare oppmuntra alle til å bli med i toget.

Lærerene er med i toget jo. Og det er ingen missforståelse,her blir man tvunget til å gå i tog for det er obligatorisk. Men i år lot jeg mitt barn slippe,han har hatt et jævlig år på skolen og skylder dem ingenting. Men vi hadde en fin feiring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Hehe ja du mener vel det. Jeg mener at hvis ungene ikke vil gå i tog må de få slippe,de kan feire 17 mai selv om de ikke går i tog da vet du ;)

Ja, ungene må få det som de vil. Det er viktig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Lærerene er med i toget jo. Og det er ingen missforståelse,her blir man tvunget til å gå i tog for det er obligatorisk. Men i år lot jeg mitt barn slippe,han har hatt et jævlig år på skolen og skylder dem ingenting. Men vi hadde en fin feiring :)

Men hvis lærerne er med og det er obligatorisk å gå i tog så får de vel avspasere en annen dag da? her er det ca 20 år siden lærerne sluttet å gå i toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kimmie

Men hvis lærerne er med og det er obligatorisk å gå i tog så får de vel avspasere en annen dag da? her er det ca 20 år siden lærerne sluttet å gå i toget.

Nei de får nok ikke avspasere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine barn har alltid hatet å gå i tog.

Jeg har ikke tvunget dem til å gå (jeg er ikke glad i 17. mai selv, men tror ikke jeg har påvirket dem direkte...), men de har vel følt at skolen har tvunget dem, så de har gått på barneskolen i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det mindre og mindre populært å gå i tog jo eldre ungene blir. Ofte er det kun 5-6 stykker som er med per klassetrinn. (Og det er tre klasser pr trinn, dvs 5-6 stykk av totalt 70 elever..)

Mine barn gikk både i fjor og i år, men de har ikke spesielt lyst. Det måtte endel overtalelse til.. Vi foreldre har pleid å melde oss til å være voksenfølge i toget, for å gjøre det litt mer attraktivt for dem å gå i tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri behøvd å motivere ungene til å gå i tog. De er nå 9,5, 8,5 og 3,5 år gamle.

Tvinge og tvinge, jeg synes at litt heftig motivering for å få barna til å gå i barnetoget er på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Barna våre går i toget, sånn er det bare. Vi har aldri gitt dem noe valg. Men de liker det ikke, og det sier jeg ikke noe på. Ruten er alt for lang, det er den lengste 17-mai ruten i vårt område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...