Gå til innhold

Ta med vogna? Inspirert av tråde lengre ned

Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Skal til Oslo i helga, blir sikkert litt gåing både hit og dit på dag-og kveldstid. Jenta blir 4 snart. Hun har ikke brukt vogn på ei god stund, nærmere ett år. Men jeg regner med sene kvelder og hun elsker vogna si.

Ja eller nei til å ta med vogna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Jeg hadde tatt den med!

Når vi var i Spania ifjor sommer hadde minstemor nettopp fylt fire år. Vi brukte vogna ganske ofte på kveldene når vi rusla rundt på strandpromenaden osv. Mye lettere å passe på henne på den måten. Dessuten slapp vi mas om at hun var sliten i beina. På en måte var jeg litt glad for at hun ser liten ut for alderen, så slapp vi eventuelle indignerte blikk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt den med!

Når vi var i Spania ifjor sommer hadde minstemor nettopp fylt fire år. Vi brukte vogna ganske ofte på kveldene når vi rusla rundt på strandpromenaden osv. Mye lettere å passe på henne på den måten. Dessuten slapp vi mas om at hun var sliten i beina. På en måte var jeg litt glad for at hun ser liten ut for alderen, så slapp vi eventuelle indignerte blikk ;-)

''På en måte var jeg litt glad for at hun ser liten ut for alderen, så slapp vi eventuelle indignerte blikk ;-)''

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt den med!

Å, du vet - folk tenkte nok sitt..... :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Næhei!!!! ;)

En kveld satt vi på resturant og skravla gikk i ett på minstemor. På nabobordet satt det et eldre, norsk ektepar. De smilte og lo av skravlinga hennes og når de skulle gå fra resturanten gikk de forbi bordet vårt og kommenterte at datteren vår var den mest taleføre toåringen de noengang hadde møtt ;)

(jeg er himla glad ungen ikke hørte hva de sa ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg må innrømme at jeg har tenkt mitt når naboen har hatt 5-åringen sin i vogna til foreldrene sine som bor max 5 min gange unna ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg har tenkt mitt når naboen har hatt 5-åringen sin i vogna til foreldrene sine som bor max 5 min gange unna ;D

''i vogna til foreldrene sine''

Bedre enn foreldre i vogn, da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1242676751' post='4151565]

''i vogna til foreldrene sine''

Bedre enn foreldre i vogn, da ;-)

*Hehe* Ikke en helt god setning, nei..

For å svare på det du spør om, så er jo vogna grei å ha til alt du shopper. Jeg hadde god plass til varer under setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næhei!!!! ;)

En kveld satt vi på resturant og skravla gikk i ett på minstemor. På nabobordet satt det et eldre, norsk ektepar. De smilte og lo av skravlinga hennes og når de skulle gå fra resturanten gikk de forbi bordet vårt og kommenterte at datteren vår var den mest taleføre toåringen de noengang hadde møtt ;)

(jeg er himla glad ungen ikke hørte hva de sa ;-))

Merkelig uttalelse - å være så sikker på at man vet alderen på et barn man ikke kjenner?

Jeg skjønner godt du var glad datteren din ikke hørte det.

Jeg husker jeg sa "hun er tre år" om datteren min da jeg skulle kjøpe en billett på en buss i en fremmed by (sånn for aldersgrensenes skyld), noen måneder før hun fylte fire. Hun så på meg med et blikk som kunne drepe og freste "tre OG ET HALVT!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hehe* Ikke en helt god setning, nei..

For å svare på det du spør om, så er jo vogna grei å ha til alt du shopper. Jeg hadde god plass til varer under setet.

Ja, jeg ser for meg trasking på alskens butikker etc, og da er det nok greit med vogn.

Et annet problem: hvilke leker skal jeg ta med til den klåfingra ungen? Mormor er redd for at ungen demonterer hotellet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1242677461' post='4151574]

Ja, jeg ser for meg trasking på alskens butikker etc, og da er det nok greit med vogn.

Et annet problem: hvilke leker skal jeg ta med til den klåfingra ungen? Mormor er redd for at ungen demonterer hotellet ;-)

Liker hun å leke med dukker? Når vi skal bort pakker snuppa ned en haug med minidukker. De er ca 10 cm høye og har klær og sko hun kan ta av og på. Hun elsker disse dukkene. Hun har ofte rollespill mens hun leker med dem.

Hun har også et transportbur med en hund inni som ofte er med. Snuppa er svært dillete med småleker som dukker, hunder, katter osv. Hun kan leke lenge alene.

Hun har et puzzlespill med 20 biter som hun legger om og om igjen.

Så kan du jo la henne kjøpe noe dill der som hun først får leke med når dere er på hotellet. Jeg tipper hun vil storkose seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig uttalelse - å være så sikker på at man vet alderen på et barn man ikke kjenner?

Jeg husker jeg sa "hun er tre år" om datteren min da jeg skulle kjøpe en billett på en buss i en fremmed by (sånn for aldersgrensenes skyld), noen måneder før hun fylte fire. Hun så på meg med et blikk som kunne drepe og freste "tre OG ET HALVT!"

Apropos "og et halvt":

Den jula sønnen min var fire, og jeg prøvde meg på å synge "Romjulsdrøm", var jeg pent nødt til å foreta en liten omskrivining av Prøysen, for å behage den unge herren.

Så da sang jeg: "En skulle vøri fir-og-et-halvt i romjul'n..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hehe, unger altså ;)

Ja, snodig det med alderen, men hun så virkelig ut som en skikkelig toåring - antagelig pga at hun var liten og fortsatt hadde for lite hår til å være tre år gammel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos "og et halvt":

Den jula sønnen min var fire, og jeg prøvde meg på å synge "Romjulsdrøm", var jeg pent nødt til å foreta en liten omskrivining av Prøysen, for å behage den unge herren.

Så da sang jeg: "En skulle vøri fir-og-et-halvt i romjul'n..."

* fnis * Hva gjør man ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med vogna, men instruer ungen til å hevde at hun knapt er tre år - sånn i tilfelle dere skulle møte en doler med moralsk indignasjon over at dere ikke benytter anledningen til å herde beina til jentungen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1242677461' post='4151574]

''Et annet problem: hvilke leker skal jeg ta med til den klåfingra ungen? ''

Har hun ikke game-boy eller DS???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med vogna, men instruer ungen til å hevde at hun knapt er tre år - sånn i tilfelle dere skulle møte en doler med moralsk indignasjon over at dere ikke benytter anledningen til å herde beina til jentungen!

Will do! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Et annet problem: hvilke leker skal jeg ta med til den klåfingra ungen? ''

Har hun ikke game-boy eller DS???

Niks. Brødrene har, men ikke hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...