waxo Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hvor lenge går barna deres i tog? Våre unger ble sendt avgårde i tog kl 09.30 ca, etter en del taler og greier på skoleplassen. Da gikk turen til kirka der de var ca 30 minutter. Toget går videre til et gamlehjem et godt stykke unna, der det er taler og servering av saft til unga. så tilbake til skolen. ca 3 timer er de borte fra skolen. Vet ikke hvor langt det er i kilometer, men det er et stykke. I klassen til sønnen min som går i 1 klasse var det 2 av 26 elever som klagde på at de var slitne. I 4 og 7 klasse er det ingen som klager. Etter et par timer med lek på skolegården er det tid for korpset å spille en halvtimes tid, loddtrekning og ferdig i 15 tiden. Hvordan er det hos dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Oppmøte halv ni for å gå til messe. Deretter spiller korpset og rektor holder tale. Så går ungene et par km ned til Youngstorget og står der å venter en halv times til før de begynner på selve ruta, Torggata bort til Karl Johan og flaggsenkeing ved Stortinget og slottet. Turen tar lang tid fordi det er mange stopp og vent og tilslutt ender de på Rådhusplassen hvor foreldrene må hente barna. 2 timers pause og så møtes de på skolen og der er det taler og leker og loddtrekning og cafe i tre timer. Over og ut ved 17 tida. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Her starter eldstemann med korpset kl sju, spiller til åtte. Frokost, også spilling fra halv ti og til barnetoget er ferdig kl ca elleve. Deretter spilling på skolen, pause til kvart på fire, da er det nytt tog som varer til ca fem. Minstemann er med på det meste av dette. Hurra!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Kort appell fra rektor på skolen 9.10, toget går 9.15. Toget går da til kirken, det er 3 km, med en innlagt stopp ved sykehjemmet tar det ca. 1.5 timer. Så er det et par timer pause før lekene på skolen begynner. I denne pausen busses korpset rundt til tre andre skoler hvor de spiller. Kl. 14 kommer korpset til vår skole, da har de en liten konsert og 6.klasse underholder. Kl. 15.30 avsluttes arrangementet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Hos oss er det oppmøte på skolen kl 14:15, og så går toget kl 14:30. De går en tur rundt i nabolaget, og er borte i 30-45 min. Så er det tale og underholdning på scenen, før kafeen og bodene åpner. Vet ikke helt hvor lenge de holder på på skolen, men vi ble lei og gikk hjem i halv fem-tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Vår runde varer fra 9:30, går fra skolene til torget. Så er det en liten runde i byen før vi er tilbake på torget og er ferdige 11. I tillegg er det små-tog på skolene, kanskje 10-15 minutter. Runden i byen er ganske slitsom for de som skal spille, men jeg tror ikke de som bare rusler med klassene sine blir så veldig slitne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Oppmøte på skolenkl.8.00 for flaggheising og tale for dagen. Ca 20 min program. Deretter ca 1 time pause før det igjen er samling på skolen for avreise til byen med buss. Oppstilling for barnetoget og 45-60 minventing før de endelig kommer seg avgårde. Selve togruta tar ca 40 min med venting og stopp underveis. Ungene må plukkes opp av foreldrene ved togets slutt. Total tid for hele barnetoget ble i år ca tre timer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Oppmøte ved sykehuset kl. 10.00. Barnas tale kl. 10.15 Toget setter seg i bevegeøse kl. 10.30. Ankomst torget i byen ca. 30 min senere. Salutt kl. 12.00 Deretter tale for dagen med sang og musikk. Arrangement på skolen mellom 13.00 og 16.00 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Skolen vår møter opp på sykehjemmet kl. 9.30 sammen med skolekorpset. Korpset spiller. Kl. 9.45 går toget 5 minutter for å møte resten av toget. Kl. 10 er det avgang for hele toget. Vi går ca 1,5 km ned til sentrum. Der er det taler på festplassen. Så går vi tilbake til skolen (ca 1 km). Der er det leker etc. Vi drar fra skolen rundt kl. 13-14. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.