Gjest vurderer nr. 3 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 hei. Vi vurderer å få barn nr. 3. nå. Hvor stor aldersforskjell er det mellom eldste og yngste barnet deres?? vår eldste blir da 5 år (5,5) og h*n i midten blir ca 3. er ikke det passelig? (kunne godt tenkt meg litt tettere, men jeg er lærer, begynte i ny jobb høsten 08, så det er jo litt greitt å jobbe 2 år før man går ut i permisjon... Hva tenker dere??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg tenker at det aller meste av alternativer i livet har sine fordeler og ulemper, og man må selv vurdere utifra sitt eget ståsted. Har dere lyst så er sikkert det en god indikator på at tiden er inne ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Vi har omtrent slik alder mellom våre: Eldstemann manglet en måned på å være 5 år og nr to var 2 år og 9 mnd da minstejenta ble født. Hun nr to var veldig sjalu lenge, men en kan jo aldri gardere seg mot det - de kunne ha kommet tidligere, og det kunne ha kommet seinere... Nå er det 5, snart 8 og 10 år, og leker veldig fint sammen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Hvis vi sier at det høres ut som en dårlig idé, ombestemmer du deg da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sier nå jeg. Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Hvis vi sier at det høres ut som en dårlig idé, ombestemmer du deg da? *sukk* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Vi har 3 unger hvor det er 3 år mellom hvert barn, så eldste var 6 da minsten ble født. Det har egentlig vært helt flott :-) Den eldste er 13 nå og den minste 7 og alle 3 leker fortsatt fint sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 *sukk* Sukk deg hes, du anonyme nick - jeg bare lurer, jeg. Er noe med ordlyden i spørsmålet som får det til å virke som om hun er ute etter et slags fasitsvar. Og de finnes som kjent ikke når det kommer til dette med å planlegge familien. Innspill er selvsagt noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Eldste var 7,5 og yngste 5 år da den tredje kom. Aldersforskjellen gjorde at de ikke var sjalu på henne i det hele tatt. De var så store at de ikke krevde så mye lenger, så jeg synes det gikk kjempefint 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg synes du skulle få nr. 3 på et tidspunkt som gjør at du har permisjon når den eldste begynner på skolen. Ta hensyn til elevene dine og legg permisjonsstart til det tidspunkt skolen slutter i juni det året :-)) Hvis jeg skulle ha ett barn i barnehage, ett på oppstart i første klasse / SFO - kanskje i en helt annen retning enn barnehagen - pluss ett enda litt mindre barn - som kanskje ikke fikk barnehageplass med én gang vi ønsket det - ville jeg foretrukket at det minste barnet var så lite at jeg hadde permisjon. Men jeg vet svært godt at barn ikke nødvendigvis kommer når man planlegger dem. Jeg skulle ha ca. fire år mellom mine to, de er nå 10 og snart 19. Hm - så hva gjør jeg på småbarnsforum? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hei! Min eldste sønn ble 5 år 2 måneder etter at nr. 3 var født. I midten ei jente på 2 år og 4 måneder. Synes aldersforskjellen er super!!!!! Ungene har det utrolig flott sammen, har en samhørighet som er utrolig bra, og alle 3 kan leke med hverandre 2 og 2: Den eldste og den yngste, den yngste og den i midten.. Herlig!!! Men det er også en del krangling, men det hører med, det og!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg synes du skulle få nr. 3 på et tidspunkt som gjør at du har permisjon når den eldste begynner på skolen. Ta hensyn til elevene dine og legg permisjonsstart til det tidspunkt skolen slutter i juni det året :-)) Hvis jeg skulle ha ett barn i barnehage, ett på oppstart i første klasse / SFO - kanskje i en helt annen retning enn barnehagen - pluss ett enda litt mindre barn - som kanskje ikke fikk barnehageplass med én gang vi ønsket det - ville jeg foretrukket at det minste barnet var så lite at jeg hadde permisjon. Men jeg vet svært godt at barn ikke nødvendigvis kommer når man planlegger dem. Jeg skulle ha ca. fire år mellom mine to, de er nå 10 og snart 19. Hm - så hva gjør jeg på småbarnsforum? ''Hm - så hva gjør jeg på småbarnsforum?'' Fordi du øser av din lærdom. Bli værende :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hos oss er det nesten to år mellom 1 og 2, og så 20 mnd mellom 2 og 3. Elstemann var derfor 3 år og 8 mnd når vi hadde fått våre tre Helt perfekt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hypathia Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hos oss er eldstemann 24 og yngste 6! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Våre to eldste var 5,5 og 4,5 når minstemann ble født. Det var en veldig god aldersspredning følte jeg. Siden de to første kom så tett var det godt å komme litt til hektene før sistemann kom. Og siden de var så store var det ikke noe problem å få dem til å forstå det meste som hadde med babyen å gjøre. De kunne hjelpe til litt, og de kunne holde et øye med ham om jeg skulle på do etc. For oss var dette en perfekt aldersspredning 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Widder Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Eldste var 7,5 og yngste 5 år da den tredje kom. Aldersforskjellen gjorde at de ikke var sjalu på henne i det hele tatt. De var så store at de ikke krevde så mye lenger, så jeg synes det gikk kjempefint Slutter meg til dette. Eldste vår var 8 da minsten kom i fjor sommer. Dattera i midten var 6,5. I dag leker hun masse med lillebror, og storebror er skikkelig storebror og passer så godt på. Dette er en solskinnshistorie for oss! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.