Glimtipper Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Squishy har sin tredje ørebetennelse i løpet av seks uker. Eller er det kanskje den samme betennelsen som blusser opp igjen? Hvem vet... Han fikk antibiotikakur første gang, som vi naturligvis fullførte og ble bra. Ble så syk igjen, fikk ørebetennelse med forkjølelsen. Gikk over i løpet av tre-fire dager. Nå er det på'n igjen... Vi har sovet omtrent 2,5 time hver i natt og jeg har sendt en utslitt samboer på jobb. Squishy har fått paracet og ibux for barn, men ingenting nytter. Han bare gråter og gråter. Jeg har ringt legen, men de har ingen timer til oss i dag. Hva i all verden skal jeg gjøre for han? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kanskje det gis noen råd her Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5583&MainArea_5661=5583:0:15,1360:1:0:0:::0:0&MainLeft_5583=5603:47830::1:5693:11:::0:0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Nesespray åpner opp så også ørene blir bedre drenert. Det har alltid vi brukt når en ørebetennelse har vært på trappene. La ham ligge høyt med hodet, det lindrer. Noen sverger jo til ørelysbehandling, det har aldri jeg prøvd med mine barn, men det kan kanskje være verdt et forsøk, skal i hvertfall være helt ufarlig og lindre godt. Vet ikke om dette er mulig å få der dere bor da. http://www.stavanger-soneterapi.no/documents/d8relysbehandling.html Håper det går over snart, stakkars liten!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Uff, stakkars liten. :-( Nesespray hjalp da yngstejenta her fikk ørebetennelse for noen uker siden. Prøv det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Nesespray åpner opp så også ørene blir bedre drenert. Det har alltid vi brukt når en ørebetennelse har vært på trappene. La ham ligge høyt med hodet, det lindrer. Noen sverger jo til ørelysbehandling, det har aldri jeg prøvd med mine barn, men det kan kanskje være verdt et forsøk, skal i hvertfall være helt ufarlig og lindre godt. Vet ikke om dette er mulig å få der dere bor da. http://www.stavanger-soneterapi.no/documents/d8relysbehandling.html Håper det går over snart, stakkars liten!! Nesespray og hodet høyt er hva vi gjør foreløpig. Heldigvis insisterte jeg på å snakke med legen og han sa han skulle få oss inn mellom andre pasienter om vi kom ned til kontoret. Hurra Så da drar jeg dit og ser om han kan hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5583&MainArea_5661=5583:0:15,1360:1:0:0:::0:0&MainLeft_5583=5603:47830::1:5693:11:::0:0 Takk for link 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Uff, stakkars liten. :-( Nesespray hjalp da yngstejenta her fikk ørebetennelse for noen uker siden. Prøv det. Prøvd nesespray og oppheving av hodet. Det virker nå som ibuprofen har gjort hva paracet ikke klarte - fjernet smertene og dempet feberen. Vi fikk antibiotika i pulverform, slik at vi kan blande den selv og sette i gang kur ved behov neste gang 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Prøvd nesespray og oppheving av hodet. Det virker nå som ibuprofen har gjort hva paracet ikke klarte - fjernet smertene og dempet feberen. Vi fikk antibiotika i pulverform, slik at vi kan blande den selv og sette i gang kur ved behov neste gang Oi, så bra! Skulle ønske de gjorde sånt her hjemme også, eldstejenta vår har ørebetennelser i hytt og pine. Jeg regner med du har fått en annen type antibiotika enn det som ble brukt i utgangspunktet? Residiv (ny oppblomstring av betennelsen) betyr som regel at det opprinnelige medikamentet ikke traff helt på mikroben som gav ørebetennelsen. Håper småen har det bedre nå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Ringer en homeopat 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirakelet Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Nesedråper skal være bra har jeg hørt. Varme omslag, legg en varm fuktet klut over øret, det lindrer og varmen er bra mot betennelse. Pass på å holde poden varm på ørene når han er ute og leker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Ser du har fått råd om nesespray og dråper. Det hjelper. Grunnen til at ørebetennelsen blusser opp igjen er som regel at det ligger igjen væske i mellomøret som irriterer trommehinnen, og så blusser betennelsen ofte opp på ny. Be om å få en henvisning til øre-, nese-, hals for utredning for om mulig å kunne få satt inn dren. Gutten min var MYE plaget av ørebetennelser, hadde ellve ørebetennelse før han var fem. Fikk lagt inn dren og har ikke hatt ørebetennelse etter det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.