Gå til innhold

Stress på fødeavdeling..

ArabianStar

Anbefalte innlegg

Borte bra - hjemme best! Det er ikke for uten grunn tror jeg at mange synes det er veldig deilig å komme hjem. Godt at du stolte på deg selv, og ikke mistet selvtilliten helt i dette styret.

Jeg synes du skal sende et klagebrev sånn at de kan forbedre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest St olav hospital

Huff da. Dette hørtes ikke bra ut.

Jeg fødte på St olav hospital for 1 gang for 7 år siden. Da ble jeg tatt godt vare på. De tok babyen vist jeg var sliten å ville sove og sånt. Men når jeg fødte for 2 for 7 mnd siden var det ikke det samme. Det er jo nytt sykehus nå og det skal vare mor og barn vennlig. Jeg føler at jeg ble overlatt til meg selv for det meste. De kom innom når det var vaktskifte men ellers så jeg dem ikke mye. Den 2 dagen spurte jeg om vi kunne bade babyen sammens siden han ikke ble badet etter fødsel. Jeg var litt redd for det var jo 7 år siden sist jeg haddde en baby. Men hun som sa hun skulle komme å bade han kom aldri. Han gråt mye om nattten og jeg sov lite men de tok han ikke sånn at jeg fikk slappet av. Den 3 dagen ringte jeg gråtende hjem og sa mannen min måtte hente meg. Jeg ville hjem for å slappe av. Hadde gutten min vært rolig sa hadde det vært deilig å vært alene med han på rommet men han gråt masse. Da savnet jeg den gamle fødeavdelingen på St olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff så utrolig kjedelig at du hadde en slik opplevelse! Jeg fødte på Rikshospitalet for 9 og (i dag!) 6 år siden. Veldig fornøyd. Første fødsel var veldig kjip, og jeg var totalt utkjørt. 1. dag var jeg ikke oppe av sengen (de sa jeg skulle holde meg der), og jordmødre og sykepleiere tok seg av babyen for meg. Pga at jeg var medtatt fikk jeg være en dag ekstra på barsel - noe jeg tok imot med takk (finnes ikke hotel på Riksen). Gang nr. 2 hadde jeg en grei fødsel, og jeg koste meg på barsel. Dro hjem etter to dager - men det var fordi mann og storesøster ville ha oss hjem. Jeg hadde gjerne blitt en dag til jeg :-)

Gratulerer med seksåring i huset! (Har en på tirsdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en mamma

Jeg tenker at litt av stresset skyldtes deg også. Det at du var tydelig motvillig mot å amme for eksempel. Hvorfor? Det er helt normalt at man lar barnet suge selv om man ikke har melk. Det stimulerer melkeproduksjonen.

Jeg skjønner også at du var sliten, men likevel er det normalt at man må ta barnet sitt så mye som mulig. Herunder ha barnet inne hos seg om natta.

Men ja, det blir gjerne en del forstyrrelser når man er på fødeavdeling og på barsel. Jeg tipper at du raskt ble betraktet som litt "vanskelig" og derfor ble det ekstra ille. Når du fremstår som om du nekter å amme så går helsepersonellet litt av hengslene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og (i dag!) 6 år siden''

Gratulerer med dagen til barnet:-)

Tusen takk begge to! ganske rart å tenke på.Husets lille rosa prinsesse har blitt behørig feiret med jordbærbløtkake og pizza, og fikk til storesøsters dype misunnelse en kliss ny Nintendo DSi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk mitt første barn for 10 år siden hadde jeg en tøff fødsel som minner litt om din.

Dette var mitt første sykehusopphold, men jeg har bare gode minner om det. Det var veldig lite fødsler akkurat da, så vi var bare 8 mødre som lå på barsel. Jeg vil tro at de hadde kapasitet for det fem-dobbelte, så vi fikk virkelig ekstraservice.

Jeg strevde litt med å amme, men var bestemt på at jeg skulle amme. Det var veldig greit å få hjelp til å koble ungen på når jeg trengte det. Jeg opplevde ikke personalet som påtrengende, men det er kanskje fordi jeg ikke er spesielt sjenert. Jeg ble faktisk litt imponert når de tok tak i puppen som om det var den naturligste sak i verden.

Ungen lå inne hos meg hele tiden, men jeg måtte ha hjelp til å løfte ham. Det ble derfor litt masing på personalet, men de var blide og hjelpsomme.

Da mitt andre barn ble født var det mye mer travelt på avdelingen. Jeg tror de hadde 11 fødsler bare den dagen, og det var mange små barn. Men da hadde jeg så mye erfaring at jeg klarte meg selv. Husker at personalet stressa med amminga fordi det ikke kom melk, men erfaringen gjorde at jeg visste at det kom, og ikke ble stressa selv.

Jeg tror nok du har vært uheldig. Du har ikke møtt den rette barnepleieren som kommuniserte ordentlig med deg.

Jeg synes du skal la dette ligge, og konsentrere deg om deg selv og den lille. Gi flaske med god samvittighet. Det ble slik denne gangen, og det blir folk av flaskebarn også.

Ha en koselig sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...