Gå til innhold

Har hun en barnesykdom?

Gjest minnah

Anbefalte innlegg

Gjest minnah

Lille 2-åringen min er ikke helt i form - kanskje?

Fredag - de ringte fra bhg, hun hadde feber på 38,6. Slapp, ville ikke spise. Hentet henne, hun var rød og litt prikkete i kinnene.

Lørdag - knapt feber, men litt slapp. Sov lenge. Ikke lenger så prikkete i kinnene, men mer på kroppen.

I dag - ikke feber, kvikk og rask, spiser, men masse røde nupper på kroppen, over hele ryggen, litt på brystet rett under halsen og i mest bleieområdet foran der bleiestrikken sitter. Bittelitt på lår/armer. Ikke i fjeset.

Har lurt på om det kan være allergi for gress? Men hun har ingen reaksjon med snørr og tårer. (Henger det alltid sammen?)

Evt den 5 barnesykdom, men er usikker.

Ikke lett for dere å avgjøre hva dette er så klart, men jeg lurer egentlig mest på om jeg skal holde henne hjemme fra bhg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rister litt på hodet her jeg da.

Selvsagt holder du barnet hjemme fra barnehagen til legen har sett på henne og kan konstantere at det ikke er smittsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Selvsagt holder du barnet hjemme fra barnehagen til legen har sett på henne og kan konstantere at det ikke er smittsomt!

jeg må riste på hodet jeg også.... for maken til smitte-hysteri

Hadde jeg vært trådstarter ville jeg sett det ann til i morgen. Om barnet fremdeles er feberfri og kvikk, hadde jeg latt det gå i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rister litt på hodet jeg da.

jeg må riste på hodet jeg også.... for maken til smitte-hysteri

Hadde jeg vært trådstarter ville jeg sett det ann til i morgen. Om barnet fremdeles er feberfri og kvikk, hadde jeg latt det gå i barnehagen.

Så da er du en av dem som er med på å spre smitte i barnehagen fordi du skal på jobb?!

Takk for din omtanke for alle oss andre foreldre som ender opp med å være hjemme med barn som har fått en smittsom sykdom kun pga. av at noen ikke bruker hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Så da er du en av dem som er med på å spre smitte i barnehagen fordi du skal på jobb?!

Takk for din omtanke for alle oss andre foreldre som ender opp med å være hjemme med barn som har fått en smittsom sykdom kun pga. av at noen ikke bruker hodet!

Trådstarter snakket om feber på fredag, og så bedring utover helga. Mitt råd var å se det ann i morgen. Og om barnet virker friskt- hvorfor holde det hjemme?

Fordi de prikkene _kanskje_ kan smitte?

Nei- det grenser mot hysteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma i bhg

Har hun vært i kontakt med hvitveis? Kan det være varmeutslett eller elveblest?

Søk opp bilder i google feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

5 barnesykdom- mine var febersyke par-tre dager. Deretter utslett som etterhvert forsvant.

Mine reagerte ellers på appelsinskall, blomster og alt mulig annet- med å få elveblest over deler av kroppen.

De kunne også reagerer med tørr hud og prikker særlig om de tok på seg helt nye klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Jeg løper ikke til legen med dette, ikke så lenge allmentilstanden er god og hun spiser og drikker.

Er det en barnesykdom, er smitteperioden mest sannsynlig over, men for å berolige deg - jeg tar henne ikke i bhg i morgen. Skal se henne an utover dagen i førse omgang.

Jeg pleier å holde ungene hjemme hver gang jeg ser antydning til at de kan være syke, nettopp fordi jeg har null respekt for dem som leverer syke unger i bhg. Holder gjerne begge hjemme faktisk, selv om bare ene er smådårlig, i tilfelle den andre også bærer smitte. Håper du er like flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

5 barnesykdom- mine var febersyke par-tre dager. Deretter utslett som etterhvert forsvant.

Mine reagerte ellers på appelsinskall, blomster og alt mulig annet- med å få elveblest over deler av kroppen.

De kunne også reagerer med tørr hud og prikker særlig om de tok på seg helt nye klær.

Kan også være elveblest ja, men er ikke dette fryktelig smertefullt? Hun ser ikke ut til å ha noe ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter snakket om feber på fredag, og så bedring utover helga. Mitt råd var å se det ann i morgen. Og om barnet virker friskt- hvorfor holde det hjemme?

Fordi de prikkene _kanskje_ kan smitte?

Nei- det grenser mot hysteri.

''Fordi de prikkene _kanskje_ kan smitte?

Nei- det grenser mot hysteri.''

Enig med deg! Prikkene smitter KANSKJE, og de virker i hvert fall ganske harmløse (medfører moderat feber i ett døgn...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Kan også være elveblest ja, men er ikke dette fryktelig smertefullt? Hun ser ikke ut til å ha noe ubehag.

Nei, ikke smertefult men det kan klø. Både unger og jeg får det til tider av alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...