Gjest Fenrisulven Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Ser diskusjonen rundt dette går i andre innlegg, men jeg trenger noen forslag til løsninger her. Vår SFO stenger i juli og vi har ikke familie som kan avlaste, ingen av oss fikk ferie før slutten av juli. Så det blir ca 3 uker med enorme logistikkproblemer. Vi har ikke jobber hvor vi kan ta barnet med. Jeg har kun en 50% stilling, men jeg ser at denne kabalen ikke kommer til å gå opp. Vi har forsøkt å foreslå for klassen en ordning hvor vi avlaster for hverandre, 0 respons, alle andre har enten ferie eller familie. Har spurt en niese om hun kunne tenke seg dette som sommerjobb, men hun ville heller se om hun fikk noe annet. Lurer nå på å søke etter en "dagmamma" Gode forslag mottas med takk! (Barnet er 7 år) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Finnes det feriekolonier fremdeles? De er kanskje fulltegnet for lenge siden i tilfelle? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomamma Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det spørs jo hvor dere bor... Her i Oslo finnes det mange alternativ (apropro tråden om hvor det er best å bo). Sommerskole, turer med turistforeningen, FRIGO, Skiforeningen og flere andre tilbud (i alle fall i noen av ukene) Sjekk tilsvarende der dere bor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Sjekk ut om det finnes denne type tilbud der dere bor: http://www.skiforeningen.no/kurs/kurs_for_barn/goey_i_sommerferien 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det spørs jo hvor dere bor... Her i Oslo finnes det mange alternativ (apropro tråden om hvor det er best å bo). Sommerskole, turer med turistforeningen, FRIGO, Skiforeningen og flere andre tilbud (i alle fall i noen av ukene) Sjekk tilsvarende der dere bor. Desverre ikke tilbud av den art her vi bor, men dette er vel uansett for litt eldre barn. Takk for tips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Sjekk ut om det finnes denne type tilbud der dere bor: http://www.skiforeningen.no/kurs/kurs_for_barn/goey_i_sommerferien hmmm, ikke langt unna dette Takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hvis ikke dere får noen til å passe på barnet, så må jo bare en av dere sykmelde dere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hvis ikke dere får noen til å passe på barnet, så må jo bare en av dere sykmelde dere. ja, det er jo selvfølgelig en lettvint løsning på det hele, men ikke det vi ønsker å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 ja, det er jo selvfølgelig en lettvint løsning på det hele, men ikke det vi ønsker å gjøre. Hadde faktisk bare gjort det med god samvittighet. Finnes det ikke andre løsninger, så finnes iallfall denne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hvis ikke dere får noen til å passe på barnet, så må jo bare en av dere sykmelde dere. Man får ikke sykmelding for å passe på barn når barnehagen er stengt. Det blir permisjon uten lønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Man får ikke sykmelding for å passe på barn når barnehagen er stengt. Det blir permisjon uten lønn. Mente selvsagt SFO, ikke barnehagen. Men poenget blir det samme 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Man får ikke sykmelding for å passe på barn når barnehagen er stengt. Det blir permisjon uten lønn. Da hadde jeg "faket" på meg et eller annet. Større arbeidsmoral har jeg ikke. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Man får ikke sykmelding for å passe på barn når barnehagen er stengt. Det blir permisjon uten lønn. Hvis man finner på en annen lidelse en akutt barnevaktmangel så får man jo det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hvis man finner på en annen lidelse en akutt barnevaktmangel så får man jo det... Nemlig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Du får søke etter dagmamma. Eller kanskje prøve min variant som fungerte kjempebra, for oss. Vi averterte etter en ungdom som kunne tenke seg barenpass som sommerjobb, og fikk masse respons. Inkalte til intervju og valget falt på ei 17 år gammel jente. Hun kom hjem til oss om morgenen når vi dro på jobb og frøkna kunne sove så lenge hun ville. Ellers ordnet hun mat, og var tilstede hvis det var noe. Da hun ble litt tryggerer i rollen som barnepasser tok hun også jenta med seg ut på vindusshopping, og en dag dro de på badetur. Husker ikke helt hvor mye vi betalte, men det var omtrent som en dagmammalønn + litt ekstra til sommeraktiviteter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Kanskje dere kan sette oppslag på nærbutikken eller lignende om det er noen i samme båt, siden du ikke fikk noen respons på skolen. Sikkert artigere å være sammen med flere andre barn enn å henge med ei dagmamma når man er 7 år. Sikker på at det ikke finnes noen sommerklubb i nærheten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hadde faktisk bare gjort det med god samvittighet. Finnes det ikke andre løsninger, så finnes iallfall denne. Det sier jo noe om forholdet du har til arbeidsgiveren og arbeidsplassen din... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Det sier jo noe om forholdet du har til arbeidsgiveren og arbeidsplassen din... Jobber ikke. Er ufør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Da hadde jeg "faket" på meg et eller annet. Større arbeidsmoral har jeg ikke. ;-) ''Da hadde jeg "faket" på meg et eller annet. Større arbeidsmoral har jeg ikke. ;-)'' Håper du tuller?!? Dette har ikke med arbeidsmoral og gjøre, det er tyveri fra fellesskapet og reinspikka trygdesvindel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hvis ikke dere får noen til å passe på barnet, så må jo bare en av dere sykmelde dere. Hjelpe meg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.