Gå til innhold

SFO stengt i juli og vi har ikke ferie, tips?

Gjest Fenrisulven

Anbefalte innlegg

Jobber ikke. Er ufør.

Du er ufør og har null arbeidsmoral. Ikke rart mange uføre blir sett på som slappfisker når det faktisk er noen som offentlig går ut og "bekfrefter" det mange innbilder seg om uføre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

3

• laban

2

• trollemor;o)

2

• ....AV

1

Gjest Ulvinnen

Hvis ikke dere får noen til å passe på barnet, så må jo bare en av dere sykmelde dere.

Hjelpe meg for en holdning! Ikke rart det er høyt sykefravær i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Du finner helt sikkert en ungdom som vil passe ungen din i tre uker. Det må jo være en drømmejobb for en ungdom i 16-19 års aderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

Du er ufør og har null arbeidsmoral. Ikke rart mange uføre blir sett på som slappfisker når det faktisk er noen som offentlig går ut og "bekfrefter" det mange innbilder seg om uføre...

Nå har det seg faktisk sånn at jeg uttalte meg om Fenrisulvens vanskelige situasjon. Jeg sa at hvis IKKE det fantes andre muligheter, så hadde jeg "faket" på meg noe for å få sykmelding.

Du som er mor selv, skjønner vel at en 7-åring ikke kan være hjemme alene hver dag mens mor og far jobber?

Jeg blir så forbanna irritert på dere dolere som liksom er så prektige og gjør alt riktig. Alt er liksom PK. Tror jeg spyr...

Og når det gjelder min uføretrygd, så er den ærlig fortjent. Man får ikke uføretrygd pga en kvise i panna lenger nå...

Du er kanskje misunnelig? For at du må jobbe mens jeg kan gå hjemme? For makan til ekkel kommentar! Men du skal vite det at jeg trenger det. Alle som blir uføretrygdet nå til dags har TUNGTVEIENDE grunner for det.

(Skal forlate DOL for godt meget snart, men må jo forsvare meg litt før jeg blir helt ferdig her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man finner på en annen lidelse en akutt barnevaktmangel så får man jo det...

Man søker i så fall om permisjon uten lønn. Sykemelding er umoralsk, risikabelt (i forhold til jobben) og upraktisk (fordi man må ligge litt lavt mht. aktiviteter - dumt å møte en ferierende kollega på stranda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villniss

Man søker i så fall om permisjon uten lønn. Sykemelding er umoralsk, risikabelt (i forhold til jobben) og upraktisk (fordi man må ligge litt lavt mht. aktiviteter - dumt å møte en ferierende kollega på stranda).

Husk at det er mye som "ikke synes" på folk også da. Man kan være sykmeldt for mye mer enn noe så synlig som en brukket arm.

Og ulønnet permisjon hadde i alle fall ikke gått her i huset. Vi har da (kanskje i motsetning til mange andre her inne) regninger å betale, og mat/klær å kjøpe gjennom HELE året. Slike behov stopper ikke noen uker om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Husk at det er mye som "ikke synes" på folk også da. Man kan være sykmeldt for mye mer enn noe så synlig som en brukket arm.

Og ulønnet permisjon hadde i alle fall ikke gått her i huset. Vi har da (kanskje i motsetning til mange andre her inne) regninger å betale, og mat/klær å kjøpe gjennom HELE året. Slike behov stopper ikke noen uker om sommeren.

Klart jeg også har regninger å betale. Og noen måneder kan det bli ganske trangt. Men jeg får meg ikke til å lyge på meg fantasisykdommer og bli trygdesnylter av den grunn. Da lever jeg heller på sparebluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet godt at ikke alle lidelser er synlige. Likevel holder man ofte et lavere aktivitetsnivå hvis man er sykmeldt, enn om man ikke var det.

Mange vil kunne klare litt redusert inntekt ved hjelp av feriepenger. Men man må selvfølgelig planlegge deretter.

Du trenger ikke være så spydig, jeg er ikke helt ukjent med det virkelige liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg faktisk sånn at jeg uttalte meg om Fenrisulvens vanskelige situasjon. Jeg sa at hvis IKKE det fantes andre muligheter, så hadde jeg "faket" på meg noe for å få sykmelding.

Du som er mor selv, skjønner vel at en 7-åring ikke kan være hjemme alene hver dag mens mor og far jobber?

Jeg blir så forbanna irritert på dere dolere som liksom er så prektige og gjør alt riktig. Alt er liksom PK. Tror jeg spyr...

Og når det gjelder min uføretrygd, så er den ærlig fortjent. Man får ikke uføretrygd pga en kvise i panna lenger nå...

Du er kanskje misunnelig? For at du må jobbe mens jeg kan gå hjemme? For makan til ekkel kommentar! Men du skal vite det at jeg trenger det. Alle som blir uføretrygdet nå til dags har TUNGTVEIENDE grunner for det.

(Skal forlate DOL for godt meget snart, men må jo forsvare meg litt før jeg blir helt ferdig her).

''Nå har det seg faktisk sånn at jeg uttalte meg om Fenrisulvens vanskelige situasjon. Jeg sa at hvis IKKE det fantes andre muligheter, så hadde jeg "faket" på meg noe for å få sykmelding. ''

Nå har det seg faktisk slik at Fenrisulven ba om forslag til hvordan løse denne vanskelige situasjonen, svaret ditt var ikke særlig konstruktivt.

''Jeg blir så forbanna irritert på dere dolere som liksom er så prektige og gjør alt riktig. Alt er liksom PK. Tror jeg spyr...''

Jeg har ikke helt forstått hvorfor det er så galt å ønske å gjøre ting riktig, jeg da. Å spy av det har jeg lite sans for, gitt.

Jeg er nok en av de aller mest PK her på mange måter, og det har jeg tenkt å fortsette med. Hvorfor synes du jeg skal slutte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du som er mor selv, skjønner vel at en 7-åring ikke kan være

hjemme alene hver dag mens mor og far jobber?''

Selvfølgelig. Jeg er så heldig at det ikke hadde vært noe problem for meg å ta med ungene på jobb, men heldigvis slipper jeg det. Skjønner godt problemet til Fenrisulven, men å lyge på meg sykemelding hadde sittet enormt langt inne om jeg i det hele tatt hadde kommet til å tenke på det.

''Du er kanskje misunnelig? For at du må jobbe mens jeg kan gå hjemme? For makan til ekkel kommentar! Men du skal vite det at jeg trenger det. Alle som blir uføretrygdet nå til dags har TUNGTVEIENDE grunner for det.''

Finnes ikke misunnelig i det hele tatt du. Jeg er veldig glad i jobben min jeg og er sjeleglad for at jeg ikke er syk, skulle jeg gått hjemme 100% hadde jeg gått på veggen ganske kjapt. Det var du selv som innrømte åpent i ett av innleggene dine i denne tråden at du ikke hadde høyere arbeidsmoral enn at du glatt hadde løyet på deg en sykemelding i et slikt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VannLilja29

Det høres unektelig veldig rart ut når du sier at uføretrygden din er ærlig FORTJENT.

Jeg vil ikke fortjene noe uføretrygd som om det var en bragd.

Jeg fortjener jobben min fordi jeg er hardtarbeidende og stabil til tross for kronisk sykdom...

Det er sånn jeg tenker i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Sitat: "Og når det gjelder min uføretrygd, så er den ærlig fortjent"

Ikke rart at mange hardt arbeidende mener at folk som har uføretrygd er late, når uføretrygdede kommer med slike ubehagelige kommentarer.

Ingen uføretrygd er ærlig fortjent, er en syk får en uføretrygd av Staten som kompensasjon for tapet av evnen til å kunne utføre inntektsbringende arbeid.

Sitat: "Du er kanskje misunnelig?"

Hvis du kan slenge med leppa på en slik måte, så vil jeg tro at du ikke er syk nok til å få denne uføretrygden, som Staten gir til mennesker som har mistet evnen til å tjene sine penger selv.

Jeg har alltid tatt til orde for at uføretrygdede er går gjennom en sorgprosess når de mister evnen til å kunne glede seg å kunne utføre et realt dagsverk og dermed være i stand til å tjene sine penger selv, men jeg ser her at det finnes unntakelser.

Jeg håper bare ikke at det finnes mange uføretrygdede som har samme holdninger, som du setter ord på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kimmie

Klart jeg også har regninger å betale. Og noen måneder kan det bli ganske trangt. Men jeg får meg ikke til å lyge på meg fantasisykdommer og bli trygdesnylter av den grunn. Da lever jeg heller på sparebluss.

Tror ikke det er mulig å lyge på seg sykdommer,legene er ikke stokk dum heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhea Silvia

Sjekk med kommunnen. Noen steder, som her jeg bor, holder de åpen en SFO dersom behovet er der. Det kan bli på en annen skole, men er et alternativ i det minste. Jeg veit også at det noen steder har hatt en kombinert barnehage/SFO i noen uker.

Spør alle og enhver rundt om. Annonse i avisen. Du er sikkert ikke alene. Sjekk med barnets venenr og spør om barnet ditt kan komme på "besøk" av og til. Jeg har alltid noen av barnas venner her når vi er hjemme i ferien, det er koselig for ungene og bare em bonus om det får verden til å gå rundt for foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

Ikke rart at mange hardt arbeidende mener at folk som har uføretrygd er late, når uføretrygdede kommer med slike ubehagelige kommentarer.

Ingen uføretrygd er ærlig fortjent, er en syk får en uføretrygd av Staten som kompensasjon for tapet av evnen til å kunne utføre inntektsbringende arbeid.

Hvis du kan slenge med leppa på en slik måte, så vil jeg tro at du ikke er syk nok til å få denne uføretrygden, som Staten gir til mennesker som har mistet evnen til å tjene sine penger selv.

Jeg har alltid tatt til orde for at uføretrygdede er går gjennom en sorgprosess når de mister evnen til å kunne glede seg å kunne utføre et realt dagsverk og dermed være i stand til å tjene sine penger selv, men jeg ser her at det finnes unntakelser.

Jeg håper bare ikke at det finnes mange uføretrygdede som har samme holdninger, som du setter ord på!

"Ingen uføretrygd er ærlig fortjent, er en syk får en uføretrygd av Staten som kompensasjon for tapet av evnen til å kunne utføre inntektsbringende arbeid."

Nemlig! Derfor "ærlig fortjent". Men sånne som deg MÅ jo bare vri og vrenge på ord og få det til å virke som at den som har brukt et slikt uttrykk er ond, beregnende og kynisk. I beste fall stokk stein dum. Get a life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

''Du som er mor selv, skjønner vel at en 7-åring ikke kan være

hjemme alene hver dag mens mor og far jobber?''

Selvfølgelig. Jeg er så heldig at det ikke hadde vært noe problem for meg å ta med ungene på jobb, men heldigvis slipper jeg det. Skjønner godt problemet til Fenrisulven, men å lyge på meg sykemelding hadde sittet enormt langt inne om jeg i det hele tatt hadde kommet til å tenke på det.

''Du er kanskje misunnelig? For at du må jobbe mens jeg kan gå hjemme? For makan til ekkel kommentar! Men du skal vite det at jeg trenger det. Alle som blir uføretrygdet nå til dags har TUNGTVEIENDE grunner for det.''

Finnes ikke misunnelig i det hele tatt du. Jeg er veldig glad i jobben min jeg og er sjeleglad for at jeg ikke er syk, skulle jeg gått hjemme 100% hadde jeg gått på veggen ganske kjapt. Det var du selv som innrømte åpent i ett av innleggene dine i denne tråden at du ikke hadde høyere arbeidsmoral enn at du glatt hadde løyet på deg en sykemelding i et slikt tilfelle.

Ja, det hadde jeg HVIS (og jeg skrev faktisk hvis) INGEN andre muligeter var til stede, herunder også ulønnet permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

"Hvis du kan slenge med leppa på en slik måte, så vil jeg tro at du ikke er syk nok til å få denne uføretrygden, som Staten gir til mennesker som har mistet evnen til å tjene sine penger selv."

Nei, du har rett. Det er ingenting i veien med leppene mine... ei heller tunga! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

"Hvis du kan slenge med leppa på en slik måte, så vil jeg tro at du ikke er syk nok til å få denne uføretrygden, som Staten gir til mennesker som har mistet evnen til å tjene sine penger selv."

Nei, du har rett. Det er ingenting i veien med leppene mine... ei heller tunga! ;-)

''Nei, du har rett. Det er ingenting i veien med leppene mine... ei heller tunga! ;-)''

Da er det bare en ting igjen... hodet!

Sorry, kunne ikke dy meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ingenting i veien med leppene mine... ei heller tunga! ;-)''

Når jeg leser denne uttalelsen parallelt med at jeg har lest i analsextråden din, så synes jeg underholdningsverdien stiger! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...