Gå til innhold

Ferieattraksjoner for små barn?

Gjest søtmons

Anbefalte innlegg

Gjest søtmons

Vi planlegger sommerens ferie, og vil selvfølgelig få med oss noe som husets 2-åring også vil synes er gøy. Vi har null erfaring med barnevennlige attraksjoner, og trenger virkelig noen gode tips!

De eneste kjente stedene for meg er Dyreparken i Kristiansand, og Kongeparken. Er det noe for såpass små som en på 2,5 år? Er det andre steder som kan anbefales? Hele Skandinavia er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunderfossen passer for barn fra 2-6 år, alt for lite for de større ungene synes jeg. Mengder med diverse bilbaner og slike ting + en liten togbane. Snuppa her var 7,5 år i fjor og elsker små togbaner og ble kjempeskuffet da det var for barn som max. var 5 år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ventet med så store steder som Dyreparken og Kongeparken, dersom det ikke er i nabolaget.

Dyr er vel populært i den alderen:

http://www.snilsberg.no/ er et rolig og fint sted, med både dyr og andre aktiviteter.

Sverige har mange fine lekeland, men jeg klarer ikke følge med på hvilke som er åpne og hvilke som er konkurs for tiden. Søk i nærområdet deres hvis dere ikke er for langt fra grensa.

Liker toåringen å bade, er dette et genialt sted for både voksne og barn, det er rett ved gågata og i gangavstand fra ferga:

http://www.scandichotels.no/Hotels/Countries/Danmark/Frederikshavn/Hotels/Scandic-Stena-Line-Frederikshavn/

Et innenlandstips med fine lekemuligheter til slutt, det er rett ovenfor Gol og dere kan dra ned dit og bade i Tropicana:

http://www.pers.no/bo_pers/eventyrgarden_huso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag1365380628

Da våre barn var små var vi hver sommer på ordentlig ferie, og mine barn kan fortelle at de har vært på alle de store attraksjonene. Legoland, Dyreparken, Liseberg, Tusenfryd og så videre.

Det er bare en hake med dette, de var for små til å huske noe fra disse turene, og nå som de er blitt store har de ingen minner derfra. Hadde vi ventet til barna var større hadde nok utbyttet vært større ja. En toåring har lite greie på hva som er ferie, og har kanskje mer glede av de mindre opplevelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skara Sommarland. Flott park for barn mellom 2 og 16 vil jeg tro.

De har motorsport, vannland, karuseller og masse småting innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Min erfaring er at toåringer synes det aller morsomste er å befinne seg på en strand med både mor og/eller far og andre barn. Ingen ferieattraksjon kan måle seg med dét! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du allerede har fått mange tips til steder. Og jeg har vært i de fleste av dem + flere til.

Derfor vil jeg kanskje tilføye at en 2 åring er litt i yngste laget til å få noe særlig utbytte av mange av disse parkene.

Unntaket er vel kanskje dyreparker og badeland. Men ellers er nok de fleste attraksjonene og aktivitetene i mange av disse parkene bedre egnet for litt eldre barn.

Dessuten er det jo også litt begrenset hvor mye dere voksne får benyttet dere av attraksjnonene når dere har med barn som skal passes på..

Derfor er det heller ikke nødvendig å bruke mye penger og energi på å oppsøke dyre familieparker pga en 2 åring.

Hvis dere venter et år eller to, får dere nok mye mere ut av det alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunderfossen er super for de minste

Vi bor ikke så langt fra Hunderfossen, men synest den også er i største laget for en toåring. Det er egentlig veldig få aktiviteter som er tilrettelagt for barn under tre år her. Men på den andre sida av E6, litt lenger nord, ligger Lilleputthammer. Det er et fantastisk sted for små barn og for barn opp til ti år kanskje. Spennende å gå og kikke i de små husene, tegneaktiviteter inne, man kan få malt på seg ansiktsmaske, ballbasseng og mange små karuseller ute. Et nydelig uteområde hvor det er lett å holde oversikt over ungene.

Jeg er en stor fan!! Og gutta mine er 4 og 7 nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunderfossen passer for barn fra 2-6 år, alt for lite for de større ungene synes jeg. Mengder med diverse bilbaner og slike ting + en liten togbane. Snuppa her var 7,5 år i fjor og elsker små togbaner og ble kjempeskuffet da det var for barn som max. var 5 år....

Jeg opplevde at treåringen var altfor liten for det meste av det som skjedde der. På noen av bilbanene var det angitt minimumshøyde, husker jeg. Og mine gutter er veldig pysete når det kommer til karuseller og slikt og derfor ble det meste der for skummelt. Vi trives mye bedre i Lilleputthammer:-) Men skal prøve hunderfossen i år da de har fått en ny stor attraksjon. Nå er gutta 4 og 7 og det tror jeg er en passelig alder for den parken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Vi bor ikke så langt fra Hunderfossen, men synest den også er i største laget for en toåring. Det er egentlig veldig få aktiviteter som er tilrettelagt for barn under tre år her. Men på den andre sida av E6, litt lenger nord, ligger Lilleputthammer. Det er et fantastisk sted for små barn og for barn opp til ti år kanskje. Spennende å gå og kikke i de små husene, tegneaktiviteter inne, man kan få malt på seg ansiktsmaske, ballbasseng og mange små karuseller ute. Et nydelig uteområde hvor det er lett å holde oversikt over ungene.

Jeg er en stor fan!! Og gutta mine er 4 og 7 nå:-)

Jepp, Lilleputthammer er fint! Vi var i Hunderfossen da eldstemann var ca 2 år og han storkoste seg i den store sandkassa der bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...