Gjest Villniss Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 HVA i all verden hadde dere gjort hvis det viste seg at INGEN kunne ta seg av deres små barn mens dere måtte jobbe??? Jeg ble kalt mye negativt i tråden under her fordi jeg sa at jeg ville ha sykmeldt meg. Men jeg vil slå tilbake og si at jeg synes dere som ikke ville ha sykmeldt dere i en sånn situasjon er uansvarlige foreldre. Kan jo ikke la barnet på 7 år være helt alene hjemme hver dag gjennom flere dager. Da tror jeg nok barnevernet burde komme å se litt på "FORELDREMORALEN" deres. Jeg er av dem som setter familien (og da spesielt barna) høyere enn en arbeidsgiver og Trygdesysyemet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Da hadde jeg søkt permisjon uten lønn. Jeg har jobbet i både privat og offentlig sektor, og begge steder har det vært noen som har hatt lang sommerferie av slike grunner, og altså uten lønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Da hadde jeg søkt permisjon uten lønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg synes dette var et tåpelig og unødvendig innlegg.... Jeg er blant dem som ikke ville tenkt tanken engang å sykemelde meg for å være hjemme med barna i skoleferien. Men det betyr selvsagt ikke at jeg hadde forlatt dem alene. Alternativet her hadde vært permisjon uten lønn. Såpass arbeidsmoral har jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest siden du spør Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg ville også søkt om permisjon uten lønn. (hadde du ikke forlat dol?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Da hadde jeg søkt permisjon uten lønn. Jeg har jobbet i både privat og offentlig sektor, og begge steder har det vært noen som har hatt lang sommerferie av slike grunner, og altså uten lønn. Men hva med regninger, mat, klær... Man trenger da penger til sånt hele året. Slike behov stopper ikke opp noen uker på sommeren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til;) Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 tror du hun lar ungen være aleine hjemme da og ikke finner andre løsninger siden hun spør om det???har ikke lest hele tråden men barnevernet har andre ting å fordele penga på enn å gå rundt å sjekke om du er en god forelder eller ikke tror jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg synes dette var et tåpelig og unødvendig innlegg.... Jeg er blant dem som ikke ville tenkt tanken engang å sykemelde meg for å være hjemme med barna i skoleferien. Men det betyr selvsagt ikke at jeg hadde forlatt dem alene. Alternativet her hadde vært permisjon uten lønn. Såpass arbeidsmoral har jeg. Ja, da er du nok en av de heldige som har til "salt i maten" uansett om du jobber eller ikke. Slik er det ikke for meg. Er avhengig av faste inntekter jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg hadde tatt permisjon uten lønn. Men det skal veldig mye til at man absolutt ikke klarer å ordne barnepass, i tråden under kom det jo flere forslag. Jeg kjenner flere som har hatt sommerdagmamma på grunn av slike problemer, og selv har vi jobbet "skift" flere uker om sommeren for å få det til å gå rundt. Hvis man ikke får ferie i den ønskede tidsperioden, er det jo på grunn av dårlig bemanning på jobben. Da er det ganske så usolidarisk overfor kollegene å late som om man er syk for å få fri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 tror du hun lar ungen være aleine hjemme da og ikke finner andre løsninger siden hun spør om det???har ikke lest hele tråden men barnevernet har andre ting å fordele penga på enn å gå rundt å sjekke om du er en god forelder eller ikke tror jeg Jeg mener ikke trådstarter. Faktisk så så jeg at hun var enig med meg at sykmelding var en løsning hvis ikke det finnes andre løsninger. Jeg mener alle disse PK mødrene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Men hva med regninger, mat, klær... Man trenger da penger til sånt hele året. Slike behov stopper ikke opp noen uker på sommeren. Det har jeg svart på et annet sted. Stikkord: Feriepenger, reduserte utgifter fordi man ikke betaler for barnepass, planlegging. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg ville også søkt om permisjon uten lønn. (hadde du ikke forlat dol?) Jo, jeg har forlatt DOL. "Måtte" bare innom og forsvare mine kontroversielle innlegg, og ble så engasjert i dette temaet at jeg "måtte" starte en ny tråd om emnet. ;-) Men regner med å slutte i løpet av dagen hvis ikke jeg får noe jeg må svare på, da.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest siden du spør Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg mener ikke trådstarter. Faktisk så så jeg at hun var enig med meg at sykmelding var en løsning hvis ikke det finnes andre løsninger. Jeg mener alle disse PK mødrene... Siden når er det blitt PK å ikke være trygdemisbruker og lovbryter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til;) Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg mener ikke trådstarter. Faktisk så så jeg at hun var enig med meg at sykmelding var en løsning hvis ikke det finnes andre løsninger. Jeg mener alle disse PK mødrene... jeg er enig med deg i at de fleste er pk her men jeg er uenig med deg i at å snylte på staten er løsningen!!! la de midlene gagne de som har behov for det!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dagmamma Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Vi var i den situasjonen for 2 år siden, ikke noe tilbud til ungene på sommeren, og vi måtte jobbe pga. flytting og nye jobber. Vi søkte etter dagmamma, og fikk det. Verre er det faktisk ikke. Å sykemelde seg fordi man har vært så lite smart å stille seg slik økonomisk at man ikke kan ha 3 uker ulønnet persmisjon - vel... Ikke rart sykefraværet er skyhøyt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til;) Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Det har jeg svart på et annet sted. Stikkord: Feriepenger, reduserte utgifter fordi man ikke betaler for barnepass, planlegging. jeg er så enig så enig!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Vi var i den situasjonen for 2 år siden, ikke noe tilbud til ungene på sommeren, og vi måtte jobbe pga. flytting og nye jobber. Vi søkte etter dagmamma, og fikk det. Verre er det faktisk ikke. Å sykemelde seg fordi man har vært så lite smart å stille seg slik økonomisk at man ikke kan ha 3 uker ulønnet persmisjon - vel... Ikke rart sykefraværet er skyhøyt! "Å sykemelde seg fordi man har vært så lite smart å stille seg slik økonomisk at man ikke kan ha 3 uker ulønnet persmisjon - vel... Ikke rart sykefraværet er skyhøyt!" Husk at det faktisk ikke er meg som var trådstarter lenger ned her, og derfor ikke meg du klandrer med disse ordene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg tror det er ytters få som ikke på noen måte greier å skaffe barnevakt. Skulle man mot formodning ikke få det til så er permisjon uten lønn min løsning. (Det burde være din løsning også) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kimmie Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Enig i mye der,ikke alle som har råd til å ta perm uten lønn. Hva står PK for? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest falsk sykemelding er tyveri! Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 ''Men jeg vil slå tilbake og si at jeg synes dere som ikke ville ha sykmeldt dere i en sånn situasjon er uansvarlige foreldre. Kan jo ikke la barnet på 7 år være helt alene hjemme hver dag gjennom flere dager.'' Jeg var i en sånn situasjon for et par år siden. Men det finnes andre alternativer enn å sykemelde seg. Jeg tok permisjon uten lønn. Ja, det ble utrolig trangt økonomisk. Men det var jo ikke sånn at jeg ikke visste om på forhånd at barnehagen skulle være stengt to uker uten at jeg kunne dekke opp. Så jeg hadde lagt av litt penger gjennom vinteren, og kutta ferietur den sommeren. Det ville aldri ha falt meg inn å fake en sykemelding. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.