laban Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Enig i mye der,ikke alle som har råd til å ta perm uten lønn. Hva står PK for? Politisk Korrekt. Man må faktisk planlegge litt for å ha råd. Det blir som en annen litt uventet regning, f.eks. bilreparasjon. Hvis barnepassordningen er stengt, får man heller ikke regning. Er man i jobb, får man feriepenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Men hva med regninger, mat, klær... Man trenger da penger til sånt hele året. Slike behov stopper ikke opp noen uker på sommeren. Planlegging. disse tre ukene har du jo visst om lenge. Du kunne søkt etter dagmamma eller du kunne spart penger til denne perioden hvr du ikke får lønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest falsk sykemelding er tyveri! Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jo, jeg har forlatt DOL. "Måtte" bare innom og forsvare mine kontroversielle innlegg, og ble så engasjert i dette temaet at jeg "måtte" starte en ny tråd om emnet. ;-) Men regner med å slutte i løpet av dagen hvis ikke jeg får noe jeg må svare på, da.. Du kommer neppe til å klare å slutte. Du kommer bare til å begynne å bruke anonyme nick. Det er derfor jeg skjuler mitt vanlige nick nå - har ikke lyst til å ha din vrede hengende over meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 "Å sykemelde seg fordi man har vært så lite smart å stille seg slik økonomisk at man ikke kan ha 3 uker ulønnet persmisjon - vel... Ikke rart sykefraværet er skyhøyt!" Husk at det faktisk ikke er meg som var trådstarter lenger ned her, og derfor ikke meg du klandrer med disse ordene. Trådstarter foreslo aldri selv å sykemelde seg, det var ditt forslag. Trådstarter har heller ikke sagt at hun ikke har økonomisk mulighet til å ta ulønnet permisjon, det er det du som antyder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kimmie Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Politisk Korrekt. Man må faktisk planlegge litt for å ha råd. Det blir som en annen litt uventet regning, f.eks. bilreparasjon. Hvis barnepassordningen er stengt, får man heller ikke regning. Er man i jobb, får man feriepenger. Ok. Virker logisk sånn som du fremla det der ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sosialkontoret Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Men hva med regninger, mat, klær... Man trenger da penger til sånt hele året. Slike behov stopper ikke opp noen uker på sommeren. Hvis man ikke på noen som helst måte klarer dette selv, er det sosialkontoret som er svaret, ikke å lyve på seg sykdom man ikke har for å snylte på trygdeordninger og dermed undergrave dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prøver på nytt Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Falsk sykemelding er tyveri! De færreste havner "plutselig" i en sånn situasjon, og har gode muligheter til å planlegge de ukene det gjelder slik at de kan ta permisjon uten lønn, legge til side penger, kutte ferie mm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Nei, jeg ville aldri "sykmeldt meg" i en slik situasjon. Som en siste utvei ville jeg tatt permisjon uten lønn. Å sykmelde seg uten å være syk undergraver hele det gode velferssystemet vi har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Da hadde jeg tatt permisjon uten lønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Du kommer med en ganske bastant påstand, når du sier at vi som ikke gjør akkurat som deg, er uansvarlige foreldre som bør meldes til barnevernet. Har ikke lest tråden du sikter til, men jeg syns påstanden din er ganske drøy. Det fins vel flere alternativer enn punkt 1: enten sykmelding - eller punkt 2: la barnet være alene hjemme? Hvis jeg var fullstendig i beit for barnepass hadde jeg vel bitt i det sure eplet og tatt permisjon uten lønn, siden barna mine er viktigst, til og med viktigere enn to ukers lønn..! Kanskje det gjør meg til en av disse kjipe PK-erne, men trøster meg med at jeg i hvertfall ikke er trygdesvindler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Du kommer med en ganske bastant påstand, når du sier at vi som ikke gjør akkurat som deg, er uansvarlige foreldre som bør meldes til barnevernet. Har ikke lest tråden du sikter til, men jeg syns påstanden din er ganske drøy. Det fins vel flere alternativer enn punkt 1: enten sykmelding - eller punkt 2: la barnet være alene hjemme? Hvis jeg var fullstendig i beit for barnepass hadde jeg vel bitt i det sure eplet og tatt permisjon uten lønn, siden barna mine er viktigst, til og med viktigere enn to ukers lønn..! Kanskje det gjør meg til en av disse kjipe PK-erne, men trøster meg med at jeg i hvertfall ikke er trygdesvindler. "Har ikke lest tråden du sikter til, men jeg syns påstanden din er ganske drøy." Så får du lese den da, før du kommer med dine ting. Natta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 "Har ikke lest tråden du sikter til, men jeg syns påstanden din er ganske drøy." Så får du lese den da, før du kommer med dine ting. Natta. Hovedbudskapet ditt er jo at det er OK å fake en sykmelding hvis man er skikkelig i beit for barnepass, tar jeg feil? God natt til deg også, selv har jeg ikke tenkt å legge meg enda :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Med den arbeidsmoralen du har, fortjener du å bli kalt stygge ting. Å bare sykemelde seg er en lettvint og forkastelig løsning. Jeg har selv vært i samme situasjon. Etter diverse iherdige forspørsler klarte jeg å ordne det sånn at barnet kunne være hos naboen en uke, men resten tok jeg i ulønnet permisjon. Da var det bare å glemme feriebudsjettet det året. Sånn er det av og til. man klarer å tilpasse seg når man må. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg har ikke lest tråden, men hvorfor søker du ikke om permisjon uten lønn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fuchur Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 ''Kan jo ikke la barnet på 7 år være helt alene hjemme hver dag gjennom flere dager.'' Poenget er vel heller at hvis man ikke er syk, ikke har barnepass og barnet ikke er sykt så har man faktisk ikke rett på _lønn_ for å ta seg av dem. Da har man krav på å få permisjon, _uten_ lønn. Sykepenger er _syke_penger, ikke barnepasspenger. Sånn er det bare... Sure penger å tape kanskje, men verken samfunnet eller arbeidsgiver har foreløpig bestemt seg for å betale for helt vanlig barnepass... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg er så veldig, veldig glad for at jeg har familie i nærheten. Det som er enda bedre er at både besteforeldrene og farmor er pensjonister, og gjerne vil passe barna. ))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plommeblomst Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Mye "hadde tatt" her i svarene. Altså ikke opplevd situasjonen selv. Lett å uttale seg bombastisk om tenkte situasjoner når man har tjenestevillig familie og/eller høy lønn. Hvis man må ta ferie på "feil" tidspunkt, er det kanskje ikke verdens enkleste sak å få permisjon uten lønn på gunstig tidspunkt heller. Jeg forsvarer ikke sykmelding i denne situasjonen, men jeg skjønner veldig godt at det kan være et problem å ta perm uten lønn. Merkes fort på økonomien, det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Mye "hadde tatt" her i svarene. Altså ikke opplevd situasjonen selv. Lett å uttale seg bombastisk om tenkte situasjoner når man har tjenestevillig familie og/eller høy lønn. Hvis man må ta ferie på "feil" tidspunkt, er det kanskje ikke verdens enkleste sak å få permisjon uten lønn på gunstig tidspunkt heller. Jeg forsvarer ikke sykmelding i denne situasjonen, men jeg skjønner veldig godt at det kan være et problem å ta perm uten lønn. Merkes fort på økonomien, det. Spørsmålet var stilt i hypotetisk form, så da blir svarene gjerne formulert sånn også. Det betyr ikke at folk ikke har følt problemstillingen på kroppen. Jeg er en av de som har lite å rutte med i sommer. Noen ferietur er det ikke snakk om, det har vi ikke råd til, og nye sommerklær er også uaktuelt. Besteforeldrene har sine egne jobber å gå til. Men jeg gjør meg ikke til lovbryter av den grunn. Da heller sosialkontoret om det blir nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Mye "hadde tatt" her i svarene. Altså ikke opplevd situasjonen selv. Lett å uttale seg bombastisk om tenkte situasjoner når man har tjenestevillig familie og/eller høy lønn. Hvis man må ta ferie på "feil" tidspunkt, er det kanskje ikke verdens enkleste sak å få permisjon uten lønn på gunstig tidspunkt heller. Jeg forsvarer ikke sykmelding i denne situasjonen, men jeg skjønner veldig godt at det kan være et problem å ta perm uten lønn. Merkes fort på økonomien, det. Mange av oss har faktisk vært oppe i lignende problemstillinger. Vi har f.eks. i flere år hatt noen sommeruker hvor vi har jobbet skift (en jobber 6-13 og den andre 13-20), vi har hatt barna med på jobb og vi har sendt dem på forskjellige aktivitetsleirer. Jeg kjenner flere kolleger som har hatt sommerdagmamma, noen har ikke hatt ferie sammen med ektefellen og noen har tatt permisjon uten lønn. Jeg har aldri en gang tenkt tanken at jeg kan be om sykemelding. Velger man å jobbe når man har små barn, må man også være innstilt på å måtte gjøre noen ikke-ideelle grep for å få ting til å gå rundt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Spørsmålet var stilt i hypotetisk form, så da blir svarene gjerne formulert sånn også. Det betyr ikke at folk ikke har følt problemstillingen på kroppen. Jeg er en av de som har lite å rutte med i sommer. Noen ferietur er det ikke snakk om, det har vi ikke råd til, og nye sommerklær er også uaktuelt. Besteforeldrene har sine egne jobber å gå til. Men jeg gjør meg ikke til lovbryter av den grunn. Da heller sosialkontoret om det blir nødvendig. (og nei, jeg og mannen får ikke noe særlig ferie sammen i år. Vi må jobbe etter tur for å dekke inn sommerferien til ungene. En liten uke får vi sammen hele familien.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.