Gå til innhold

Moralsk vs umoralsk

Gjest Villniss

Anbefalte innlegg

Gjest Villniss

ikke svar på denne tråden da det leder til mer destruktiv bruk av DOL for Villniss som kan trenge en pause.

Og jeg ønsker Villniss lykke til videre:)

Med hilsen fra

Tusen takk! Det var dagens hyggeligste kommentar! :-) Lykke til til deg også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

24

• morsan

18

• Persille1365381127

10

• trollemor;o)

7

Mest aktive i denne tråden

Persille1365381127

Saken er at du ikke misbruker trygdesystemet ved å være borte fra jobb en dag eller tre, du misbruker arbeidsgiveren din. De er de som må dekke kostnadene de første 16 dagene noen er borte - og det blir mye penger om alle tenker som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

Skulle ønske at jeg forsto hva du mener. Hvorfor trekker du frem analsex? Hvordan får du sykemelding uten å være syk? Hva forteller du legen din?

Takk for at du iallfall ønsker å forstå hva jeg mener. :-)

Jeg trakk fram analsex kun som et eksempel på at vi alle har ulike sperrer for ting. Jeg kunne helt sikkert ha kommet med et bedre eksempel, men gjort er gjort.

Jeg er så heldig å ha en lege som kjenner meg godt... Mer har jeg ikke lyst til å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke svar på denne tråden da det leder til mer destruktiv bruk av DOL for Villniss som kan trenge en pause.

Og jeg ønsker Villniss lykke til videre:)

Med hilsen fra

Enig....det får vel på et vis være måte på alle mot en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

Du har altså ikke analsex pga moral? Ditt tenningsmønster og seksuelle preferanser er av mindre relevans?

Når du lager en tråd om moral er det en fordel at du forstår hva ordet betyr. Det er lite i denne tråden som tyder på at du gjør det.

Ok. Kan godt være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

Saken er at du ikke misbruker trygdesystemet ved å være borte fra jobb en dag eller tre, du misbruker arbeidsgiveren din. De er de som må dekke kostnadene de første 16 dagene noen er borte - og det blir mye penger om alle tenker som deg.

Ja, skjønner det. Men opprinnelig var det at jeg sa at jeg glatt hadde sykmeldt meg om/hvis/dersom INGENTING annet var mulig.

Det er mange (alle) som har vrengt på det, og tolket det dithen at jeg er en ond, kynisk kødd som snylter og misbruker systemet uansett! Noe som selvsagt ikke er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Ja, skjønner det. Men opprinnelig var det at jeg sa at jeg glatt hadde sykmeldt meg om/hvis/dersom INGENTING annet var mulig.

Det er mange (alle) som har vrengt på det, og tolket det dithen at jeg er en ond, kynisk kødd som snylter og misbruker systemet uansett! Noe som selvsagt ikke er riktig.

Men for alle oss andre er ikke dette et alternativ, skjønner du ikke det?

Selv om jeg hadde stått der uten andre muligheter hadde jeg ikke løyet på meg sykdom. Jeg hadde fått til andre løsninger, og om jeg måtte hadde jeg tatt meg en dag fri uten lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

Ehhh hæ!? Hva har analsex (eller enhver annen form for frivillig sex) med moral å gjøre? Så lenge man ikke gjør det i køen på trygdekontoret midt i åpningstida, berører det da ikke noe moralspm...

Du har et veldig merkelig resonnement eller hva i all verden man skal kalle det!

"Du har et veldig merkelig resonnement eller hva i all verden man skal kalle det!"

Ja, kan godt hende det. Men du har sikkert noen merkelig resonnement på saker og ting du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

Nå lo jeg godt....analsex er det umoralskt?

Jeg synes dette ble latterlig rett og slett.

Vær så god. Be my guest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

Dette har med norsk lov å gjøre, ikke moral.

Trygdesvindel, som du oppforder til, er ulovlig.

Analsex, er en privat anliggende...

Snyltere er siste sort, og de fleste av oss er heldigvis bedre bidragsytere enn deg.

"Snyltere er siste sort, og de fleste av oss er heldigvis bedre bidragsytere enn deg."

Og hva vet du egentlig om jeg er en snylter eller ikke, eller om hvorvidt du er en bedre bidragsyter enn meg? Ingenting antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for alle oss andre er ikke dette et alternativ, skjønner du ikke det?

Selv om jeg hadde stått der uten andre muligheter hadde jeg ikke løyet på meg sykdom. Jeg hadde fått til andre løsninger, og om jeg måtte hadde jeg tatt meg en dag fri uten lønn.

''Men for alle oss andre er ikke dette et alternativ, skjønner du ikke det?''

Du verden. Alle oss andre...I min virkelighet så ser jeg stadig folk som blir sykemeldt fordi det passer med deres livssituasjon av en eller annen grunn, uten at de nødvendigvis er syke. Dette må da være et faktum som alle vet eksisterer i vårt samfunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

He he, nå tror jeg at jeg flirer meg i hjel her. Det er umoralsk å ha analsex med partneren sin, men helt greit å snylte på trygdesystemet? ;o)

Dette var dagens!

Gjesp! Begynner å bli mektig lei av dette nå... Har forklart meg så mange ganger, så gidder ikke mer. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg f.eks. er veldig dydig og moralsk når det gjelder det seksuelle. Kunne aldri falt meg inn å f.eks ha analsex, og jeg ser på folk som f.eks. tenner på S&M som seksuelle avvikere.''

Å ha analsex eller ikke har ikke med moral å gjøre, det er en smakssak, som f eks oralsex ellr forfra/bakfra..

S&M er en ikke helt gjennomsnittlig seksuell preferanse mellom voksne hvor begge er enige. Ikke helt lett forståelig kanskje, men å se på dem som avvikere er, i mine øyne, umoralsk av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Det er en ting jeg lurer på. Hvordan greier du å sitte ansikt til ansikt med legen din og forsøke på en overbevisende måte å lyve på deg en sykdom?

For meg hadde det skjært seg allerede der. Hva skal du si?

Jeg kan greier å komme med en hvit løgn, slik jeg gjorde til svigermor da jeg ikke orket å dra på søndagsmiddag fordi jeg hadde så mye annet å gjøre, men jeg ville aldri greid å sitte ansikt til ansikt med en lege og finne på en sykdom.

En annen ting er at jeg ville følt meg veldig dust overfor mine kolegaer om jeg plutselig hadde blitt "syk" midt i ferietiden. Jeg ville følt at det lyste skulk av meg lang vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

Det mest komiske er vel at du mener dette i fullt alvor.

Lykke til RL. Its a jungle out there!

Takk, i lige måde. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym selvsagt....

''Jeg f.eks. er veldig dydig og moralsk når det gjelder det seksuelle. Kunne aldri falt meg inn å f.eks ha analsex, og jeg ser på folk som f.eks. tenner på S&M som seksuelle avvikere.''

Å ha analsex eller ikke har ikke med moral å gjøre, det er en smakssak, som f eks oralsex ellr forfra/bakfra..

S&M er en ikke helt gjennomsnittlig seksuell preferanse mellom voksne hvor begge er enige. Ikke helt lett forståelig kanskje, men å se på dem som avvikere er, i mine øyne, umoralsk av deg.

Jeg må innrømme at jeg ikke vet hva S&M er... KAn noen fortelle, eller er det for umoralsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

Signerer!

*lol*

Enkelte mennesker altså.....;o)

Ja, det sier jeg også... Enkelte mennesker gidder ikke å lese hele tråder for å danne seg et grunnlag for hva de svarer på...

Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke vet hva S&M er... KAn noen fortelle, eller er det for umoralsk?

S&M = Sado-machochisme (litt usikker på stavemåten her), hvor den ene parten tenner på å dominere den andre som tenner på å bli dominert (ofte med noe smerte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villniss

Det er en ting jeg lurer på. Hvordan greier du å sitte ansikt til ansikt med legen din og forsøke på en overbevisende måte å lyve på deg en sykdom?

For meg hadde det skjært seg allerede der. Hva skal du si?

Jeg kan greier å komme med en hvit løgn, slik jeg gjorde til svigermor da jeg ikke orket å dra på søndagsmiddag fordi jeg hadde så mye annet å gjøre, men jeg ville aldri greid å sitte ansikt til ansikt med en lege og finne på en sykdom.

En annen ting er at jeg ville følt meg veldig dust overfor mine kolegaer om jeg plutselig hadde blitt "syk" midt i ferietiden. Jeg ville følt at det lyste skulk av meg lang vei.

Som sagt et annet sted her, så har jeg en lege som kjenner meg og min livssituasjon veldig godt. Mer vil jeg ikke si om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym selvsagt

S&M = Sado-machochisme (litt usikker på stavemåten her), hvor den ene parten tenner på å dominere den andre som tenner på å bli dominert (ofte med noe smerte).

Ok, takk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...