Gjest Loreen Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Det ser ut som det er rimeligst for oss å reise til Tyrkia i år. Mannen min er skeptisk. Er det noen som har noen erfaringer? Maten skal vel være god der? Er det trygdt der? Er det et hyggelig folkeslag? Vi betaler ca 4000 mer for All inclusive. Jeg er i tvil om det lønner seg. Da vi sikkert blir til å spise utenom hotellet iallefall noen kvelder.Det er vel uansett ganske rimelig der? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 VVi har vært i Tyrkia to somre på rad. 1 uke i Alanya i 2007 og to uker i Icmeler i 2008. Vi trives veldig godt, men syntes Icmeler var best da det var noe roligere enn Alanya som er en typisk party-by. Fra Icmeler er det bare syv kilometer til Marmaris, som er en ganske stor by, og det går Dolmus (minibuss) hele dagen. Og det er billig. 8 kr pr pers, tror jeg. Tyrkerne er vennlige folk, men kan virke litt anmasende på en nordboer. Det er litt slitsomt å ikke kunne stoppe å se i et vindu før hele familien nærmest drar deg inn i butikken. De er også veldig barnevennlig, og datteren min er dypt fornærmet over at vi ikke skal til tyrkia til sommer, for hun blir kraftig bortskjemt. Maten er god, ikke veldig krydret, og det er mulig å bestille "vestlig" mat også hvis man vil ha det. Vi har valgt å ikke bestille all-inclusive, da vi synes at det blir ganske kjedelig i lengden. Da er det mye mer spennende å spise på de mange restaurantene som er overalt. Men det samme gjelder her. Stå ikke for lenge å studer menyen for da blir du shanghaiet inn på spisestedet. Prisene er generelt sett ikk veldig billig. Billigere enn hjemme, men det er blitt mye dyrere de siste årene. På alle varer må du prute. De kommer alltid med "special price for you" og den er latterlig høy. By det du syns varen er verd og ikke gi deg. Vi lde ikke gå med på det så bare går du. Jeg kjøpte en veske som selgeren skulle ha 360 lira for, og endte opp med 50 lira. Av severdigheter i Tyrkia bør du få med Pumukkale, de hvite klippene, og Efesos. Båttur på sjøen er ett annet alternativ. Men sjekk prisen i de lokale bodene før du kjøper gjennom hotellet for det er det ofte minst dobbelt så dyrt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 VVi har vært i Tyrkia to somre på rad. 1 uke i Alanya i 2007 og to uker i Icmeler i 2008. Vi trives veldig godt, men syntes Icmeler var best da det var noe roligere enn Alanya som er en typisk party-by. Fra Icmeler er det bare syv kilometer til Marmaris, som er en ganske stor by, og det går Dolmus (minibuss) hele dagen. Og det er billig. 8 kr pr pers, tror jeg. Tyrkerne er vennlige folk, men kan virke litt anmasende på en nordboer. Det er litt slitsomt å ikke kunne stoppe å se i et vindu før hele familien nærmest drar deg inn i butikken. De er også veldig barnevennlig, og datteren min er dypt fornærmet over at vi ikke skal til tyrkia til sommer, for hun blir kraftig bortskjemt. Maten er god, ikke veldig krydret, og det er mulig å bestille "vestlig" mat også hvis man vil ha det. Vi har valgt å ikke bestille all-inclusive, da vi synes at det blir ganske kjedelig i lengden. Da er det mye mer spennende å spise på de mange restaurantene som er overalt. Men det samme gjelder her. Stå ikke for lenge å studer menyen for da blir du shanghaiet inn på spisestedet. Prisene er generelt sett ikk veldig billig. Billigere enn hjemme, men det er blitt mye dyrere de siste årene. På alle varer må du prute. De kommer alltid med "special price for you" og den er latterlig høy. By det du syns varen er verd og ikke gi deg. Vi lde ikke gå med på det så bare går du. Jeg kjøpte en veske som selgeren skulle ha 360 lira for, og endte opp med 50 lira. Av severdigheter i Tyrkia bør du få med Pumukkale, de hvite klippene, og Efesos. Båttur på sjøen er ett annet alternativ. Men sjekk prisen i de lokale bodene før du kjøper gjennom hotellet for det er det ofte minst dobbelt så dyrt. Trygt. Da vi var i Alanya turde jeg ikke gå ut alene på kveldstid. Der var det mye rartfor å si det sånn. Men i Icmeler følte jeg det helt annerledes. Mindre sted og mye mer oversiktlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyrkiadamen Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Var der i 2006 og i 2008. Første gang med mann og barn, andre gang alene med barn (3stk). Stor suksess. Passelig varmt, god mat, vennlige mennesker og rimelige priser. Følte meg ikke ett eneste sekund utrygg. Anbefales! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Lenge siden jeg har vært i Tyrkia. Ca. 10 år. Vi hadde en hyggelig tur. Grei mat og veldig slitsomme selgere. Men vi opplevde aldri noe vemmelig/dårlig der. Tyrkia er som Egypt kjent for at man kan få mageproblemer. Vær nøye med håndhygiene (kjøp med Antibac som dere bruker før hvert måltid + diaretabletter) Vi var med på noen turer arrangert av lokale reiseselskap. Kjempefornøyd, og mye mer spennende enn å reise med norske guider som faktisk ikke har så mye peil. Dessuten var det under halv pris. Jeg kunne tenke meg å reise tilbake dit igjen. Det var billig der, men det kan jo ha skjedd mye med prisene siden den gang. Del beløpet på antallet dere er/antall måltider. Så ser du jo fort hvor mye du har å rutte med dersom du ikke velger all inclusive. Ofte blir det mer enn det folk tenker på... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Lenge siden jeg har vært i Tyrkia. Ca. 10 år. Vi hadde en hyggelig tur. Grei mat og veldig slitsomme selgere. Men vi opplevde aldri noe vemmelig/dårlig der. Tyrkia er som Egypt kjent for at man kan få mageproblemer. Vær nøye med håndhygiene (kjøp med Antibac som dere bruker før hvert måltid + diaretabletter) Vi var med på noen turer arrangert av lokale reiseselskap. Kjempefornøyd, og mye mer spennende enn å reise med norske guider som faktisk ikke har så mye peil. Dessuten var det under halv pris. Jeg kunne tenke meg å reise tilbake dit igjen. Det var billig der, men det kan jo ha skjedd mye med prisene siden den gang. Del beløpet på antallet dere er/antall måltider. Så ser du jo fort hvor mye du har å rutte med dersom du ikke velger all inclusive. Ofte blir det mer enn det folk tenker på... Det stemmer ikke helt. Det er ingen store problemer med maten i Tyrkia. Det med håndhygiene er selvfølgelig veldig viktig, og å kjøpe drikkevann på flaske. Se an restaurantene man spiser på. Vi har vært i tyrkia to ganger, og har venner som har vært der flere ganger, og ingen har noen gang blitt syke. Husk på å ta vaksine på helsestasjon også før dere reiser. Bl.a mot hepatitt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Det stemmer ikke helt. Det er ingen store problemer med maten i Tyrkia. Det med håndhygiene er selvfølgelig veldig viktig, og å kjøpe drikkevann på flaske. Se an restaurantene man spiser på. Vi har vært i tyrkia to ganger, og har venner som har vært der flere ganger, og ingen har noen gang blitt syke. Husk på å ta vaksine på helsestasjon også før dere reiser. Bl.a mot hepatitt Det er nok i utgangspunktet dårligere hygiene i en del land i sydligere strøk. I tillegg så er det jo varmt, og det gjør jo ikke saken bedre. Jeg kjenner flere som har blitt syke i Tyrkia og Egypt enn andre steder. Det er også min egen erfaring. Men jeg har ingen statistikk på det. Å ta noen forhåndsregler er uansett smart:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Hei, -Vi har vært i Tyrkia de to siste høstferiene. Da var temperaturen helt topp. Blir det ikke inmari varmt der om sommeren? (avhengig av hvor du drar sikkert men...). Dersom du drar på et all inclusive hotel ligger det kanskje litt unna de store byene, dermed er det ofte ikke all verden av alternativer mtp restauranter etc. Vi var ved Incekum, og var ikke utenfor hotelområdet i det hele tatt. Nå skal det sies at målet for en ukes høstferie også kun var sol & varme og blide barn som koste seg i et fantastisk hotelområde med flott strand og hele 17 vannsklier i området. Hadde jeg reist uten barn hadde jeg valgt totalt annerledes da jeg i utgangspunktet synes all inclusive er ganske kjedelig. Med barn er buffet og forutsigbarhet helt greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ferietid=) Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Vi var i Side i fjor.Bodde på ett hotell som het Side Resort.Denne plassen og dette hotellet kan jeg anbefale,spesielt for barne familier.Traff flere som hadde vært der flere år,fordi de var så fornøyde.Maten var meget god,og med stor variasjon.Underholdning hver kveld,med middagsbuffe.Dette var moro for både barn og voksne.Har planer om å dra tilbake neste år igjen=) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.