Gå til innhold

Hvordan få barnet til å rape etter maten?

ArabianStar

Anbefalte innlegg

ArabianStar

Sønnen min på to uker er en vriompeis å få til å rape etter å ha spist.. Han spiser nå omtrent 80 ml morsmelkerstatning hvert måltid(ca hver tredje-fjerde time), eller iblandt ca 50 annenhver time... Litt avhengig av raping/ikke raping..

Det som såklart skjer når jeg ikke får han til å rape er jo at han får vondt i magen.. Og mange vet vel hvordan det er.. Han fiser en del da, og jeg merker at han blir totalt avslappa straks han har gjort det(og veldig ofte sovner han også)..

Så hva gjør jeg da? Til nå har jeg prøvd å legge han på magen i alle mulige stillinger og stryke han på ryggen, på stellebordet, sofaen, i fanget osv.. Men rape gjør han veldig sjelden..

Dette er mitt første barn, så jeg er ikke akkurat erfaren mamma.. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mor til 11-åring.

Spør nå jeg. Han er 11 år.

Kan ikke fatte at jeg strevde sånn med å få han til å rape som baby..

Men helt seriøst, jeg tror de raper hvis de har noe å rape opp. (luft)

Legg barnet over skulderen eller venstre arm og stryk og klapp det på ryggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte flire litt av overskriften, da "problemet" med eldre barn gjerne er det motsatte: Hvordan få dem til IKKE å rape, altså slik raping som skjer på "gjørs";-) For i guttegjengen kan de være skikkelig kult å kunne kunsten å svelge luft og så komme med et kjemperap! ;-)

Men altså: Jeg hadde best erfaring med å holde babyen rett opp og over skuldra og så vandre litt rundt mens jeg strøk ham over ryggen. Det tok ofte lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør nå jeg. Han er 11 år.

Kan ikke fatte at jeg strevde sånn med å få han til å rape som baby..

Men helt seriøst, jeg tror de raper hvis de har noe å rape opp. (luft)

Legg barnet over skulderen eller venstre arm og stryk og klapp det på ryggen

LOL, kjenner igjen problemstillingen;-) Jeg så ikke ditt svar før jeg svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ham rett opp mot skulderen din med hans mage mot din kropp og stryk ham over ryggen slik at lufta får til å stige oppover. Legg gjerne en gulpeklut over skuldra di først om han pleier å gulpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier som et par av de andre her, hold ham "mage mot mage" med hodet over skulderen din. Men den strykingen hjalp ikke på mine, jeg måtte dunke litt på ryggen. Noen ganger husket jeg litt opp og ned også, og plutselig kom en "brak-rap". (gjerne med "nogo attåt"....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri min datter til å rape. Hun kan fortsatt ikke rape, hun er 17 nå. :)

*gapskratter* Skikkelig bra kommentar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Jeg fikk aldri min datter til å rape. Hun kan fortsatt ikke rape, hun er 17 nå. :)

Jeg har også en person i familien som ikke kan å rape.. Det er meg helt ubegripelig!! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Jeg har også en person i familien som ikke kan å rape.. Det er meg helt ubegripelig!! ;o)

Jeg kan ikke rape. Jeg har rapet noen gange ri mit liv, men det er gjerne sånn hvis noen kiler meg mens jeg ler hysterisk eller noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest minuma

Ja, snodig. Og jeg følte meg som en talentløs mor.Ü

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...