AneM1365380603 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Her ble det vafler til kvelds, og da med det korrekte antall hjerter på en plate ;-) Og som den prektige dol-mor man jo er, var det 1/3 del hvetemel og 2/3 fiberbakst i røren... ;-) Så heldig du er! Siden jeg syndet tidligere i dag med litt løsvektgodt måtte jeg ta til takke med en nektarin. *Vil ha vafler - med eller uten riktig antall hjerter* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Her ble det vafler til kvelds, og da med det korrekte antall hjerter på en plate ;-) Og som den prektige dol-mor man jo er, var det 1/3 del hvetemel og 2/3 fiberbakst i røren... ;-) Mmm, det hørtes godt ut! Fiberbakst, er det et eget melprodukt? Jeg bytter ofte ut litt av hvetemelet med sammalt hvete eller havregryn, ungene har aldri protestert på det. Eneste de griner på nesa for er hvis jeg har surmelk i røra, det liker de ikke. *håper ikke det skal være surmelk i DOL-vaflene* ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Så heldig du er! Siden jeg syndet tidligere i dag med litt løsvektgodt måtte jeg ta til takke med en nektarin. *Vil ha vafler - med eller uten riktig antall hjerter* Jeg har tenkt å synde såpass at jr skal få vafler i matboksen i morgen, i mangel på brød i brødboksen. Mammaen har sett CL- kamp i stedefor å bake... *Kikker ut vinduet etter barnevernet* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg har tenkt å synde såpass at jr skal få vafler i matboksen i morgen, i mangel på brød i brødboksen. Mammaen har sett CL- kamp i stedefor å bake... *Kikker ut vinduet etter barnevernet* Hvordan gikk kampen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg har tenkt å synde såpass at jr skal få vafler i matboksen i morgen, i mangel på brød i brødboksen. Mammaen har sett CL- kamp i stedefor å bake... *Kikker ut vinduet etter barnevernet* Så du baker altså brød... Da er du flink Poden vil nok synes du er en særdeles god mor som gir vafler i matboksen Det viktigste er jo at han er fornøyd! *Vurderer det samme for mine* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Mmm, det hørtes godt ut! Fiberbakst, er det et eget melprodukt? Jeg bytter ofte ut litt av hvetemelet med sammalt hvete eller havregryn, ungene har aldri protestert på det. Eneste de griner på nesa for er hvis jeg har surmelk i røra, det liker de ikke. *håper ikke det skal være surmelk i DOL-vaflene* ;-) Der er jeg helt enig med ungene dine! Fiberbakst er et melprodukt ja, og består av en blanding av sammalt hvete, sammalt rug og siktet hvetemel. Det blir litt for grovt å bruke bare denne, så jeg sper med ekstra hvetemel. Bruker dette til pizzabunn og jeg, og ungene i nabolaget holder på at jeg lager den beste pizzaen i verden, hehe ( jeg tror ikke de har fått med seg at det er grovere bunn rett og slett;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Der er jeg helt enig med ungene dine! Fiberbakst er et melprodukt ja, og består av en blanding av sammalt hvete, sammalt rug og siktet hvetemel. Det blir litt for grovt å bruke bare denne, så jeg sper med ekstra hvetemel. Bruker dette til pizzabunn og jeg, og ungene i nabolaget holder på at jeg lager den beste pizzaen i verden, hehe ( jeg tror ikke de har fått med seg at det er grovere bunn rett og slett;-) Det melet skal jeg jammen prøve! Jeg syns også grov bunn på pizza (og pai også) er godt, det smaker mer :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Der er jeg helt enig med ungene dine! Fiberbakst er et melprodukt ja, og består av en blanding av sammalt hvete, sammalt rug og siktet hvetemel. Det blir litt for grovt å bruke bare denne, så jeg sper med ekstra hvetemel. Bruker dette til pizzabunn og jeg, og ungene i nabolaget holder på at jeg lager den beste pizzaen i verden, hehe ( jeg tror ikke de har fått med seg at det er grovere bunn rett og slett;-) Hva har du sånn ca i bunnen din? Jeg vil gjerne teste ut noe grovere på gjengen her Selv bruker jeg 5-6 dl hvetemel, litt olivenolje, salt, sukker, gjær og vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hvordan gikk kampen? Jippi - Barca vant 2-0! Jeg er ikke Barcafan, men hater ManU og unner dem ikke seieren, derfor jubel for Barca. En helt egen logikk i fotball ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jippi - Barca vant 2-0! Jeg er ikke Barcafan, men hater ManU og unner dem ikke seieren, derfor jubel for Barca. En helt egen logikk i fotball ;-) Uff da... Har en gutt på ti år som elsker MAN U over alt og alle... Han er nok helt nede i kjelleren nå... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Uff da... Har en gutt på ti år som elsker MAN U over alt og alle... Han er nok helt nede i kjelleren nå... Hvorfor liker alle småguttene ManU? Jeg prøver å få dem til å holde med Liverpool, men den biter kun småjentene på. De er oppdratt til å si at Liverpool er det beste laget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jippi - Barca vant 2-0! Jeg er ikke Barcafan, men hater ManU og unner dem ikke seieren, derfor jubel for Barca. En helt egen logikk i fotball ;-) Jeg må si at jeg er så enig så enig ) ManU er et møkkalag! Hilsen en usaklig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hva har du sånn ca i bunnen din? Jeg vil gjerne teste ut noe grovere på gjengen her Selv bruker jeg 5-6 dl hvetemel, litt olivenolje, salt, sukker, gjær og vann. Jeg følger ingen oppskrift, men tar utgangspunkt i 3 dl vann når vi er tre som skal spise. Er vi flere utvider jeg med en dl pr hode. Deretter tilsetter jeg en halv pose tørrgjær, 2 ts salt og fiberbakst (fra Regal - blå dekor på pakken) til det blir en løs suppe. Tilslutt tilsetter jeg hvetemel til det blir en passe løs deig, som er såpass løs at jeg ikke baker den ut, men presser den utover platen med olivenolje på hendene. Blir kjempegodt, og siden fiberbaksten er såpass finkornet kjenner jeg (nesten) ikke forskjell selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hvorfor liker alle småguttene ManU? Jeg prøver å få dem til å holde med Liverpool, men den biter kun småjentene på. De er oppdratt til å si at Liverpool er det beste laget. Her holder gutta med Liverpool. Det hjelper nok på at pappan er stor Liverpool-fan.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hvorfor liker alle småguttene ManU? Jeg prøver å få dem til å holde med Liverpool, men den biter kun småjentene på. De er oppdratt til å si at Liverpool er det beste laget. Jeg aner ikke! Bestekameraten til gutten min er Barcelonafrelst, så han er nok i himmelen nå. De to er vanvittig søte når de overnatter hos hverandre, med sengesett i hhv Barcelona og ManU :-DDD Mine to nevøer på 11 år heier på hvert sitt lag - Liverpool og ManU - aner ikke hvordan det har gått seg til.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Det melet skal jeg jammen prøve! Jeg syns også grov bunn på pizza (og pai også) er godt, det smaker mer :-) Helt enig, og så lenge jr og kompisene godtar dette, er jo både pizza, hjemmelagd burger med grove brød og vafler sunn kost! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg må si at jeg er så enig så enig ) ManU er et møkkalag! Hilsen en usaklig Nå min kjære AneM, ble vi bestevenner! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hvorfor liker alle småguttene ManU? Jeg prøver å få dem til å holde med Liverpool, men den biter kun småjentene på. De er oppdratt til å si at Liverpool er det beste laget. ''Jeg prøver å få dem til å holde med Liverpool'' Dette blir bare bedre og bedre! Min jr er faktisk oppdratt til at Liverpools supporterutstyr er det eneste som oppbevares innomhus ;S 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg må si at jeg er så enig så enig ) ManU er et møkkalag! Hilsen en usaklig *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg må si at jeg er så enig så enig ) ManU er et møkkalag! Hilsen en usaklig Neimen, AneM da........... :-(((((( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.