Gjest Sinemor Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Når far er i permisjon, får han da tilsvarende sum som mor får når hun er i permisjon? Altså: Beregnes summen ut fra mors lønn? En kollega sa til meg at han måtte "nøye" seg med konens lønn da han var i permisjon. Men i vårt tilfelle er det jeg som tjener mest. Får da far utbetalt like mye som meg når det er hans tur til å ta permisjon? Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NAV har svaret Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 http://www.nav.no/page?id=8199 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sinemor Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 http://www.nav.no/page?id=8199 Nei... det står ikke noe om hvem sin lønn de 80 prosentene vi har valgt å ta skal beregnes ut ifra... Noen som har erfaring med dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 5år siden :-) Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Nei... det står ikke noe om hvem sin lønn de 80 prosentene vi har valgt å ta skal beregnes ut ifra... Noen som har erfaring med dette? For fem år siden var det i alle fall sånn at far fikk prosentvis av sin lønn, samme prosent som mor har valgt (80% eller 100%), men det er HANS lønn når han er hjemme, og DIN lønn når DU er hjemme... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NAV har svaret Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Nei... det står ikke noe om hvem sin lønn de 80 prosentene vi har valgt å ta skal beregnes ut ifra... Noen som har erfaring med dette? Det står - i likestillingens navn - ikke lenger noe spesielt om fars opptjening. Mor og far er likestilte hva opptjening angår, og som en annen sier, det er 5 år siden det ble like regler. Mor får sin inntekt som grunnlag, far får sin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Mor får mors lønn, og far får fars lønn. Men de må bruke samme prosentandel (dvs 80% eller 100%). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.