Gå til innhold

Vanskelig å stryke barnas perlebrett....

Gjest klør meg i hodet

Anbefalte innlegg

Gjest klør meg i hodet

Hva gjør jeg feil? Enten så klistrer matpapiret seg fast på perlebrettet. Eller så detter perlene av i det jeg forsiktig trekker løs papiret. Min datter blir stadig oppgitt over hvor klønete jeg gjør dette. Hvordan klarer dere andre dette, slik at perlebrettene hun har laget blir strøket pent og sammenhengende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minnah

når du stryker så ser du gjennom papiret når perlene er smeltet sammen.

Vent med å ta av papiret til perlene har kjølnet litt.

Jeg bruker bakepapir som AAA foreslår, vet ikke om det gjør noen forskjell, men jeg har ikke problemer med å stryke, og perlene våre er fra Ikea.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klør meg i hodet

Bruk bakepapir og ikke matpapir.

;)

Ja det er sant, det var derfor det satte seg fast i dag :-) Skal bruke bakepapir neste gang, det har jeg i grunnen pleid.

Men det med at perlene lett detter av, det får jeg ikke ordentlig til. Enten blir de for løse, eller så må jeg stryke den så mye at de smelter altfor mye.

Dessuten buler de opp, blir liksom ikke flate etter strykingen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klør meg i hodet

Ikke matpapir - bakepapir, så skal du se at du blir en god mor ;)

He he, takk, - tenk så lite det skal til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest klør meg i hodet

når du stryker så ser du gjennom papiret når perlene er smeltet sammen.

Vent med å ta av papiret til perlene har kjølnet litt.

Jeg bruker bakepapir som AAA foreslår, vet ikke om det gjør noen forskjell, men jeg har ikke problemer med å stryke, og perlene våre er fra Ikea.. ;-)

Ja jeg tar kanskje av papiret for raskt. Skal prøve å vente litt. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg har brukt matpapir, uten at det har blitt noe problem. Men stryker du på begge sider? Hvis ikke, er det ikke rart at perlene løsner. Poenget med å vente med å fjerne papiret til kulene har løsnet er også viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant, det var derfor det satte seg fast i dag :-) Skal bruke bakepapir neste gang, det har jeg i grunnen pleid.

Men det med at perlene lett detter av, det får jeg ikke ordentlig til. Enten blir de for løse, eller så må jeg stryke den så mye at de smelter altfor mye.

Dessuten buler de opp, blir liksom ikke flate etter strykingen :-(

Stryker du på begge sider da? For hvis ikke så buler det ja.

Egentlig syns jeg det er helt greitt at jentene mine begynner å bli litt gamle for perlebrett....Tjihi.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig syns jeg det er helt greitt at jentene mine begynner å bli litt gamle for perlebrett....Tjihi.....

Mine er fortsatt i "perlehumør" - og nå tror jeg vi har 7629,3 ferdige kunstverk på lager :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt matpapir, uten at det har blitt noe problem. Men stryker du på begge sider? Hvis ikke, er det ikke rart at perlene løsner. Poenget med å vente med å fjerne papiret til kulene har løsnet er også viktig.

Det skal da ikke strykes på begge sider??!

Og det skal ikke brukes matpapir, bakepapir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strykes på begge sider? Av perlene, mener du? Det skal man da ikke gjøre... Det buler ikke her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også en mor

Det skal da ikke strykes på begge sider??!

Og det skal ikke brukes matpapir, bakepapir...

(veldig glad for at du turde si det høyt som jeg tenkte ;) Var redd for å bli stemplet som en dårlig mor som bare stryker på én side)

Blid hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(veldig glad for at du turde si det høyt som jeg tenkte ;) Var redd for å bli stemplet som en dårlig mor som bare stryker på én side)

Blid hilsen fra

En skal jo bare stryke på én side, fordi perlene der skal se ut som de opprinnelig gjør, hvis man stryker på begge sider blir det jo smeltet på begge sider og det er jo ikke pent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også en mor

En skal jo bare stryke på én side, fordi perlene der skal se ut som de opprinnelig gjør, hvis man stryker på begge sider blir det jo smeltet på begge sider og det er jo ikke pent...

Nemlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Det blir pent selv om det strykes på begge sider. Jeg lærte det av de ansatte i barnehagen til barna mine. At de smelter litt sammen gjør ikke noe, det er mye bedre enn at perlene løsner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Blid hilsen fra

Skal si dol er uheldig for folks psyke, hvis det skal så lite til at du tror du er en dårlig mor ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også en mor

Skal si dol er uheldig for folks psyke, hvis det skal så lite til at du tror du er en dårlig mor ;-)

Sånn er det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

bakepapir, strykejernet stilles på det varmeste, man ser gjennom bakepapiret om perlene henger sammen. Da pleier jeg å løsne dem fra brettet, og stryke dem litt til, så henger de bedre sammen. Jeg stryker bare på en side. Hvis man synes de buler stryker du bare litt til på dem og legg noe tungt over mensdu venter på atde kjølner, så blir det greit... Kjempefin vinduspynt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...