Gå til innhold

når venner har samme navn på ungen

Gjest efexora

Anbefalte innlegg

he he... Av de fem navnene jeg nevnte fantes tre på en bestemor + to grandtanter, og de to andre finnes på andre gamle inngiftede folk i slekta...;-/

Hehe!

Snuppa ble rasende på meg en dag, og sa høyt "Gerd!", mens hun stirra meg i øynene! Snodig, det er et navn jeg aldri har likt, og som min mor attpåtil har kvitta jeg med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

21

• Colette

17

• morsan

16

• Lotte :o)

15

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1243544970' post='4157172]

Hehe!

Snuppa ble rasende på meg en dag, og sa høyt "Gerd!", mens hun stirra meg i øynene! Snodig, det er et navn jeg aldri har likt, og som min mor attpåtil har kvitta jeg med :-)

*Hehe*

Jeg er alltid dumme bæsjingmamma når hun er sint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Tenker på Klara Klok jeg. Hvem var nå hun igjen? En sånn brevkasseredaktør eller?

Jeg som leste Donald tenker mer på Klara ku ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min het Klara. Men som hun selv pleide å si: Det er ikke jeg som har funnet på navnet mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min heller - høres ut som et gammelt ektepar! ;-)

Men det er vel bare et todsspørssmål før trenden med å ha jentenavn som slutter på -a sprer seg til også å omfatte navn av typen Klara, Petra, Inga, Gunda, Helga osv..

Ja, de resirkuleres jo etter et par generasjoner disse navnene.

Bestemor mi OG den ene oldemora mi het begge Olga, lurer på når det slår an igjen. I oldemorgenerasjonen har vi også Gunda, Olaug, Berte og Emilie. Ett av disse er så in at jeg ombestemte meg og IKKE ville kalle opp jentungen allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Moren min het Klara. Men som hun selv pleide å si: Det er ikke jeg som har funnet på navnet mitt :-)

Ei i familien min het også det, og det var en særdeles vulgær dame ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de resirkuleres jo etter et par generasjoner disse navnene.

Bestemor mi OG den ene oldemora mi het begge Olga, lurer på når det slår an igjen. I oldemorgenerasjonen har vi også Gunda, Olaug, Berte og Emilie. Ett av disse er så in at jeg ombestemte meg og IKKE ville kalle opp jentungen allikevel...

Olga, ja, det het en annen av grandtantene mine:-)

jeg skjønner skepsisen mot navn som har blitt veldig populære før barnet er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Klara Ku er en sentral representant for navnet.

Jeg fikk også assossiasjoner til en ultragammel svensk slager der man sang. "Å, Klara, du måste svara på brevet snart! Klara, jag vill ju bara ha allting klart. Klara! I brevet fridde jag til dig, du kan da inte mene att du inte älskar mig..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ja, Klara Ku er en sentral representant for navnet.

Jeg fikk også assossiasjoner til en ultragammel svensk slager der man sang. "Å, Klara, du måste svara på brevet snart! Klara, jag vill ju bara ha allting klart. Klara! I brevet fridde jag til dig, du kan da inte mene att du inte älskar mig..."

Det var noe kjent med den teksten, men får ikke melodien inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var noe kjent med den teksten, men får ikke melodien inn.

Den går omtrent slik:

ååååååå klaharaaaa du måste svahrah på brevet snarttt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at dere snakker så høyt om hvilke navn dere liker og ikke liker, jeg ^^ Jeg er så redd for å diskutere slikt, tilfelle en som leser har akkurat det navnet jeg hater mest av alle.

Ja, jeg har tenkt tanken selv mange ganger før, men så glemmer jeg meg og slår meg løs;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Den går omtrent slik:

Jeg har den helt sikkert hjemme, for vi (mannen min) har ekstremt mye musikk i den sjangeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også en mor

Den går omtrent slik:

*ler* Føltes plutselig som om jeg kjente både tekst og melodi, selv om jeg kan sverge på at jeg aldri har hørt den før. Kanskje du kan få Rybak til å "nytolke" den ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt navn

Jeg har oppkalt ett av mine barn etter en av mine foreldre. For kort tid siden valgte et av mine søsken å gjøre det samme. I ett nanosekund følte jeg at det var skikkelig dårlig gjort, men heldigvis klarte jeg å la det sekundet passere uten å si noe (som jeg i dag ville ha angret på). Barnet mitt ble kry som en pave for navnevalget og ble i tillegg fadder for sitt søskenbarn :) Happy days for hele familyen! :D

jeg heter det samme som en kusine.men jeg valgte navnet mitt selv som voksen,og har ikke kontakt med slekta(er jo en grunn til navneskiftet!). så det betyr lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at dere snakker så høyt om hvilke navn dere liker og ikke liker, jeg ^^ Jeg er så redd for å diskutere slikt, tilfelle en som leser har akkurat det navnet jeg hater mest av alle.

Jeg er helt enig med deg! Synes det er direkte ufint at det harseleres slik over et navn som faktisk er i bruk - også blant småbarn. Og siden navnet er i bruk, så finnes det altså folk som synes at det er pent...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...