Lotte :o) Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 he he... Av de fem navnene jeg nevnte fantes tre på en bestemor + to grandtanter, og de to andre finnes på andre gamle inngiftede folk i slekta...;-/ Hehe! Snuppa ble rasende på meg en dag, og sa høyt "Gerd!", mens hun stirra meg i øynene! Snodig, det er et navn jeg aldri har likt, og som min mor attpåtil har kvitta jeg med :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1243544970' post='4157172] Hehe! Snuppa ble rasende på meg en dag, og sa høyt "Gerd!", mens hun stirra meg i øynene! Snodig, det er et navn jeg aldri har likt, og som min mor attpåtil har kvitta jeg med :-) *Hehe* Jeg er alltid dumme bæsjingmamma når hun er sint 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
også en mor Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Apropos barn og navn og slikt. Klara Kloppen er født! :-) http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=553989 Tenker på Klara Klok jeg. Hvem var nå hun igjen? En sånn brevkasseredaktør eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Tenker på Klara Klok jeg. Hvem var nå hun igjen? En sånn brevkasseredaktør eller? Jeg som leste Donald tenker mer på Klara ku 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Apropos barn og navn og slikt. Klara Kloppen er født! :-) http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=553989 HAHA! *ler* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
også en mor Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Apropos barn og navn og slikt. Klara Kloppen er født! :-) http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=553989 http://www.klara-klok.no/ og jeg som trodde det bare var noe fra hine fordums dager 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg som leste Donald tenker mer på Klara ku Moren min het Klara. Men som hun selv pleide å si: Det er ikke jeg som har funnet på navnet mitt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Ikke min heller - høres ut som et gammelt ektepar! ;-) Men det er vel bare et todsspørssmål før trenden med å ha jentenavn som slutter på -a sprer seg til også å omfatte navn av typen Klara, Petra, Inga, Gunda, Helga osv.. Ja, de resirkuleres jo etter et par generasjoner disse navnene. Bestemor mi OG den ene oldemora mi het begge Olga, lurer på når det slår an igjen. I oldemorgenerasjonen har vi også Gunda, Olaug, Berte og Emilie. Ett av disse er så in at jeg ombestemte meg og IKKE ville kalle opp jentungen allikevel... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Moren min het Klara. Men som hun selv pleide å si: Det er ikke jeg som har funnet på navnet mitt :-) Ei i familien min het også det, og det var en særdeles vulgær dame 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Ja, de resirkuleres jo etter et par generasjoner disse navnene. Bestemor mi OG den ene oldemora mi het begge Olga, lurer på når det slår an igjen. I oldemorgenerasjonen har vi også Gunda, Olaug, Berte og Emilie. Ett av disse er så in at jeg ombestemte meg og IKKE ville kalle opp jentungen allikevel... Olga, ja, det het en annen av grandtantene mine:-) jeg skjønner skepsisen mot navn som har blitt veldig populære før barnet er født. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg som leste Donald tenker mer på Klara ku Ja, Klara Ku er en sentral representant for navnet. Jeg fikk også assossiasjoner til en ultragammel svensk slager der man sang. "Å, Klara, du måste svara på brevet snart! Klara, jag vill ju bara ha allting klart. Klara! I brevet fridde jag til dig, du kan da inte mene att du inte älskar mig..." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Ja, Klara Ku er en sentral representant for navnet. Jeg fikk også assossiasjoner til en ultragammel svensk slager der man sang. "Å, Klara, du måste svara på brevet snart! Klara, jag vill ju bara ha allting klart. Klara! I brevet fridde jag til dig, du kan da inte mene att du inte älskar mig..." Det var noe kjent med den teksten, men får ikke melodien inn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Apropos barn og navn og slikt. Klara Kloppen er født! :-) http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=553989 Jeg synes det er rart at dere snakker så høyt om hvilke navn dere liker og ikke liker, jeg ^^ Jeg er så redd for å diskutere slikt, tilfelle en som leser har akkurat det navnet jeg hater mest av alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Det var noe kjent med den teksten, men får ikke melodien inn. Den går omtrent slik: ååååååå klaharaaaa du måste svahrah på brevet snarttt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg synes det er rart at dere snakker så høyt om hvilke navn dere liker og ikke liker, jeg ^^ Jeg er så redd for å diskutere slikt, tilfelle en som leser har akkurat det navnet jeg hater mest av alle. Ja, jeg har tenkt tanken selv mange ganger før, men så glemmer jeg meg og slår meg løs;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Den går omtrent slik: ååååååå klaharaaaa du måste svahrah på brevet snarttt Jeg har den helt sikkert hjemme, for vi (mannen min) har ekstremt mye musikk i den sjangeren 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
også en mor Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Den går omtrent slik: ååååååå klaharaaaa du måste svahrah på brevet snarttt *ler* Føltes plutselig som om jeg kjente både tekst og melodi, selv om jeg kan sverge på at jeg aldri har hørt den før. Kanskje du kan få Rybak til å "nytolke" den ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nytt navn Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg har oppkalt ett av mine barn etter en av mine foreldre. For kort tid siden valgte et av mine søsken å gjøre det samme. I ett nanosekund følte jeg at det var skikkelig dårlig gjort, men heldigvis klarte jeg å la det sekundet passere uten å si noe (som jeg i dag ville ha angret på). Barnet mitt ble kry som en pave for navnevalget og ble i tillegg fadder for sitt søskenbarn Happy days for hele familyen! jeg heter det samme som en kusine.men jeg valgte navnet mitt selv som voksen,og har ikke kontakt med slekta(er jo en grunn til navneskiftet!). så det betyr lite... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Apropos barn og navn og slikt. Klara Kloppen er født! :-) http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=553989 Flott, gammelt navn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg synes det er rart at dere snakker så høyt om hvilke navn dere liker og ikke liker, jeg ^^ Jeg er så redd for å diskutere slikt, tilfelle en som leser har akkurat det navnet jeg hater mest av alle. Jeg er helt enig med deg! Synes det er direkte ufint at det harseleres slik over et navn som faktisk er i bruk - også blant småbarn. Og siden navnet er i bruk, så finnes det altså folk som synes at det er pent...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.