Gjest ville valgt et annet navn. Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 jeg har to venninner som opplevde akkurat dette. den ene forteller at om jeg får en gutt skal han hete etter 2 avdøde personer, et godt velklingende navn. Så fikk venninna gutt først,samme år...-og velger det navnet... Gutt nr 2 fikk et annet navn, men moren forteller alltid historien, om at han skulle egentlig hete et annet navn, men det ble tatt av noen andre. Her har vi valgt navn, som ikke mange har i vår krets, og vi kjenner omtrent ingen med samme navnet. -må legge til at det er søte,greie navn,da... Jeg ville hatt klart et alternativ, for meg betyr det mer at barna mine ikke blir hanne2 eller hvem eva?? hvilken knut? Men at de blir omtalt med sitt eget navn. Bla er det mange her som heter det samme som faren, og selv om vi kunne tenkt å bruke første navn sammen med et nytt mellomnavn så slo vi det fra oss, siden vi vil ha et "eget " navn til barnet. Man må ca 20-40 år tilbake i tid da desse navnene var mest pop, så vi snakker ikke om de eldste navnene. Må nevne at i helt nær omkrets så har mange valgt varianten av de vakre navnene Dina (2 stk), Gina (2 stk) Mina, Nina (2stk) .I tilleg er her flere som heter Nina... Ja navna er fine, men bare på 3-4 år heter hele bygda noe som rimer ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg synes det bør være helt uproblematisk at de har samme navn. Når det er sagt er jeg glad mine foreldre ombestemte seg mhp navn fordi min kusine fikk det navnet som var tiltenkt meg. Det navnet er dødskjedelig og jeg trives bedre med det jeg har! *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Det samme skjedde min søster og en venninne. De ventet barn ca samtidig, og min søster spurte hva venneninnen hadde tenkt på av navn (de ventet barn av samme kjønn). Venninnen sa at det var hemlig. Søsteren min fikk ikke bestemt seg for navn før barnet var født - hun fødte først av de to, og ringte venninnen og fortalte om navnevalget - som var nettopp det navnet hun hadde bestemt. Hun ble sur - men hvordan kunne min søster vite dette? Enden på visa ble at venninnen valgte et annet navn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg som leste Donald tenker mer på Klara ku Jeg fikk mye bedre assosiasjoner til navnet (med C) etter å ha lest og sett Isabel Allendes roman/film Åndenes hus.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Apropos barn og navn og slikt. Klara Kloppen er født! :-) http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=553989 Klara er faktisk litt fint kjenner jeg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nøtteknekkeren Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Apropos barn og navn og slikt. Klara Kloppen er født! :-) http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=553989 Klara / Clara er veldig fint. Jeg tenker mest på Klara som en ballerina, jfr Klara i nøtteknekkerballetten. http://images.google.com/images?q=clara%20nøtteknekkeren 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Det kommer nok ann på hvorfor jeg vil bruke navnet. Hadde det vært for oppkalling eller andre spesielle grunner hadde jeg nok brukt det uansett. Hadde det derimot vært ett navn jeg "bare" likte, hadde jeg nok ikke brukt det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 *Hehe* Jeg er alltid dumme bæsjingmamma når hun er sint Sjarm! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Ja, Klara Ku er en sentral representant for navnet. Jeg fikk også assossiasjoner til en ultragammel svensk slager der man sang. "Å, Klara, du måste svara på brevet snart! Klara, jag vill ju bara ha allting klart. Klara! I brevet fridde jag til dig, du kan da inte mene att du inte älskar mig..." Mener at jeg har hørt den med ett mannsnavn i stedet? At det er en litt godtroende ung dame som skriver brev til sin kjæreste som har reist i forveien til Amerika med alle sparepengene hennes for å finne et felles hjem til dem der nede. Og som etter han har reist selvfølgelig ikke lar høre fra seg igjen. Eller blander jeg sammen med en annen sang? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ixy Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Det kommer an på hvor mye du ser denne venninnen. Hvis jeg bare var helt forelsket i navnet, hadde jeg valgt det likevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Mener at jeg har hørt den med ett mannsnavn i stedet? At det er en litt godtroende ung dame som skriver brev til sin kjæreste som har reist i forveien til Amerika med alle sparepengene hennes for å finne et felles hjem til dem der nede. Og som etter han har reist selvfølgelig ikke lar høre fra seg igjen. Eller blander jeg sammen med en annen sang? Hmmmm ringer ingen bjeller her altså. Innbiller meg at det kan ha vært Thore Skogman som sang? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hmmmm ringer ingen bjeller her altså. Innbiller meg at det kan ha vært Thore Skogman som sang? Thore Skogmann sang om Klara på toget ja. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Mener at jeg har hørt den med ett mannsnavn i stedet? At det er en litt godtroende ung dame som skriver brev til sin kjæreste som har reist i forveien til Amerika med alle sparepengene hennes for å finne et felles hjem til dem der nede. Og som etter han har reist selvfølgelig ikke lar høre fra seg igjen. Eller blander jeg sammen med en annen sang? Du blander. Sangen om Klara handler om en mann som møter denne Klara på toget og får et stykke brød (kake) av henne. Han klarer aldri å glemme henne og gjemmer på dette "ditt siste stykke brød" i årevis mens han venter på at hun skal svare på brevet han sendte. ) Har ikke noe med Amerika å gjøre såvidt jeg husker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Thore Skogmann sang om Klara på toget ja. ) Klara på toget husker jeg ikke å ha hørt, men mente at han også var "den skyldige" i Klara som måste svara? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Klara på toget husker jeg ikke å ha hørt, men mente at han også var "den skyldige" i Klara som måste svara? Var det ikke på toget han møtte "Klara, nå må du svara på brevet snart!" da??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Klara på toget husker jeg ikke å ha hørt, men mente at han også var "den skyldige" i Klara som måste svara? Førstelinja på sangen om Klara er i alle fall "Jeg møtte deg på togen mellom Hønefoss og Gol...". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Var det ikke på toget han møtte "Klara, nå må du svara på brevet snart!" da??? Jo, det kan det godt være. ;-) Det må sikkert være 30 år siden jeg hørte sangen sist;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mimi le clown Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Apropos barn og navn og slikt. Klara Kloppen er født! :-) http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=553989 Jeg synes det er fint, jeg:) Sammen med Kloppen blir det kanskje litt vel festlig, men jeg synes nå uansett det er mye finere en dillenavnene enkelte velger til jentene sine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Apropos barn og navn og slikt. Klara Kloppen er født! :-) http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=553989 Klara er et kjempefint navn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg syns det kommer an på om ungene er like i alder og kommer til å ha en del med hverandre å gjøre. I såfall ville jeg nok ikke valgt det samme navnet. Men man er jo ikke garantert at det ikke kommer en nabo med samme navn i gata når man etablerer seg i et byggefelt samtidig som mange andre småbarnsforeldre. Rett rundt her vi bor er det 5 jenter med samme navn for eksempel... Og det er 2 av mange - også ganske sjeldne navn. Ihvertfall trodde de vel det den gang ungene fikk navnet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.