Gå til innhold

når venner har samme navn på ungen

Gjest efexora

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig med deg! Synes det er direkte ufint at det harseleres slik over et navn som faktisk er i bruk - også blant småbarn. Og siden navnet er i bruk, så finnes det altså folk som synes at det er pent...!

Enig med deg. Jeg kjente at det stakk litt i hjertet, da jeg så noen prate om Klara Ku:-( Siden moren min het Klara. Men jeg er jo for så vidt vant til det - og det ble hun også gjennom livet.

Men det er jo en trøst at Solveig Kloppen har valgt dette navnet til sin lille nyfødte datter, for hun er jo et av de mest sympatiske mennesker jeg ser på tv-skjermen. Du skal se at navn som Klara får sin rennessanse etter hvert - og da blir det nok putselig et pent navn igjen også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

21

• Colette

17

• morsan

16

• Lotte :o)

15

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv

Enig med deg. Jeg kjente at det stakk litt i hjertet, da jeg så noen prate om Klara Ku:-( Siden moren min het Klara. Men jeg er jo for så vidt vant til det - og det ble hun også gjennom livet.

Men det er jo en trøst at Solveig Kloppen har valgt dette navnet til sin lille nyfødte datter, for hun er jo et av de mest sympatiske mennesker jeg ser på tv-skjermen. Du skal se at navn som Klara får sin rennessanse etter hvert - og da blir det nok putselig et pent navn igjen også :-)

Klara er da et helt vanlig kvinnenavn, ved søk på www.ssb.no kom opp dette

Du søkte på kvinnenavnet: Klara

Det er 2930 kvinner som har Klara som første fornavn.

Det er 1343 kvinner som har Klara som eneste fornavn.

Det er er mer alminnelig navn enn navnet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klara er da et helt vanlig kvinnenavn, ved søk på www.ssb.no kom opp dette

Du søkte på kvinnenavnet: Klara

Det er 2930 kvinner som har Klara som første fornavn.

Det er 1343 kvinner som har Klara som eneste fornavn.

Det er er mer alminnelig navn enn navnet mitt.

OK:-) Ja, det er vel ikke det at det er så ualminnelig i og for seg, som gjør det navnet så forhatt og latterliggjort. Jeg vet ikke hva det er, egentlig.

Hvis man går til Storbritannia, så vil jeg anta at Claire er en variasjon over det samme navnet. Og det er det da visst ingen som gjør narr av - for det går vel for å være et vakkert navn. Skal ikke så stor endring i bokstavene til - før det lyder totalt annerledes i folks ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Sorry Colette. Det var ikke meningen å krenke navnet til din mor. Det er bare hva jeg assosierer med det navnet. I tillegg til en sprø gammeltante av meg med samme navn.

Kanskje vi skal tenke på det Glimtipper skreiv - at vi skal være forsiktig å snakke nedlatende om navn. Om en ikke har barn som heter det , så kan det være andre familiemedlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei i familien min het også det, og det var en særdeles vulgær dame ;)

Sånne historier liker vi; fyr løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Colette. Det var ikke meningen å krenke navnet til din mor. Det er bare hva jeg assosierer med det navnet. I tillegg til en sprø gammeltante av meg med samme navn.

Kanskje vi skal tenke på det Glimtipper skreiv - at vi skal være forsiktig å snakke nedlatende om navn. Om en ikke har barn som heter det , så kan det være andre familiemedlemmer.

''Kanskje vi skal tenke på det Glimtipper skreiv - at vi skal være forsiktig å snakke nedlatende om navn. Om en ikke har barn som heter det , så kan det være andre familiemedlemmer.''

Jeg vet det er dolere som har barn som har navn som er på min "liker svært dårlig navn"-liste, derfor er jeg svært tilbakeholden med å kommentere den typen navn her inne. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

''Kanskje vi skal tenke på det Glimtipper skreiv - at vi skal være forsiktig å snakke nedlatende om navn. Om en ikke har barn som heter det , så kan det være andre familiemedlemmer.''

Jeg vet det er dolere som har barn som har navn som er på min "liker svært dårlig navn"-liste, derfor er jeg svært tilbakeholden med å kommentere den typen navn her inne. :o)

Jeg får ha det i bakhodet framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra, AneM :-) Hun brydde seg ikke om det selv- så da trenger ikke jeg å gjøre det heller.

Men jeg husker en gang. Foreldrene mine bodde i et rekkehus hvor det var dørskilt som alle kunne se, ut mot veien. En gang gikk det forbi to gutter i 12-13-årsalderen- som så dette skiltet. Da sa den ene til den adre: "Se der da...der bor det ei dame som heter Klara - på ordentlig" Mora mi sto i vinduet og fikk med seg hva de sa, og det var da hun kom med replikken om at det ikke var hun selv som hadde funnet på navnet sitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ha det i bakhodet framover :)

Det er ingen krise for mitt vedkommende:-) Men noen dager er man mer sårbar enn andre dager - og akkurat nå syntes jeg at denne Klara-harselleringen gjorde litt vondt:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det er ingen krise for mitt vedkommende:-) Men noen dager er man mer sårbar enn andre dager - og akkurat nå syntes jeg at denne Klara-harselleringen gjorde litt vondt:-(

Ja, den er jeg med på. Noen dager er man bare mer sårbar enn andre.

Jeg har selv et helt utrolig lite sjarmerende navn. Det er ikke feminint i det hele tatt. Jeg skulle gjerne hete f eks Anne. Det ville passet både alderen og meg :)

Det er ingen i dag som kaller barna for det jeg heter. Jeg tror det aldri kommer på mote igjen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er jeg med på. Noen dager er man bare mer sårbar enn andre.

Jeg har selv et helt utrolig lite sjarmerende navn. Det er ikke feminint i det hele tatt. Jeg skulle gjerne hete f eks Anne. Det ville passet både alderen og meg :)

Det er ingen i dag som kaller barna for det jeg heter. Jeg tror det aldri kommer på mote igjen, hehe.

OK:-) Jeg er sikker på at du har et fint navn:-) Mitt navn er også bare på 4 bokstaver - og det er ikke Anne:-) Det begynner på T:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

OK:-) Jeg er sikker på at du har et fint navn:-) Mitt navn er også bare på 4 bokstaver - og det er ikke Anne:-) Det begynner på T:-)

Tror jeg vet navnet ditt da :) Kjenner mange med det navnet. Det var ganske populært for endel år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vet navnet ditt da :) Kjenner mange med det navnet. Det var ganske populært for endel år siden :)

OK:-) Det kan vel bare forveksles med 2 forskjellige navn gjennom den 3. bokstaven:-) Så spørs det hvem av dem som er min da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

OK:-) Det kan vel bare forveksles med 2 forskjellige navn gjennom den 3. bokstaven:-) Så spørs det hvem av dem som er min da? :-)

Ja, det er noe der. Fine navn begge to, og langt penere enn mitt tunge kjerringnavn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe der. Fine navn begge to, og langt penere enn mitt tunge kjerringnavn :)

Neida...det tror jeg ikke noe på:-) Jeg kan godt si hva jeg heter til fornavn- for det avslører jo ingenting:-) Jeg var sikker på at Ane M (arie) (marit) osv. var ditt virkelige navn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja si det du

3 bokstaven? Hmm, jeg tenkte på tre navn, deriblant mitt eget, men to skiller seg fra hverandre på andre bokstaven, og to på fjerde bokstaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 bokstaven? Hmm, jeg tenkte på tre navn, deriblant mitt eget, men to skiller seg fra hverandre på andre bokstaven, og to på fjerde bokstaven.

He..he..Ikke så lett med rebuser bestandig :-) Jeg har et navn på 4 bokstaver som begynner på T, men hvor kun den 3. bokstaven er forskjellig:-) Da synes jeg ditt navn er en større undring? :-) Men det spørs jo om du er mann eller kvinne også da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Neida...det tror jeg ikke noe på:-) Jeg kan godt si hva jeg heter til fornavn- for det avslører jo ingenting:-) Jeg var sikker på at Ane M (arie) (marit) osv. var ditt virkelige navn:-)

Det må du velge selv, om du forteller noe :)

Jeg kalte meg AveM tidligere pga en låt jeg likte så godt. Så følte jeg det litt feil, så da ble det AneM. Ane liker jeg veldig godt, men Anne er skikkelig fint. Hvis jeg skulle byttet navn ville det bli Anne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du velge selv, om du forteller noe :)

Jeg kalte meg AveM tidligere pga en låt jeg likte så godt. Så følte jeg det litt feil, så da ble det AneM. Ane liker jeg veldig godt, men Anne er skikkelig fint. Hvis jeg skulle byttet navn ville det bli Anne!

Anne er et fint navn - som minner meg om min første Annedukke :-) Og hun var jo bare kjempesøt:-)

Hva tror du jeg heter da? Det er ikke så mange navn på 4 bokstaver, egentlig.....Hva begynner ditt navn på da? (bare hvis du vil, altså..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja si det du

He..he..Ikke så lett med rebuser bestandig :-) Jeg har et navn på 4 bokstaver som begynner på T, men hvor kun den 3. bokstaven er forskjellig:-) Da synes jeg ditt navn er en større undring? :-) Men det spørs jo om du er mann eller kvinne også da:-)

Jeg er kvinne og har ett navn på fire bokstaver som begynner på T. Jeg kan godt si hva jeg heter altså, og jeg skjøner ikke noe av dine alternativ uansett om du er mann eller kvinne. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...