AneM1365380603 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 En venninne av meg sleit også med savn etter en datter. Da sønnen ble 10 år kom det to jenter i løpet av 15 mnd. Nå er hun fornøyd. Du er ikke alene om å føle det slik. Det har nok noe med at en drøm skal gå i oppfyllelse. Noen takler bedre enn andre at det ikke skjer. Sånn er det bare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Mine foreldre fikk fem jenter og ventet i 6 år etter siste jente og da kom gromgutten. Egentlig er jeg litt glad for at jeg aldri fikk noen lillebror. han hadde nok blitt enda mer bortskjemt enn minstesøstra mi ble. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Egentlig er jeg litt glad for at jeg aldri fikk noen lillebror. han hadde nok blitt enda mer bortskjemt enn minstesøstra mi ble. Ja, jeg hadde ikke følelsen av at jeg hadde noen bror for jeg er tolv år eldre enn han, og nest eldst av jentene. Jeg flyttet hjemmefra før han begynte på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Ja, jeg hadde ikke følelsen av at jeg hadde noen bror for jeg er tolv år eldre enn han, og nest eldst av jentene. Jeg flyttet hjemmefra før han begynte på skolen. Jeg er også 12 år eldre enn minstesøstra mi. var mer reservemamma da hun var liten, og da hun var 6 år flyttet jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikvadrat Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 ''Nå syns jeg du er litt snever i fhd til adoptanter, isirkel, både fordi du har fordommer mot reaksjoner og fordi du tror at adoptanter ikke er inne på andre forum og leser... '' Jeg synes det er en skam hvilke reaksjoner adoptanter får når de sier at de ønsker seg et kjønn i forhold til et annet. Mens det liksom er helt greit for andre. Jeg synes det er helt normalt å ønske seg et kjønn fremfor et annet uansett hvordan man får barn. Skjønner derfor ikke hva du mener. Du forklarte deg nok litt bedre til jentemamma, så da forstår jeg hva du mener. Forsto deg først slik at det var adoptantene som var så fæle til å kritisere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jentemamma x 3 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Takk! Jeg har egentlig alltid tenkt at jeg vil ha to egenfødte og en adoptert eller flere. Hvor mange år er det snakk om nå? Er det mulig å få egne mens man venter eller blir det helt feil? Adoptivbarnet må være minst 2 år yngre enn siste barnet i familien 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Tja, jeg har hørt noe slik. Samtidig så er det fryktelig mange som har 2 av ett kjønn, og så blir tredjemann et annet. Synes det er flere av dem enn av de som har 3 av det samme... Av de jeg kjenner, så er det mange flere som har tre av samme kjønn enn 2+1 Legen som foretok UL på meg i tredje svangerskap fortalte meg at det var 70 % sjanse for at babyen i magen var jente pga at de to eldste var jenter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hehe.. Det vet JEG og det er akkurat det jeg er redd for. ;-) Her er "oppskriften" på å lage jente;) : Vent med å ha sex til rett før eggløsning (start f.eks. dagen før) og peis på de dagene eggløsningen skjer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Takk for et veldig fint svar. Hvordan fungerer det med adopsjon egentlig? Finnes det "jenteland" og kan man ønske land? Kina er vel et typisk "jenteland" i det at ettbarnspolitikken har ført til at svært mange jenter blir adoptert bort i det landet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest isirkel Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Du forklarte deg nok litt bedre til jentemamma, så da forstår jeg hva du mener. Forsto deg først slik at det var adoptantene som var så fæle til å kritisere. Åja, nei da har jeg nok forklart meg klønete. Jeg vet forresten ikke om det var adoptanter eller ikke-adoptanter som kritiserte, men hadde følelsen av at det mest var ikke - adoptanter. Synes det er helt naturlig å ha ønsker om kjønn - det er da litt viktig, og forskjellig å ha en gutt i forhold til jente. Og alle blir jo glade i barna når de først kommer, uansett hva man har tenkt på forhånd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg er en skikkelig sønnemamma Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Det er litt trist å lese innlegget ditt. Jeg skjønner deg liksom på en måte, men samtidig så er det trist forde jeg mener som andre her at du mye mulig har en vrang forestilling på dette med mor og datter. Vi vokste opp med bare mor,og jeg har flere ganger i spesiellt det voksne livet mitt savnet en far som kunne hjelpe meg å mekke, skjemme meg bort, hjelpe meg å kjøpe bil osv. Jeg er ei ganske guttejente greit nok, men jeg kunne nok blitt en skikkelig pappajente hadde jeg hatt muligheten. Før jeg ble gravid med min første så ønsket jeg meg kanskje bitte litt mer ei jente jeg også. Men så nærmet det seg graviditet og folk rundt omkring viste meg nystrikkede rosa kjoler. Alle sa åpenlyst at de "ønsket" seg jente. Jeg fikk en gutt, en nydelig, frisk og hærlig sønn. Morsfølelsene boblet over. Jeg ble gravid igjen og samme maset om jente kom fra alle kanter, da ble jeg stresset og følte at jeg skuffet folk om jeg fikk en gutt. Jeg var redd den nye sønnen ikke ville bli særlig populær med mindre han ble ei jente. Det ble en sønn til, utrolig vakker, snill og grei han også Det kom etterhvert jentunger i familien, og det var en forferdelig forskjellsbehandling. De snille guttene ble liksom oversett en del, og jentene som var sure, vrange, slo og var oppsnasne ble behandlet med silkehandsker (sikkert tilfeldig da hvilket barn som var snillt og hvilket som var litt mer en håndfull..) Kommer aldri til å glemme et tantebarn som sitter på bordet mot mamman sin. Hun er kledd helt typisk jente, rosa kjoler, sløyfer, masse lange krøller, du skjønner. Hun sitter og er oppsnasen og småfrekk i munnen (vi snakker et par år gammel her altså) og når mora sier "nei" eller noe så slår hun moren sin i fjeset med full kraft Det "spennende" her var moren og hennes mor igjen sin reaksjon, Nei, fyda sier de og så prøver de å snakke om noe annet for å få jentungen til å tenke på noe annet og bli blid igjen Samtidig har denne moren to sønner som får en god smekk i baken når de gjør noe feil, og de får passet påskrevet de stakkart to på helt andre måter enn denne jenta I min familie er de altså jentefolk, og det synes Dette har gjort sitt til at jeg har helt mer over til gutta. Jeg er i første omgang særdeles stolt og glade i mine gutter. De er eksemplariske, snille og greie og aldri bråk med dem, og så har jeg tatt til hjerte alle guttene i familien (ikke forde, alle jentene også forguder tante da Jeg har to barn, begge sønner. Og jeg skal med hånden på hjertet sverge på at skulle jeg hatt et barn til så hadde jeg svært gjerne sett at det ble en sønn til. Jeg skulle svært gjerne hatt fire, fem barn, og jeg hadde svært gjerne sett at de alle var sønner. Gutter er fantastiske, det er da forskjell der også men sønner er en velsignet gave til mor er min erfaring Jeg har en kjærlighet og en stolthet til sønnene mine som ikke kan forklares i ord Sønner i puberteten er toppers Tenåringskompiser er toppen Gleder meg til de kommer hjem med søte jenter som er nervøse for å møte meg og som jeg kan se er stup forelsket i sønnene mine Jeg er ikke så opptatt av barnebarn, for min egen del kan jeg godt være uten, det er sønnene mine jeg er opptatt av og hvis de hadde funnet lykke i et liv uten barn så hadde ikke det skuffet meg. Bare DE er lykkelige. Jeg er glad i bil og motor, sønnene mine er det ikke, I allefall ikke ennå. Her er hannkjønna inne og mor i garasjen Jeg håper du kan lære deg å leve med det du får av kjønn på barna dine. Det er veldig trist at du skal føle en så stor lengsel. Som du sier så kan jo neste barn bli jente, men du kan også ende opp med bare gutter Det jeg er mest engstelig for er hvis du skulle få ei datter, hva med sønnen/e dine da? Du bør virkelig jobbe med mentaliteten din slik at dine sønner ikke får kjenne på forskjellen på følelser og oppførsel ovenfor datter i forhold til sønn Det er helt forferdelig når det skjer. Så selv om du skulle prøve å få en datter, så bør du få kyndig hjelp til å roe ned tankegangen din i forhold til dette, For din sønn og kanskje sønner skyld For mitt vedkommende kunne jeg som sakt gjerne hatt fem sønner, de er bare hærlige Jeg ser ikke bort fra at jeg blir støttehjem (fosterhjem) for en sønn eller ti, eller noen døtre i fremtiden når mine gutter er litt mer voksne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Her er "oppskriften" på å lage jente;) : Vent med å ha sex til rett før eggløsning (start f.eks. dagen før) og peis på de dagene eggløsningen skjer! Neinei, da blir det gutt! Guttespermiene er kjappere enn jentene, men holder ikke ut like lenge. Derfor bør man ha sex 3-5 dager før eggløsning, og så være avholdende til muligheten for befruktning ikke er der lenger. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikke67 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Her er "oppskriften" på å lage jente;) : Vent med å ha sex til rett før eggløsning (start f.eks. dagen før) og peis på de dagene eggløsningen skjer! Jeg ville sagt at det er oppskriften på å lage gutt...!=) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikvadrat Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg ville sagt at det er oppskriften på å lage gutt...!=) ...og jeg ville ha sagt at alle sånne oppskrifter er bare tull! Først forsøkte vi å "lage jente" til rett tid av året. Så kutta vi ut det med kjønn. Så kutta vi ut det med tid av året. Og etter mange, lange år fikk vi endelig en etterlengta sønn på maksimalt feil tid av året. Han elsker å klage over bursdagsdatoen, for så å krype opp i fanget mitt å få hele historien om hvor lenge vi venta, og hvor glade vi ble da vi fikk han - og fortsatt er. Og jeg kunne aldri ha tenkt meg noe bedre;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pireie Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg var aldri en typisk jente-jente da jeg var liten, og jeg likte ikke å pynte meg og gå i kjoler, selv om moren min skulle ønske det. Ellers har det vært mange skuffelser med meg som datter. Det er ikke gitt at hvis du får en jente så vil hun fylle forvetningene dine, bare fordi det er en jente. Alle mennesker er forskjellige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Neinei, da blir det gutt! Guttespermiene er kjappere enn jentene, men holder ikke ut like lenge. Derfor bør man ha sex 3-5 dager før eggløsning, og så være avholdende til muligheten for befruktning ikke er der lenger. ) Du har selvsagt helt rett!! Jeg tenkte på sex _før_ eggløsningstidspunktet, men så bør man vel stoppe når eggløsninga har starta 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg ville sagt at det er oppskriften på å lage gutt...!=) Den oppskriften brukte vi alle tre gangene jeg ble gravid (har tre jenter), men jeg blir kjapt gravid, så den _satt_ nok før eggløsninga starta for fullt. Du har helt rett 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Min beste venninne + en her på jobben har 4 gutter hver. Så det er mulig. Men ikke ta sorgene på forskudd. Kos deg med gutten din. Planlegg neste barn og se hva som kommer. Etter det kan du jo ta en ny vurdering for å se om du da vil gjøre noe ekstra for å få ei jente. På denne tiden kan det jo hende at du har opplevd å knytte et spesielt bånd til din gutt + at kanskje neste barn blir ei jente. Ro det rett og slett ned litt å se hva tiden bringer:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lisaMarianne Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Min beste venninne + en her på jobben har 4 gutter hver. Så det er mulig. Men ikke ta sorgene på forskudd. Kos deg med gutten din. Planlegg neste barn og se hva som kommer. Etter det kan du jo ta en ny vurdering for å se om du da vil gjøre noe ekstra for å få ei jente. På denne tiden kan det jo hende at du har opplevd å knytte et spesielt bånd til din gutt + at kanskje neste barn blir ei jente. Ro det rett og slett ned litt å se hva tiden bringer:-) Takk for fint svar, Speak, og for at du ikke dømmer meg. Jeg har roet meg ned nå. Koser meg med min NYDELIGE gutt som leker på gulvet her og som øver seg på å krabbe. Jeg får se hva fremtiden bringer og kanskje gjøre noen tiltak etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guttemammaen Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Det handler ikke om å skjerpe seg. Jeg har en gutt som nærmer seg tenåra nå, og det forholdet vi har er nært og unikt. Og spennende fordi han er gutt. Men de utfordringene går seg til. En mamma og en sønn er noe helt spesielt. Og jeg har også et annet forhold til han enn faren. Det er meg han snakker med og har et nært forhold til. At han ikke er jente ukompliserer en del. Når jeg bare fikk ett barn, er jeg så glad for at det ble en gutt. Det ser jeg nå, selv om jeg ønsket meg jenter og flere barn. Men det toget er gått. Jeg synes det er helt naturlig og greit at vi har forskjellige tanker, men du har selv ansvar for at det ikke forsterkes til noe usunt hos deg. Og du bestemmer selv hva slags følger det får i handlinger. Og du må jobbe med forestillingene dine rundt mamma- og jenteforhold, ellers tror jeg de i seg selv kan ødelegge det du lengter etter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.