Gå til innhold

Hva slags redningsvest til 10-åring?

Gjest GA

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe ny redningsvest/flytevest til 10-åringen og han ønsker seg en uten krage på.

Hva er anbefalingene til såpass store unger? Han kan svømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kayia

Nå er jo han 29,5 kg så disse vestene er for små.

-det er derfor vi må kjøpe ny før han spiser på seg en halv kilo til! ;-)

Vestene Thelma har testet går bare opp til 30 kg ja, men de gir noen generelle råd ved kjøp av vest som gjelder også over 30 kg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veldig anonym fast bruker

Du kjøper selvsagt en HH _med_ krage. Når det gjelder redningsutstyr, så lytter jeg svært lite til ungers ønsker.

Mannen min er sjøkaptein, og tester overlevelsesdrakter, vester og utstyr en gang pr uke. En flytevest uten krage er lite verdt om ulykken er ute. Det er ufattelig slitsomt og redselsfullt å havne i vannet, og kreftene tar raskt slutt. Hvem vet når hjelpen kommer til unnsetning?

Det samme gjelder de oppblåsbare vestene, pga at du havner langt under vannskorpa før vesten reagerer, og da er lungene ofte fylt med vann før du når overflaten. Et annet stort minus er den årlige kontrollen og utskifting av tablett og/eller patron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden her er like gammel og er egentlig i største laget for sin gamle redningsvest. Ny vest blir fremdeles oransje med krage fra et kjent merke. Noe annet er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hva den skal brukes til. Vi har faktisk to vester til mine unger som er 9 og 11. For bruk i fint vær, varmt vann og rett ved brygga hvor vi passer på, har vi en seilervest (uten krage). For bruk på havet, i dårlig vær, kaldt vann og større sjanse for å havne i vannet og med større konsekvenser, har vi redningsvest med krage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Elextra

Det kommer an på hva den skal brukes til. Vi har faktisk to vester til mine unger som er 9 og 11. For bruk i fint vær, varmt vann og rett ved brygga hvor vi passer på, har vi en seilervest (uten krage). For bruk på havet, i dårlig vær, kaldt vann og større sjanse for å havne i vannet og med større konsekvenser, har vi redningsvest med krage.

Hørtes lurt ut med to vester.

Vi er mye på seilbåt, og jeg har lovet gutten min (8) seilevest når han har lært å svømme _helt_ ordentlig (kan det nesten nå), antakelig neste år. Men kan sikkert være lurt med mer skikkelig vest med krage f.eks. på fisketur eller andre turer i mindre båt, eller evt. i ruskevær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

10-åringen (34 kilo nå) vår fikk flytevest i fjor, da han hadde lært seg å svømme + at han var ca 30 kilo, og måtte ha ny vest.

8-åringen (ca 27 kilo)har redningsvest med krage, og hun elsker vesten sin, og vil ikke høre snakk om annen vest, selv om hun lærer seg å svømme ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...