Gå til innhold

Navn du ikke skjønner at du faktisk liker ;)

Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Inspirert av navnetråden om Klara fikk meg til å tenke på "gamle" navn. Det er noen gamle navn jeg synes er flotte, men som jeg kan skjønne at noen får bakoversveis av ;) Har du noen slike navn på lager?

Navnet Bergliot synes jeg er så sterkt og flott, men likefullt er det et navn jeg ikke helt skjønner hvorfor jeg liker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• KaVa

10

• Colette

8

• Lotte :o)

5

• ariadne

4

Mest aktive i denne tråden

La meg komme med navnet på deler av søskenflokken til moren min da...og de var mange. Men hun kommer fra en annen kant av landet enn de fleste her, tror jeg: Olga, Martha, Aslaug, Ragnhild, Ella bl.a. Stygge navn? Ok-men ikke på den tiden de levde - og heller ikke på stedet de levde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg komme med navnet på deler av søskenflokken til moren min da...og de var mange. Men hun kommer fra en annen kant av landet enn de fleste her, tror jeg: Olga, Martha, Aslaug, Ragnhild, Ella bl.a. Stygge navn? Ok-men ikke på den tiden de levde - og heller ikke på stedet de levde.

Ella er kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1243634628' post='4157895]

Ella er kult!

Ja, det synes du vel :-) Jeg synes ikke det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Bergliot klarer jeg ikke å uttale en gang. :)

Men Ella er fint!

Jeg forbinder Ella med ei søt lita gammle-tante jeg hadde - altså tante til min far. Hun var verdens skjønneste, bare snill og god - sa lite, men var bare varm og god. Hun var søster til farfar.

Vet om ei lita jente i nærheten som heter det, og jeg har ikke helt vent meg til det ennå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergliot klarer jeg ikke å uttale en gang. :)

Men Ella er fint!

Min tante het "E....lla" og ikke "Ella":-) Ikke mye pent, nei :-( På farssdien hette de blant annet Nelly og Inger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Min tante het "E....lla" og ikke "Ella":-) Ikke mye pent, nei :-( På farssdien hette de blant annet Nelly og Inger:-)

Inger er et flott navn, synes jeg :-)

Ei lita venninne til mi niese på 3,5 år heter Marry (vet ikke helt hvordan det staves, men det uttales med minst to R'er)... Det har ikke jeg blitt helt vant til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei lita venninne til mi niese på 3,5 år heter Marry (vet ikke helt hvordan det staves, men det uttales med minst to R'er)... Det har ikke jeg blitt helt vant til :-)

Nei, huff..det er jo bare grusomt. Og Marry og Harry henger jo nøye sammen. I mine øyne - ren sadisme å gi et barn slike navn:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Nei, huff..det er jo bare grusomt. Og Marry og Harry henger jo nøye sammen. I mine øyne - ren sadisme å gi et barn slike navn:-(

Marry og Harry!!!!

Nå fikk du meg til å le :-DDDD

Jeg kjenner faktisk et ektepar som heter 99% av den kombinasjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marry og Harry!!!!

Nå fikk du meg til å le :-DDDD

Jeg kjenner faktisk et ektepar som heter 99% av den kombinasjonen :-)

LOL:-) Det finnes da ikke noen nærmere navnekominasjon enn det:-) Enda så trist det er:-( Her hvor jeg bor så er det vanlig å bruke dobbeltnavn - og ofte i kombinasjonen som f.eks. "Glenn Tommy" og "Tony Andre". Jeg gremmes:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

LOL:-) Det finnes da ikke noen nærmere navnekominasjon enn det:-) Enda så trist det er:-( Her hvor jeg bor så er det vanlig å bruke dobbeltnavn - og ofte i kombinasjonen som f.eks. "Glenn Tommy" og "Tony Andre". Jeg gremmes:-(

Bytt ut Marry med Mari.... ;-)

Ikke så mange her som bruker slike dobbeltnavn, men de finnes her også... En gutt i nabohuset har et slikt navn, men han er kjempekoslig "tross" navnet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut Marry med Mari.... ;-)

Ikke så mange her som bruker slike dobbeltnavn, men de finnes her også... En gutt i nabohuset har et slikt navn, men han er kjempekoslig "tross" navnet :-)

Ja, ikke sant...og da er det plutselig et vakkert navn:-) Utrolig hvor lite som skal til for å forandre et "stygt" navn til et vakkert navn, mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg kjenner ei som heter Mary. Det uttales Ma-ry. Ikke Marry ;)

Mary uttales som Mari i grunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1243634628' post='4157895]

Ella er kult!

Jeg liker også Ella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimi le clown

Elsa! Jeg synes det er et kjempefint navn uten at jeg verken kan forklare eller forsvare det. Jeg skal ikke ha flere barn, men hvis jeg skulle fått en datter skulle hun hett Elsa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Elsa! Jeg synes det er et kjempefint navn uten at jeg verken kan forklare eller forsvare det. Jeg skal ikke ha flere barn, men hvis jeg skulle fått en datter skulle hun hett Elsa:)

Vi har noen venner som har ei jenta som heter Elsa - og det er et nydelig navn ja!

Men det tok litt tid å venne seg til det - fordi det for meg var et oldemor-navn (min farfars mor het det)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...