Gjest togli Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Inspirert av navnetråden om Klara fikk meg til å tenke på "gamle" navn. Det er noen gamle navn jeg synes er flotte, men som jeg kan skjønne at noen får bakoversveis av Har du noen slike navn på lager? Navnet Bergliot synes jeg er så sterkt og flott, men likefullt er det et navn jeg ikke helt skjønner hvorfor jeg liker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sort som natta Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 patricia liker jeg:) litt gammeldags det og 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 ''Navnet Bergliot'' Hva har du hatt i glasset i kveld? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg har fått et fint forhold til navnene Selma, Konstanse og Theodora 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 La meg komme med navnet på deler av søskenflokken til moren min da...og de var mange. Men hun kommer fra en annen kant av landet enn de fleste her, tror jeg: Olga, Martha, Aslaug, Ragnhild, Ella bl.a. Stygge navn? Ok-men ikke på den tiden de levde - og heller ikke på stedet de levde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 La meg komme med navnet på deler av søskenflokken til moren min da...og de var mange. Men hun kommer fra en annen kant av landet enn de fleste her, tror jeg: Olga, Martha, Aslaug, Ragnhild, Ella bl.a. Stygge navn? Ok-men ikke på den tiden de levde - og heller ikke på stedet de levde. Ella er kult! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1243634628' post='4157895] Ella er kult! Ja, det synes du vel :-) Jeg synes ikke det:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Bergliot klarer jeg ikke å uttale en gang. Men Ella er fint! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Bergliot klarer jeg ikke å uttale en gang. Men Ella er fint! Jeg forbinder Ella med ei søt lita gammle-tante jeg hadde - altså tante til min far. Hun var verdens skjønneste, bare snill og god - sa lite, men var bare varm og god. Hun var søster til farfar. Vet om ei lita jente i nærheten som heter det, og jeg har ikke helt vent meg til det ennå ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Bergliot klarer jeg ikke å uttale en gang. Men Ella er fint! Min tante het "E....lla" og ikke "Ella":-) Ikke mye pent, nei :-( På farssdien hette de blant annet Nelly og Inger:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Min tante het "E....lla" og ikke "Ella":-) Ikke mye pent, nei :-( På farssdien hette de blant annet Nelly og Inger:-) Inger er et flott navn, synes jeg :-) Ei lita venninne til mi niese på 3,5 år heter Marry (vet ikke helt hvordan det staves, men det uttales med minst to R'er)... Det har ikke jeg blitt helt vant til :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Inger er et flott navn, synes jeg :-) Ei lita venninne til mi niese på 3,5 år heter Marry (vet ikke helt hvordan det staves, men det uttales med minst to R'er)... Det har ikke jeg blitt helt vant til :-) Nei, huff..det er jo bare grusomt. Og Marry og Harry henger jo nøye sammen. I mine øyne - ren sadisme å gi et barn slike navn:-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Nei, huff..det er jo bare grusomt. Og Marry og Harry henger jo nøye sammen. I mine øyne - ren sadisme å gi et barn slike navn:-( Marry og Harry!!!! Nå fikk du meg til å le :-DDDD Jeg kjenner faktisk et ektepar som heter 99% av den kombinasjonen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Marry og Harry!!!! Nå fikk du meg til å le :-DDDD Jeg kjenner faktisk et ektepar som heter 99% av den kombinasjonen :-) LOL:-) Det finnes da ikke noen nærmere navnekominasjon enn det:-) Enda så trist det er:-( Her hvor jeg bor så er det vanlig å bruke dobbeltnavn - og ofte i kombinasjonen som f.eks. "Glenn Tommy" og "Tony Andre". Jeg gremmes:-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 LOL:-) Det finnes da ikke noen nærmere navnekominasjon enn det:-) Enda så trist det er:-( Her hvor jeg bor så er det vanlig å bruke dobbeltnavn - og ofte i kombinasjonen som f.eks. "Glenn Tommy" og "Tony Andre". Jeg gremmes:-( Bytt ut Marry med Mari.... ;-) Ikke så mange her som bruker slike dobbeltnavn, men de finnes her også... En gutt i nabohuset har et slikt navn, men han er kjempekoslig "tross" navnet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Bytt ut Marry med Mari.... ;-) Ikke så mange her som bruker slike dobbeltnavn, men de finnes her også... En gutt i nabohuset har et slikt navn, men han er kjempekoslig "tross" navnet :-) Ja, ikke sant...og da er det plutselig et vakkert navn:-) Utrolig hvor lite som skal til for å forandre et "stygt" navn til et vakkert navn, mange ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Inger er et flott navn, synes jeg :-) Ei lita venninne til mi niese på 3,5 år heter Marry (vet ikke helt hvordan det staves, men det uttales med minst to R'er)... Det har ikke jeg blitt helt vant til :-) Jeg kjenner ei som heter Mary. Det uttales Ma-ry. Ikke Marry Mary uttales som Mari i grunnen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1243634628' post='4157895] Ella er kult! Jeg liker også Ella. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mimi le clown Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Elsa! Jeg synes det er et kjempefint navn uten at jeg verken kan forklare eller forsvare det. Jeg skal ikke ha flere barn, men hvis jeg skulle fått en datter skulle hun hett Elsa:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Elsa! Jeg synes det er et kjempefint navn uten at jeg verken kan forklare eller forsvare det. Jeg skal ikke ha flere barn, men hvis jeg skulle fått en datter skulle hun hett Elsa:) Vi har noen venner som har ei jenta som heter Elsa - og det er et nydelig navn ja! Men det tok litt tid å venne seg til det - fordi det for meg var et oldemor-navn (min farfars mor het det)! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.