Orio Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1243674980' post='4158038] Du sier at "jeg har bestemt at ungen deres må hete Oda!" ;-D Direkte tale, det liker jeg. Ikke så lett å vri seg unna da, ikke når jeg bruker den strenge stemmen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Direkte tale, det liker jeg. Ikke så lett å vri seg unna da, ikke når jeg bruker den strenge stemmen. Min gudfar (kompis av fatter'n), sa bestemt da mine foreldre ventet meg, at "jeg skal bære dette barnet til dåpen". Mamma leet på et øyenbryn da han sa dette, men sa "det er sikkert greit, det". Og sånn ble det! :-) Han er den beste gudfaren i verden, så det var bra han bestemte seg for det den gangen *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bangkok Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg har flere sånne gamle navn jeg av en eller annen grunn liker :-) Jeg er veldig enig i at Bergliot er et flott og sterkt navn, i tillegg liker jeg Ellinor, Alma, Olea, Lydia,Mildrid, og favoritten er Kirvil, som er et gammelt jentenavn fra Telemark og ikke mye brukt i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg har flere sånne gamle navn jeg av en eller annen grunn liker :-) Jeg er veldig enig i at Bergliot er et flott og sterkt navn, i tillegg liker jeg Ellinor, Alma, Olea, Lydia,Mildrid, og favoritten er Kirvil, som er et gammelt jentenavn fra Telemark og ikke mye brukt i dag. Kirvil var spesielt og ganske fint Har aldri hørt det før 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bommba Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Det kunne fort jeg ha gjort. Jeg traff en Andre August for mange mange år siden, og syntes det var så festlig, at jeg bestemte meg for at fikk jeg en dag en gutt på den 2. august, så var han dømt til å hete Andre August. Jeg har ikke lyktes så langt :-( :-) Haha. Utrolig bra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest best wishes Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Kirvil var spesielt og ganske fint Har aldri hørt det før Får assosiasjon til en fugl, når jeg hører Kirvil 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Får assosiasjon til en fugl, når jeg hører Kirvil Hehe, kanskje det, ja... Jeg kjenner til en mann som heter Kyril...tror det er russisk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Kirvil var spesielt og ganske fint Har aldri hørt det før Jeg kjenner til en jente som heter Kirvil jeg. I tillegg har jeg falt for navnet Olea og Johanne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg kjenner til en jente som heter Kirvil jeg. I tillegg har jeg falt for navnet Olea og Johanne. Artig Mormoren min hadde Olea som sitt andre fornavn, og hata det Jeg synes det er pent:) Johanne er fint, men jeg liker aller best Johanna 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 " himler med øynene" Jeg mener, at om jeg kjenner ei jente (eller har lest om ei)som heter Hilde som er utsatt for incest,så skulle jeg da ikke kalle dattra mi for Hilde? Du sier jo at du ikke vil bruke navnet Ester pga akkurat det. Tenker på andre mennesker som har vært utsatt for incest (og heter det de heter ) leser innlegget ditt og tror navnet deres er mindre pent eller skjemt fordi noen har begått overgrep mot dem? jeg kjenner mange mennesker (gjennom jobb) med forskjellige dystre historier som ville blitt skikkelig såret om noen kom med en sånn kommentar som du, for man må jo si de jeg kjenner representerer mye vondt pga av hva ANDRE har gjort mot dem... Og ja Rut er nevnt i bibelen,men hun har ikke sin egen historie, som Ester. "Og ja Rut er nevnt i bibelen,men hun har ikke sin egen historie, som Ester." Så "Ruts bok" i Bibelen er ikke en egen historie? Neivel, ja! Det er for øvrig svært stor forskjell på å ikke bruke et navn fordi "noen som har opplevd noe vondt" heter det, og å ikke bruke et navn fordi personen som er selve "definisjonen" på navnet ble utsatt for noe man ikke ønsker å identifiserer barna sine med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.