Gjest togli Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Ester i Bibelen ble utsatt for incest, så det kunne jeg aldri kalt datteren min. Syntes det var tøft helt til jeg fikk vite det. Huff da... :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Skjønner hva du mener:-) Jeg har en liten "crush" på både Brynhild (!) og Margit, men jeg tror kanskje det er fordi jeg har hatt noen oldtanter som het det og som jeg husker med varm glede:-) Spesielt Margit, det ønsket jeg at min datter skulle hete, men mannen min la ned veto tvert:-) Margit er ikke så aller verst, men Brynhild har jeg vanskelig for å fordøye Det er rart hvordan personer kan gi navnet positivt eller negativt preg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg skulle skrive Bergljot jeg også! Helt sant. ) Selv om jeg får grøssninger ved tanke på barne-tv med Bergljot Engeset for tusen år siden så er det noe ved det navnet jeg liker. ) Artig:) Bergljot Engeset husker jeg, ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Brian på norsk er helt fryktelig... Jeg kjenner en søt gutt som heter det, så for meg er Brian et kjempekoselig navn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Molly, jeg liker Molly. Det er overhode ikke i den kategori navn jeg pleier å like, men av en eller annen grunn så liker jeg det altså. Det er et veldig koselig navn, men ser ikke helt for meg ei norsk jente som heter Molly 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Oda har jeg veldig sans for for tiden. Hvordan introduserer jeg navnet for de vordende foreldre på en god måte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Oda har jeg veldig sans for for tiden. Hvordan introduserer jeg navnet for de vordende foreldre på en god måte? Oda er flott Du spør om de har bestemt navn på barnet og forteller at du synes Oda er såååå fint 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 *HAHA* Jeg synes det er like rart som deg at jeg synes det navnet er kult Hva med Ester da? Det er tøft - og et navn jeg muligens kunne valgt på barnet mitt. Ester, nope. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Oda har jeg veldig sans for for tiden. Hvordan introduserer jeg navnet for de vordende foreldre på en god måte? Du sier at "jeg har bestemt at ungen deres må hete Oda!" ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Kaspara. Het ei gammel nabokone der jeg vokste opp. Underlig navn, men jeg liker det litt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Mamma har en slekning som heter Bergljot, og jr har også alltid likt det navnet. Han ler hver gang han sier det - gjentar det - og riktig nyter å si -gljot, hehe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg hadde en slektning som het Bergljot, en herlig dame. Jeg liker navnet på en merkverdig måte jeg også. Ellers liker jeg guttenavnet Einride. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Kaspara. Het ei gammel nabokone der jeg vokste opp. Underlig navn, men jeg liker det litt.. Min farmor hadde Kaspara som navn nummer to av tre navn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Mamma har en slekning som heter Bergljot, og jr har også alltid likt det navnet. Han ler hver gang han sier det - gjentar det - og riktig nyter å si -gljot, hehe. Med andre ord et skikkelig kult og artig navn man blir glad av å si ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg hadde en slektning som het Bergljot, en herlig dame. Jeg liker navnet på en merkverdig måte jeg også. Ellers liker jeg guttenavnet Einride. Bergljot er et navn det er artig å si Eindride er faktisk litt kult - enig i det:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Bergljot er kjempeflott!! Jeg ser med stor glede at Alma begynner å bli et mer vanlig jentenavn igjen. Jeg liker også Agnes og Olea. Og selvsagt Oline - og det likte jeg så godt at jenta mi fikk det navnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Bergljot er kjempeflott!! Jeg ser med stor glede at Alma begynner å bli et mer vanlig jentenavn igjen. Jeg liker også Agnes og Olea. Og selvsagt Oline - og det likte jeg så godt at jenta mi fikk det navnet. Fine navn allesammen Olivia liker jeg også godt. Ligner litt på Oline, noe ei nabojente heter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg syns Else er så fint jeg! Har imidlertid blitt raskt avfeid i navnedebattene her hjemme, så jentene mine har andre (fine) navn ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg syns Else er så fint jeg! Har imidlertid blitt raskt avfeid i navnedebattene her hjemme, så jentene mine har andre (fine) navn ) Else het læreren min på barneskolen, så jeg klarer ikke helt å se for meg ei lita jente med det navnet, men fint er det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Margit er ikke så aller verst, men Brynhild har jeg vanskelig for å fordøye Det er rart hvordan personer kan gi navnet positivt eller negativt preg Ja jeg skjønner det kjempegodt, jeg syns egentlig det er rart selv at jeg liker Brynhild..... men det henger jo sammen med hvilke assossiasjoner man har til navnet så :-) Marte og Monica f.eks er jo helt vanlig pene navn men jeg kan ikke fordra dem pga personer jeg har kjent med de navnene. Usj ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.