Gjest minnah Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Cornelia 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Helga eller Astrid Helga var et gammelkonenavn for meg helt til jeg møtte ei alldeles skjønn lita Helga 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Egentlig synes jeg vel bare rglj-lyden er stygg. : ) Men artig å uttale Skikkelig tungetrim ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Liker godt navnet Isolde! Men det er likevel både fint og stygt samtidig... ) Det klinger fint, men er litt....eh..spesielt, ja... Ser for meg ei tysk overklassejente 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Cornelia Cornelia er pent 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Men artig å uttale Skikkelig tungetrim ;-) Helt klart! Ü 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg syns Hedda er et spesielt og fint navn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg syns Hedda er et spesielt og fint navn. Hedda er fint 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Her har du en mannlig variant: Arnljot. :-) Se for deg at mor står på verandaen og roper inn tvillingene Bergljot og Arnljot, haha :-) Selvfølgelig med skikkelig brei sunnmørsdialekt. (Berrrgljååått og Arrrnljååått!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Hallo??? Så det er en grunn til at man velger bort navn??? Nå synes jeg du bør tenke deg om... Tenk hvor vondt det kan være for de med ANDRE navn som er utsatt for incest ...å lese dette. Ester i bibelen var en særdeles sterk kvinne som var utvalgt av kongens menn til å bli hans kone, hun fikk tilogmed stoppet en krig pga kongens kjærlighet til henne, Hun er den eneste kvinnen som har sin egen historie i Bibelen! Jeg kjenner 2 små Esther, og de er fantastiske små vesen!! Så det så!! ''Hallo??? Så det er en grunn til at man velger bort navn??? Nå synes jeg du bør tenke deg om... Tenk hvor vondt det kan være for de med ANDRE navn som er utsatt for incest ...å lese dette.'' Skulle det virke sårende for andre som er utsatt for inest at jeg ikke vil bruke navnet Ester fordi hun var utsatt for incest? Skulle de liksom tro at jeg ikke ville kalle barnet mitt "Hilde" fordi det sikkert er en Hilde som har vært utsatt for incest? Det har jo ikke noe med de som har vært utsatt for det, å gjøre. Det har med at jeg ikke vil kalle mitt barn etter en BIBELSK figur hvor dette er en sentral del av historien. Jeg vil naturligvis aldri kalle barnet mitt noe som jeg assosierer med noe vondt, uansett hva det var. Det stemmer slett ikke at Ester er den eneste kvinnen i Bibelen med egen historie. Du har i alle fall glemt Rut - og sikkert flere også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Her har du en mannlig variant: Arnljot. :-) Se for deg at mor står på verandaen og roper inn tvillingene Bergljot og Arnljot, haha :-) Selvfølgelig med skikkelig brei sunnmørsdialekt. (Berrrgljååått og Arrrnljååått!) *hihi* Min mors onkel heter Arnljot. Hjelper kanskje at han er romsdaling og ikke sunnmøring? Eller navnet høres kanskje enda verre ut på romsdalsk, med tjukk -L og greier ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Det er endel navn jeg liker som er engelske også f.eks Caitlin, Ryan, Rory -men de er lite aktuelle egentlig...Liker best norske navn på norske barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synes Esther er FLOTT Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 ''Hallo??? Så det er en grunn til at man velger bort navn??? Nå synes jeg du bør tenke deg om... Tenk hvor vondt det kan være for de med ANDRE navn som er utsatt for incest ...å lese dette.'' Skulle det virke sårende for andre som er utsatt for inest at jeg ikke vil bruke navnet Ester fordi hun var utsatt for incest? Skulle de liksom tro at jeg ikke ville kalle barnet mitt "Hilde" fordi det sikkert er en Hilde som har vært utsatt for incest? Det har jo ikke noe med de som har vært utsatt for det, å gjøre. Det har med at jeg ikke vil kalle mitt barn etter en BIBELSK figur hvor dette er en sentral del av historien. Jeg vil naturligvis aldri kalle barnet mitt noe som jeg assosierer med noe vondt, uansett hva det var. Det stemmer slett ikke at Ester er den eneste kvinnen i Bibelen med egen historie. Du har i alle fall glemt Rut - og sikkert flere også. " himler med øynene" Jeg mener, at om jeg kjenner ei jente (eller har lest om ei)som heter Hilde som er utsatt for incest,så skulle jeg da ikke kalle dattra mi for Hilde? Du sier jo at du ikke vil bruke navnet Ester pga akkurat det. Tenker på andre mennesker som har vært utsatt for incest (og heter det de heter ) leser innlegget ditt og tror navnet deres er mindre pent eller skjemt fordi noen har begått overgrep mot dem? jeg kjenner mange mennesker (gjennom jobb) med forskjellige dystre historier som ville blitt skikkelig såret om noen kom med en sånn kommentar som du, for man må jo si de jeg kjenner representerer mye vondt pga av hva ANDRE har gjort mot dem... Og ja Rut er nevnt i bibelen,men hun har ikke sin egen historie, som Ester. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Det er endel navn jeg liker som er engelske også f.eks Caitlin, Ryan, Rory -men de er lite aktuelle egentlig...Liker best norske navn på norske barn. Jeg er svak for Dominic, Damian og Sean, men det er ikke navn jeg ville brukt på egne barn her i Norge.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Cornelia Og jeg vil helst ha Kornelia med K ..... ) Ville nok ha vært førsteønsket mitt om jeg fikk datter nr. 3. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyer Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg liker Johannes, det er liksom noe stødig over det......selv om det på en måte er litt tungt, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg liker Johannes, det er liksom noe stødig over det......selv om det på en måte er litt tungt, Det er nok et forholdsvis moderne navn nå også? Jeg kjenner iallefall til tre gutter som heter Johannes På mange måter synes jeg Johann er finere--tror jeg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg liker de fleste navn som ender på -hild. Spesielt Svanhild. Det stemmer ikke med min trang til å stave navn på enklest mulig måte. Jeg burde foretrekke Svanill og Torill, men det gjør jeg altså ikke. Mannen min liker ikke "hild"-navnene, så det var aldri aktuelt å bruke noen av dem. Og så synes jeg Juni er nydelig, og det gjorde jeg lenge før TV2 eller Hotell Cæsar var påtenkt. Men jeg synes det var litt for sært til å vurdere det på min egen datter. Hadde minstemann vært minstejente, hadde hun nok hett Tone. Det er enkelt og greit og har ikke vært på noen toppliste på mange år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg syns Edith er fint. Og Klara er egentlig ikke så ille når en har smakt litt på det. ) Reidun og Jorunn er også navn som jeg har litt sansen for - sånn uten helt å forstå hvorfor... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg liker de fleste navn som ender på -hild. Spesielt Svanhild. Det stemmer ikke med min trang til å stave navn på enklest mulig måte. Jeg burde foretrekke Svanill og Torill, men det gjør jeg altså ikke. Mannen min liker ikke "hild"-navnene, så det var aldri aktuelt å bruke noen av dem. Og så synes jeg Juni er nydelig, og det gjorde jeg lenge før TV2 eller Hotell Cæsar var påtenkt. Men jeg synes det var litt for sært til å vurdere det på min egen datter. Hadde minstemann vært minstejente, hadde hun nok hett Tone. Det er enkelt og greit og har ikke vært på noen toppliste på mange år. ''Og så synes jeg Juni er nydelig, og det gjorde jeg lenge før TV2 eller Hotell Cæsar var påtenkt. Men jeg synes det var litt for sært til å vurdere det på min egen datter.'' Jeg kjenner til noen som har valgt månedsnavn på alle sine tre barn (Juni inkludert), og jeg har ikke veldig sansen for det... men kan hende er jeg i vurderingen mer eller mindre ubevisst påvirket av Hotel Cæsar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.