laban Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 ''Og så synes jeg Juni er nydelig, og det gjorde jeg lenge før TV2 eller Hotell Cæsar var påtenkt. Men jeg synes det var litt for sært til å vurdere det på min egen datter.'' Jeg kjenner til noen som har valgt månedsnavn på alle sine tre barn (Juni inkludert), og jeg har ikke veldig sansen for det... men kan hende er jeg i vurderingen mer eller mindre ubevisst påvirket av Hotel Cæsar. Mai, Juni og August? Det hadde ikke jeg heller gjort. Jeg liker bare klangen av Juni. Og av Maia / Maja, men det blir noe annet. Guttenavnet August hadde jeg aldri brukt. Synes Au-lyden uttales så stygt på østnorsk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 ''Og så synes jeg Juni er nydelig, og det gjorde jeg lenge før TV2 eller Hotell Cæsar var påtenkt. Men jeg synes det var litt for sært til å vurdere det på min egen datter.'' Jeg kjenner til noen som har valgt månedsnavn på alle sine tre barn (Juni inkludert), og jeg har ikke veldig sansen for det... men kan hende er jeg i vurderingen mer eller mindre ubevisst påvirket av Hotel Cæsar. Etter måneden de var født? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 ''Og så synes jeg Juni er nydelig, og det gjorde jeg lenge før TV2 eller Hotell Cæsar var påtenkt. Men jeg synes det var litt for sært til å vurdere det på min egen datter.'' Jeg kjenner til noen som har valgt månedsnavn på alle sine tre barn (Juni inkludert), og jeg har ikke veldig sansen for det... men kan hende er jeg i vurderingen mer eller mindre ubevisst påvirket av Hotel Cæsar. ''Jeg kjenner til noen som har valgt månedsnavn på alle sine tre barn (Juni inkludert), og jeg har ikke veldig sansen for det...'' Enig i det. Det er en ting å ha ett barn som heter August (som er et kjempefint navn), men om de kjører Cæsar-varianten med søskenflokken Juni, Julie og Jens August er det jo bare komisk. May, Juni og August liksom. Jeg leste by the way om søskenflokken Per, Pål og Espen, og syns også det ligger i samme gate. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Etter måneden de var født? ''Etter måneden de var født?'' Ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 ''Jeg kjenner til noen som har valgt månedsnavn på alle sine tre barn (Juni inkludert), og jeg har ikke veldig sansen for det...'' Enig i det. Det er en ting å ha ett barn som heter August (som er et kjempefint navn), men om de kjører Cæsar-varianten med søskenflokken Juni, Julie og Jens August er det jo bare komisk. May, Juni og August liksom. Jeg leste by the way om søskenflokken Per, Pål og Espen, og syns også det ligger i samme gate. '' Jeg leste by the way om søskenflokken Per, Pål og Espen, og syns også det ligger i samme gate'' Jeg kjenner faktisk også til Kasper, Jesper og Jonatan og synes det er i samme gate (tror ett av navnene bare mellomnavn, men)! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 ''Etter måneden de var født?'' Ja. Må jo ha vært kjedelig hvis man startet et sånt system og så den siste ungen ble født i november :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Må jo ha vært kjedelig hvis man startet et sånt system og så den siste ungen ble født i november :-) Nah, du kan sikkert kalle sønn eller datter November også (riktignok ikke mye brukt iflg. SSB). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 ''Jeg kjenner til noen som har valgt månedsnavn på alle sine tre barn (Juni inkludert), og jeg har ikke veldig sansen for det...'' Enig i det. Det er en ting å ha ett barn som heter August (som er et kjempefint navn), men om de kjører Cæsar-varianten med søskenflokken Juni, Julie og Jens August er det jo bare komisk. May, Juni og August liksom. Jeg leste by the way om søskenflokken Per, Pål og Espen, og syns også det ligger i samme gate. Jeg kjenner et tvillingpar som heter Fanny og Alexander... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg kjenner et tvillingpar som heter Fanny og Alexander... He he he... Jeg kjente forresten en svært konservativ (republikansk) familie i USA - som hadde to barn: Ei jente ved navn "Hillary", og en gutt ved navn "Clinton". Tror nok de angret navnevalget etterhvert.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg har forlengst innsett at jeg påvirkes av trender når det gjelder navn. Og som mange andre foretrekker jeg ikke navn som ligger på toppen av listene, men heller de litt "uvanlige" som er litt i forkant! Som følge av dette(?) har også jeg endret syn på en del gamle navn jeg tidligere ikke likte. Upop er nå rett og slett pop. Dette gjelder blant annet Bergljot (hvorav det er to små i nærmiljøet), selv om det tungt å uttale. Hedvig, Karsten, Ludvig, Edvard, Ingjerd, Torhild, Ragnhild med mange flere er også blant disse :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Nah, du kan sikkert kalle sønn eller datter November også (riktignok ikke mye brukt iflg. SSB). ''Nah, du kan sikkert kalle sønn eller datter November også (riktignok ikke mye brukt iflg. SSB).'' Men det hadde vel vært et litt trist navn ;-) Minner meg om gråvær og kaldt regn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 ''Nah, du kan sikkert kalle sønn eller datter November også (riktignok ikke mye brukt iflg. SSB).'' Men det hadde vel vært et litt trist navn ;-) Minner meg om gråvær og kaldt regn... Hehe, enig. November må vel være den tristeste måneden. Med desember og januar tett bak. Jula er jo et avbrekk i desember, men har litt ambivalente følelser i den forbindelse (er ingen veldig stor julefan) . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 ''Nah, du kan sikkert kalle sønn eller datter November også (riktignok ikke mye brukt iflg. SSB).'' Men det hadde vel vært et litt trist navn ;-) Minner meg om gråvær og kaldt regn... Synes faktisk "November" har en litt fin klang over seg, jeg. Men ville aldri kalt min unge det, uansett.... Men hvilke månedsnavn blir egentlig brukt i Norge? Mai, Juni, Juli(e), August? Kjente ei amerikansk jent eved navn "April", og ei som alltid ble kallt "March" - men het vel Marcey - tror jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 ''Og så synes jeg Juni er nydelig, og det gjorde jeg lenge før TV2 eller Hotell Cæsar var påtenkt. Men jeg synes det var litt for sært til å vurdere det på min egen datter.'' Jeg kjenner til noen som har valgt månedsnavn på alle sine tre barn (Juni inkludert), og jeg har ikke veldig sansen for det... men kan hende er jeg i vurderingen mer eller mindre ubevisst påvirket av Hotel Cæsar. Jeg kjenner også til noen. De heter April, May og June. Synes det er fine navn jeg da, selv om April er noe uvanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg kjenner også til noen. De heter April, May og June. Synes det er fine navn jeg da, selv om April er noe uvanlig. Men det er en stor forskjell på at søskenflokken heter April, Regine og Lea, og ikke April, May og June da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg kjenner et tvillingpar som heter Fanny og Alexander... Huffda. Begge fine hver for seg, men sammen - nope. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 '' Jeg leste by the way om søskenflokken Per, Pål og Espen, og syns også det ligger i samme gate'' Jeg kjenner faktisk også til Kasper, Jesper og Jonatan og synes det er i samme gate (tror ett av navnene bare mellomnavn, men)! Hadde vært mye bedre om sistemann ble en jente sånn at det ble Kasper, Jesper og Johanna i stedefor! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hadde vært mye bedre om sistemann ble en jente sånn at det ble Kasper, Jesper og Johanna i stedefor! Æh, Johanna? Hadde du nå sagt Sofie eller Kamomilla.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg liker de fleste navn som ender på -hild. Spesielt Svanhild. Det stemmer ikke med min trang til å stave navn på enklest mulig måte. Jeg burde foretrekke Svanill og Torill, men det gjør jeg altså ikke. Mannen min liker ikke "hild"-navnene, så det var aldri aktuelt å bruke noen av dem. Og så synes jeg Juni er nydelig, og det gjorde jeg lenge før TV2 eller Hotell Cæsar var påtenkt. Men jeg synes det var litt for sært til å vurdere det på min egen datter. Hadde minstemann vært minstejente, hadde hun nok hett Tone. Det er enkelt og greit og har ikke vært på noen toppliste på mange år. Tone er kjempefint Nabojenta til ungenes bestefar heter Juni. En av døtrene mine ble kjent med henne en ettermiddag og neste morgen utbrøt hun at hun ville besøke Junior idag også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg syns Edith er fint. Og Klara er egentlig ikke så ille når en har smakt litt på det. ) Reidun og Jorunn er også navn som jeg har litt sansen for - sånn uten helt å forstå hvorfor... ;o) Alle de gamle venninnene til mormoren min het Edith *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.