Gå til innhold

Man får så god selvtillit av å ha tenåringsdøtre

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

I kveld fikk jeg høre at jeg dasset rundt i treige klær og at det så ut som jeg hadde gitt opp livet :-(

Hun hadde så lyst til å gi meg en bli-ny-dag og hun ville gjerne ta på seg jobben. Hun så klart for seg hva som måte gjøres. Hun ville kaste tunikaene mine som hang og slang rundt kroppen og hun savnet litt mer klassisk eleganse *snøft*

Men det var en slags trøst midt oppi det hele. Utganspunket var bra og det finnes potensiale der.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

10

• Dorthe

7

• alwaysme

3

• morsan

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ikke la ungdommens idelaler fange deg:-) Det er så mye som er viktigere på denne jord enn hvoran du kler deg:-) Skamme seg, skulle hun- som tillater seg å snakke om mammaen sin på den måten der:-(

Skrevet

Men er ikke du både høy og slank, du kan da bruke kule klær du. Jeg har kjøpt meg skikkelig rosa tights og t-skjorte jeg og brukte det i dag og følte meg så fin ;o)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Men er ikke du både høy og slank, du kan da bruke kule klær du. Jeg har kjøpt meg skikkelig rosa tights og t-skjorte jeg og brukte det i dag og følte meg så fin ;o)

Jeg synes jo selv at jeg bruker ok klær, men tydeligvis ikke helt etter hennes smak. Jeg både pynter og sminker meg, men når jeg kommer hjem fra jobb, tar jeg på husmortoppen og ja jeg kan se noe sjuskete ut der jeg labber rundt ;-)

Men ellers er jeg jo slank ja og det var hun stor nok til å si, men går i for store flagrende klær og så alt for hippie ut i tunikaer.

Døtre altså!!

Gjest Langt mellom himmel og h....
Skrevet

Jeg lar aldri mine tenåringsdøtre få lov til å "duppere" meg helt. Jeg svarer med samme mynt, og forklarer dem hvorfor. Dette får dem ihvertfall til å tenke litt oppi alle hormonene.

Skrevet

*he he* Nå har jeg verken tenåring eller datter, men huset snart-12-åring strør fortsatt om seg med komplimenter som at jeg er så pen osv - en skikkelig sjarmør;-)

Men av og til kommer komplimentene med litt malurt i begeret, som da han forleden sa at jeg nesten ikke hadde rynker til å være middelaldrende...;-)

Gjest trangsynt??
Skrevet

jaja,det var jo en mild kommentar! verre når noen sier at de skal drepe deg,og at faren er rette mann...

Gjest trangsynt??
Skrevet

Ikke la ungdommens idelaler fange deg:-) Det er så mye som er viktigere på denne jord enn hvoran du kler deg:-) Skamme seg, skulle hun- som tillater seg å snakke om mammaen sin på den måten der:-(

fy faen,flisespikkere!! har man ikke verre ting å bry seg med enn at barn ahar anna smak enn foreldre??

jaja,trenger visst klage over helt ordinære ting

Gjest majas mamma
Skrevet

17 mai. Nyinnkjøpt sommerkjole, til den nette sum av 1700 kr. Kjolen satt pent og kledde meg, syns jeg. Fikk skryt av mannen min gjorde jeg også. Så kommer elvisen, snart tolv:" Har du kjøpt deg sånn mormorkjole nå igjen da!" Humøret sank på bånn, frøkna fikk skjenn, og jeg følte meg ikke lenger så fin. Hun prøvd å ro seg litt i land da. men rodde veldig dårlig. Men frøkna og jeg er overhodet ikke enig når det gjelder klær, så jeg hever meg over det. Fikk masse komplimenter for kjolen senere da, så humøret steg fort opp igjen.

Gjest tsktsk
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i dette. Da jeg har tenåring selv. Etter å ha trukket fra 80% av kritikken, tenker jeg at det kan være greit å få noen ærlige tilbakemeldinger også;)

Gjest nickløs jeg også
Skrevet

''at jeg dasset rundt i treige klær og at det så ut som jeg hadde gitt opp livet :-(''

Etter alle de rare innleggene du har hatt siden i fjor, så tror jeg det kan være noe i det. Det du sliter med på innsiden avspeiles gjerne på utsiden. God bedring!

Skrevet

Både eldstemann og mellomste frøken er opptatt av at man skal kle seg skikkelig. I forrige uke var det såvidt jeg fikk være med på kosekveld på skolen fordi jeg gikk i for stygg bukse.

Jenta kan finne på å slenge ut, skal du gå ut i det der!!!!!

Ja ja de er ihvertfall ærlige da :-P

Skrevet

Både eldstemann og mellomste frøken er opptatt av at man skal kle seg skikkelig. I forrige uke var det såvidt jeg fikk være med på kosekveld på skolen fordi jeg gikk i for stygg bukse.

Jenta kan finne på å slenge ut, skal du gå ut i det der!!!!!

Ja ja de er ihvertfall ærlige da :-P

Det er tydelig at tidene forandrer seg. Mine barn har aldri kommentert verken at jeg er pen eller stygg - eller går pent eller stygt kledd. Jeg tror rett og slett ikke at de følte at det kom inn under deres ansvarsområde, eller at det var noe de hadde noe med:-) Jeg var bare mamma - og ikke en person som skulle bedømmes ut fra slike ting. Heldigvis!

Skrevet

Det er tydelig at tidene forandrer seg. Mine barn har aldri kommentert verken at jeg er pen eller stygg - eller går pent eller stygt kledd. Jeg tror rett og slett ikke at de følte at det kom inn under deres ansvarsområde, eller at det var noe de hadde noe med:-) Jeg var bare mamma - og ikke en person som skulle bedømmes ut fra slike ting. Heldigvis!

Jeg hadde aldri noen interesse for slike ting på den alderen, så det falt meg ikke inn å kommentere noe slikt...

kanskje det kommer fra at jeg kicker på klærne deres hvis de mener de skal på skolen i lørvete utvaskede eller skitne klær...

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

jaja,det var jo en mild kommentar! verre når noen sier at de skal drepe deg,og at faren er rette mann...

Huffda, det var jo helt grusomt. Forstår at du ikke har det bra da ja.

Skrevet

Jeg hadde aldri noen interesse for slike ting på den alderen, så det falt meg ikke inn å kommentere noe slikt...

kanskje det kommer fra at jeg kicker på klærne deres hvis de mener de skal på skolen i lørvete utvaskede eller skitne klær...

Det er jo naturlig at voksne "bryr seg" om barna og hvordan de går kledd? Men det motsatte burde overhodet ikke være en aktuell situasjon, spør du meg. Jeg synes det er skummelt hvordan små barn i dag skal karakteriseres som meningsberettigede i enhver sammenheng:-( Noe burde de faktisk få beskjed om at de ikke har noe med. Synes jeg da:-)

Skrevet

Huffda, det var jo helt grusomt. Forstår at du ikke har det bra da ja.

LOL:-) Skjønte ikke så mye av den kommentaren over her. Gjorde du?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

LOL:-) Skjønte ikke så mye av den kommentaren over her. Gjorde du?

Jeg tolker det slik at hun mener jeg er heldig som tross alt ikke opplever verre ting og det er jo sant så klart:-) Jeg blir ikke drapstruet, men det gjør hun osv.

Det er mange vonde skjebner rundt omkring og det er viktig å tenke på at man selv har det bra. Var vel det hun ville si da og det vet jeg også. Er jo heldig som ikke opplever verre ting enn dette :-)

Og den kommentaren over der igjen, handler jo om trådene jeg hadde i fjor og som Dorthe sa til meg. Det er nok en del misunnelse som ligger bak.

Det er to stykker som har hatt litt problemer etter disse trådene,

men det er jo ikke mitt problem egentlig :-)

Skrevet

Jeg tolker det slik at hun mener jeg er heldig som tross alt ikke opplever verre ting og det er jo sant så klart:-) Jeg blir ikke drapstruet, men det gjør hun osv.

Det er mange vonde skjebner rundt omkring og det er viktig å tenke på at man selv har det bra. Var vel det hun ville si da og det vet jeg også. Er jo heldig som ikke opplever verre ting enn dette :-)

Og den kommentaren over der igjen, handler jo om trådene jeg hadde i fjor og som Dorthe sa til meg. Det er nok en del misunnelse som ligger bak.

Det er to stykker som har hatt litt problemer etter disse trådene,

men det er jo ikke mitt problem egentlig :-)

Det syntes jeg var utrolig godt gjort av deg å finne ut av:-) Jeg skjønte ingenting av den kommentaren der.

Det er mye mulig at det er mange som misunner deg her inne. Men det eneste du har framhevet er at dere har en grei økonomi. Skulle det være noen grunn til misunnelse? Ellers har du jo fortalt om problemer du har i hverdagen - og de er vel ikke så veldig forskjellig fra alle andres her inne, synes jeg:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det syntes jeg var utrolig godt gjort av deg å finne ut av:-) Jeg skjønte ingenting av den kommentaren der.

Det er mye mulig at det er mange som misunner deg her inne. Men det eneste du har framhevet er at dere har en grei økonomi. Skulle det være noen grunn til misunnelse? Ellers har du jo fortalt om problemer du har i hverdagen - og de er vel ikke så veldig forskjellig fra alle andres her inne, synes jeg:-)

Det er banale ting som alle opplever:-) Økonomien er normal også :-)

Men det er klart, vi sliter ikke på noe vis og vi bor på feil side av byen osv osv. Du vet :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...