Gå til innhold

Sende 9-åring i barnebursdag når han ikke vil?

Gjest Melona36

Anbefalte innlegg

Gjest Melona36

Hva gjør jeg? Han nekter fordi han vil heller dra ut og bade. Jeg synes det er vanlig høflighet å gå i bursdag når en er bedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sender ham i bursdag selvsagt. Noe annet hadde for det første vært uhøflig, for det andre stygt gjort overfor bursdagsbarnet. For det tredje er niåringer store nok til å bli introdusert for den av livets harde realiteter som sier at av og til kan man ikke velge på øverste hylle hva man vil gjøre til enhver tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Du gir ham ikke valget om å bade eller dra i bursdag. Drar han ikke i bursdag blir det heller ikke bading (evt kan dere bade etter bursdagen?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melona36

Du gir ham ikke valget om å bade eller dra i bursdag. Drar han ikke i bursdag blir det heller ikke bading (evt kan dere bade etter bursdagen?).

Det var det jeg sa. Han er så sur, ass! :-( Han får bare være sur. Bursdag i dag og i morgen. Men sånn er livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir ham valget mellom å være hjemme (uten tv, playstation, data etc) og å gå i bursdagen. Man dropper ikke bursdager fordi man heller vil gjøre noe annet, særlig ikke når det er ting det blir mange flere anledninger til å gjøre senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Det var det jeg sa. Han er så sur, ass! :-( Han får bare være sur. Bursdag i dag og i morgen. Men sånn er livet!

Enig med deg! Du har uansett gjort det riktige her :) Problemet med dagens barn er at de kan forhandle seg til alt mulig. Det er masse lærdom i å vite at noen ting skal man bare gjennomføre, uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melona36

Enig med deg! Du har uansett gjort det riktige her :) Problemet med dagens barn er at de kan forhandle seg til alt mulig. Det er masse lærdom i å vite at noen ting skal man bare gjennomføre, uansett ;)

Aaaah! Jeg er så svak, ass! Men det blir bursdag ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han absolutt ikke vil ville jeg snakket med han om hvordan han ville synes det var hvis noen han hadde bedt akkurat da ikke ville komme i bursdagen hans?

Hvis han fortsatt ikke ville ville jeg sagt at han fikk bli hjemme og ik dra å bade men at han kunne bli hjemme fra bursdagen altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 9-åring bør få bestemme selv. Men å avlyse i siste liten synes jeg ikke er OK. I vert fall ikke dersom få barn er bedt. Da kan bursdagen bli veldig stusselig for bursdagsbarnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel saken avgjort forlengst, men jeg er også enig med deg.

Jeg synes AAA uttrykte det fint nedenfor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...