Gå til innhold

Hva synes du om navnet?

Gjest Snart alenemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Adrian er et fint og velklingende navn, som er kommet på mote i de siste årene.

Iflg. http://www.ssb.no/navn/

Du søkte på mannsnavnet: Adrian

Det er 6245 menn som har Adrian som første fornavn.

Det er 5175 menn som har Adrian som eneste fornavn.

Leser du på linken vi du se at 1,5% av alle guttebarn født i ett av de første årene i 2000 tallet ble kalt Adrian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det er et fint navn, men han vil dele navn med svært mange andre.

Jeg har en datter med et svært vanlig navn (hun fikk navnet før populariteten eksploderte), og idag er jeg veldig glad vi valgte å gi henne et andre fornavn også. Mange omtaler henne ved begge navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, sånn passe syns jeg. Jeg tenker f.eks på at han nok ikke vil klare å si sitt eget navn før han begynner på skolen.... ;-) Vi har bevisst styrt unna navn med R i, delvis pga skarring hos far og han ville helt bestemt ikke ha navn med R i på ungene. Men sånt er jo alltid en smakssak!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er kjempefint, men jeg kjenner til en i tiårsalderen med det navnet, så han er det navnet for meg - han kler det knallgodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhea Silvia

I utgangspunktet er det et fint navn, men det er så oppbrukt.

Ellers har vi jo Adrian Mole og Adrian Posepilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snart 35 år :-)

Liker det godt.

Liker ikke så godt de navnene som er populære nå. Sånn som: Ravn og Birk og sånne navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimi le clown

Jeg har aldri vært så begeistret for det navnet. Jeg kjenner flere som heter det, men det hjelper ikke. Det blir litt for jålete for meg, og jeg får litt feminine vibber av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mamma til 2 gutter(01og08)

Jeg har aldri vært så begeistret for det navnet. Jeg kjenner flere som heter det, men det hjelper ikke. Det blir litt for jålete for meg, og jeg får litt feminine vibber av det.

Gutten min heter det og han er langt fra femi :-)

Mere gutt enn han skal du lete lenge etter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt femi, for å være ærlig.

Men smaken er som baken, og alt det der. Godt at alle ikke liker samme navnene - Det hadde vært kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liker det ikke

Gutten min heter det og han er langt fra femi :-)

Mere gutt enn han skal du lete lenge etter :-)

Men nå var det vel ingen som mente at guttene ble femi av navnet, men at navnet i seg selv er litt femi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...