Gjest En dol-mor Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Så er det sommeren. Synes nesten is hører med til sommeren. Hvor restriktive er dere på is? Er det noen sunnere is man kan ha i hverdagen? Smoothie-is er kanskje ikke bra for tenna, i og med at man bruker lang tid på å spise den(i forhold til å drikke juice)? Er det noen som har ismaskin? Bruker dere den, eller havnet den bakerst i skapet? Regner med at man kan lage sunnere is med den, mener jeg har hørt at is er fylt av e-stoffer? Fryser den isen selv, eller må den plasseres i fryseren? Vi har kun fryseskap, så aner ikke om vi har plass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Gjør det enkelt, frys ned saft og vann "på pinne". :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Mannen i huset er storspiser av is om sommeren, så da blir det endel på ungene også. Jeg legger meg ikke opp i det. Vi har ikke iskremmaskin, men jeg lager av og til milkshake i blenderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En dol-mor Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Gjør det enkelt, frys ned saft og vann "på pinne". :-) Ja men jeg tenkte at vi kanskje kunne lage sunn is for hele familien med ismaskin. Jeg er ikke så bekymret for om det er fløte eller yoghurt. Men tenker at man kanskje slipper e-stoffer i stor grad. Og kan ha mer av godsakene, som jordbær, sjokolade men i mest mulig ren form. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Vi er lite restriktive med is om sommeren. Har stort sett alltid en kartong pin up e.l og en kartong lollipop eller annen saftis i fryseboksen. På fine dager går det unna, på mindre fine dager får isen ligge i fred, stort sett. Saftisen er mest populær hos oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ja men jeg tenkte at vi kanskje kunne lage sunn is for hele familien med ismaskin. Jeg er ikke så bekymret for om det er fløte eller yoghurt. Men tenker at man kanskje slipper e-stoffer i stor grad. Og kan ha mer av godsakene, som jordbær, sjokolade men i mest mulig ren form. Tenkte ikke over det med e-stoffer. Jeg har nemlig ordentlig hjemmelaget saft. :-) Jeg vil tro en iskremmaskin kommer til å ende opp innerst i skapet etterhvert, fordi det vil være mye mer lettvint å kjøpe inn en 10pk på butikken. Sånne maskiner er alltid morsomt å bruke i begynnelsen, men så blir man lei "styret" fordi det finnes enklere alternativ. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Vi er lite restriktive på is om sommeren, og det er så og si alltid Pin-up, Lollipop og/eller båt-is i fryseren vår. Vi fryser også egne iser av juice, saft og vann eller smoothies. Vi har ingen iskremmaskin, og kommer nok aldri til å anskaffe det heller 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En dol-mor Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Tenkte ikke over det med e-stoffer. Jeg har nemlig ordentlig hjemmelaget saft. :-) Jeg vil tro en iskremmaskin kommer til å ende opp innerst i skapet etterhvert, fordi det vil være mye mer lettvint å kjøpe inn en 10pk på butikken. Sånne maskiner er alltid morsomt å bruke i begynnelsen, men så blir man lei "styret" fordi det finnes enklere alternativ. Ja det er det jeg er litt redd for 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Om sommeren går det en god del is her i huset ja. Gidder ikke å ha dårlig samvittighet for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg har iskremmaskin, men har bare brukt den en gang foreløbig. Og da ble det totalt mislykket siden jeg lot den gå for lenge. Alt frøs fast på vispen, og tok evigheter før den tinte. Dessuten skulle den være "sunn", og var laget på lavkarbometoden. Tok i sitronessens i stedet for sitronolje, så endte med at den ikke smakte noen verdens ting. Men skal snart teste den ut litt mer ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Ikke fri flyt av is her, men en om dagen blir det nok. Synes mange gir for mye is til barna, det "teller" liksom ikke som gotteri.. Har en ismaskin for barn. Den er tungvinn, og blir lite brukt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dingsedama Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Vi bruker å lage hjemmelaget is ofte, fordi alle syns den er bedre enn isen i butikken. Oppskriften er ganske enkel, man visper sammen 3 eggeplommer, 3dl kremfløte og 1dl sukker til det blir ganske stiv masse, og heller dette i beger.. Blander ofte med hakkede nonstop. Vi bruker sånne lave plastbeger/kopper som man ofte får med hank eller sånn hard plastholder rundt.. Isen blir veldig mektig, så det holder i massevis med ca 1dl i hver porsjon.. lager lokk til koppene med aluminiumsfolie og så rett i fryseren til dagen etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En dol-mor Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Vi bruker å lage hjemmelaget is ofte, fordi alle syns den er bedre enn isen i butikken. Oppskriften er ganske enkel, man visper sammen 3 eggeplommer, 3dl kremfløte og 1dl sukker til det blir ganske stiv masse, og heller dette i beger.. Blander ofte med hakkede nonstop. Vi bruker sånne lave plastbeger/kopper som man ofte får med hank eller sånn hard plastholder rundt.. Isen blir veldig mektig, så det holder i massevis med ca 1dl i hver porsjon.. lager lokk til koppene med aluminiumsfolie og så rett i fryseren til dagen etterpå. Takk for tips. Dette må jeg prøve. Da trenger man ikke ismaskin? altså? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dingsedama Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Takk for tips. Dette må jeg prøve. Da trenger man ikke ismaskin? altså? nei. du bruker bare en bolle og en mikser.. og former til å ha isen i. vil tippe du kan bruke muffinsformer og, vi bruker stort sett de formene vi bruker fordi en eller annen luring presterte å kjøpe en 500pakning med sånne kopper engang i tiden og vi får jo ikke brukt de til noe annet så da passer de til is eggehvitene som blir til overs kan du lage omelett av, eller marengs/pikekyss. når man er lysten på noe godt kan det være godt å ha en ferdig marengsbunn i skapet som man pynter med krem/vaniljekrem og frisk frukt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.